Zamierzam zrobić jakiegoś z ANR, więc koła "małe" i wnęki jak w G-6. Koła Barracudy, muszę sprawdzić wariant bieżnika i felg. Pewnie gładkie opony i żeberkowane felgi.
Coś tam sobie kombinuję, z wnęką żeby przy okazji nie zostać z niekompletnym G-6 (chociaż jest jeszcze mój ulubiony G-14 W.Nr 512 428, żółta "10" który ma raczej duże bąble
), i żeby je doprowadzić do bardziej autentycznego wyglądu.
Co się tyczy tych wstawek z dużymi bąblami, to faktycznie niefajne trochę.
Szkoda że same bąble nie są osobno, tam przecież była taka fajna szpara między otworem w skrzydle a owiewką...
Korekta raczej kłopotliwa, podglądałem czy by coś nie pożenić z Hasegawą...ale ciężko...
Kształt dziury (tej półokrągłej w przybliżeniu z zaokrąglonymi rogami) trochę nie wyszedł Revellowi:
FOTO Z HYPERSCALE:
ONLY FOR DISCUSSION PURPOSES
I ze 109 Lair:
ONLY FOR DISCUSSION PURPOSES
Prosta krawędź "obwodziny" wnęki od strony wnęki goleni to błąd obu zestawowych części (i dla G-6 i dla G-10).
Prosty odcinek powinien być tylko przy dźwigarze i jest, na szczęście. Edek natomiast to olał w swoim a' la 1/48.
Natomiast przy poszukiwaniach dokumentacji trzeba uważać:
Tylko W.Nr.611943 ma oryginalne skrzydła.
W.Nr.610937 ma po "odrestaurowaniu" skrzydła od Avii (czyli pewnie też oryginalne niemieckie, sprowadzone początkiem lat 70 [EDIT: ok. 1967r] dla W.Nr. 610824 - oryginalne poszły wcześniej na złom).
"Odrestaurowany" W.Nr. 610824 ma skrzydła dość wiernie przerobione z Buchonowych, ale przednie ściany wnęk zostały takie jak w G-6.
Skrzydła o których rozprawiam miały inne otwory ulżeniowe w tych ściankach : w prawym skrzydle trzy poziome owale, w lewym dwa owale i pięciobok od strony wewnętrznej (bliższej kadłubowi). Ten ostatni otwór to wziernik foto-km, którego o ile mi wiadomo, nie stosowano w praktyce. Jak przypuszczam, powinien być zakryty zakryty pokrowcem mocowanym na zatrzaskach (są takie "odzieżowe" wokół otworu).
Ilustracje:
Ekstrakt z Aero-Detail 5
ONLY FOR DISCUSSION PURPOSES
Ekstrakty z CD "Buffie's Best Vol.1"
ONLY FOR DISCUSSION PURPOSES
ONLY FOR DISCUSSION PURPOSES
Ekstrakt z JaPo "Bf-109G-10/U4..."
ONLY FOR DISCUSSION PURPOSES
Uwaga: okazuje się że późne G (myślę że G-14, a może i Erla G-10 49X XXX ?) z "małymi" kołami i owiewkami na skrzydłach też mogły mieć taką przednią ściankę wnęki koła:
( Źródło: Internet):
Warto pamiętać, że zwykle te otwory były zaklejane kawałkami płótna (są ślady na powyższym, także na fragmentach różnych nie restaurowanych egzemplarzy), ale można przypuszczać że pod koniec wojny często tego nie robiono.
Co się tyczy podstawy sprężarki, to usunąłem ją bo wydawała mi się jakaś za mała (za niska). Być może to był błąd, sprawę obadam jeszcze, i tak bedę musiał zrobić nową. Wlot pewnie wezmę z Barracudy, choć się jeszcze waham. Jest w tym zestawie z rurami wydechowymi i małymi wlocikami:
http://barracudacals.com/proddetail.php?prod=BR32156