Kuba P. napisał(a):Uchylana i tylna część są z F-4? W G-2 była inna, już taka jak powinna być też w G-6.
Tak, tak, tylko Trumpeter o tym nie wie
. W modelu F-4 jest uchylna i tylna część osłony z G-2 i stąd została ta sama jak w G-6. Zdziwiłbym się, jakby w modelu G-6 zrobili nową osłonę, no bo jak ona mogłaby wyglądać ? Chociaż niezbadane są wyroby Trumpetera...
Dzięki Wam za wyczerpujące info odnośnie osłon z G-5 i G-6. Czyli malowanie z roku 1943 odpada definitywnie, zostają Bf 109G-6 tak powiedzmy od lutego 1944, z tym, że nasilenie tych osłon przypadałoby na wiosnę/lato 44, czyli dość późno jak na G-6 z niskim statecznikim i klasyczną osłoną kabiny, bo taka jest w zestawie. No i największe prawdopodobieństwo jest w samolotach z Erla. To wszystko ważne informacje dla potencjalnych budowniczych modelu Trumpetera. Szczególnie to wykluczenie roku 1943 (znane malowania : Grislawski, Surau, Bartels, Graf, Hartmann (Dicker Max) - jest kalkomania w modelu (!!!!
) , Barkhorn <<5 z długim masztem anteny - ten akurat na zdjęciu ma ten bąbel, a to raczej rok 1943). Tak czy owak ta osłona bardzo zawęża zakres malowań i trzeba pomyśleć o usunięciu tego dodatkowego bąbla. Fatalne umiejscowienie ale powinno pójść szybko
.
GC