Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez Kuba P. » wtorek, 6 września 2016, 23:20

Spotkała mnie dziś wielka radość i ogromna satysfakcja - dojechały do mnie zestawy korekcyjne do Messerschmitta 109 G-10 Erla dedykowane modelowi Revell. Jak pisaliśmy z Frankiem w wątku o tym modelu jest pewien spory kwas w wymodelowaniu dolnej osłony silnika. Projektant modelu się pogubił troszkę i ratował rozpaczliwie jakąś rzeźbą przez co każdego fana 109 ta część zwala z nóg. Zbyt wąski rozstaw rynienek MG 131 i ogólnie taki wygładzony w całości profil osłon ostatecznie niszczy radość z faktu wydania po raz pierwszy wtryskowego Erla G-10.

Obrazek

Ten doniosły fakt został dostrzeżony i rosyjski producent aftermarketów AMUR Reaver wydał kompletny, nowy lepszy nos do tego modelu.

Obrazek

Korekta ma charakter zamiennika, należy odciąć fragment kadłuba modelu i wpasować żywice. Nic specjalnie trudnego.

Obrazek

Zestaw składa się z 4 odlewów: nos, przejściówka na kadłub, chłodnica oleju, wlot powietrza do sprężarki. Żywica jasnokremowa, miękka, odlewy czyste chociaż widać miejscami niedoskonałości do oczyszczenia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Spasowanie na sucho wygląda bardzo dobrze, potrzeba nieco kosmetyki i oczyszczenia części ale można bez większego kombinowania składać model.


Serdeczne podziękowania dla Pawła za pomoc w zdobyciu zestawów.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez xspace » piątek, 9 września 2016, 00:19

Można prosić o info ile kosztuje ten zestawik i gdzie można go nabyć ?.
xspace
 
Posty: 415
Dołączył(a): wtorek, 22 stycznia 2013, 02:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez potez » piątek, 9 września 2016, 09:00

Masz na pudelku adres strony producenta.
Mozesz zamowic u niego bezposrednio albo orzez ebay.com
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4683
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez karambolis8 » piątek, 9 września 2016, 09:54

Da się tą miękką żywicę ponitować? Daj znać jak będziesz składał jak ze spasowaniem, czy dużo szpachli idzie.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez Kuba P. » piątek, 9 września 2016, 16:01

Ponitujesz to bez problemu. Materiał jest podatny a też ścianki nie są na tyle cienkie, żeby bać się uszkodzenia elementów.

Spasowanie wygląda dobrze. Same do siebie żywice pasują bardzo dobrze. Pasowanie do modelu też wygląda obiecująco, wyciąłem te części kadłuba, które zastępuje się żywicą i na sucho nie widzę problemu. Zobaczę jeszcze jak wyjdzie połączenie spodu skrzydła ale nie przewiduję niespodzianki.
Są drobne niedoskonałości odlewu jak chociażby troszkę nierówne na głębokość linie czy jakieś nadlewki ale to się bez problemu da doczyścić i poprawić.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez karambolis8 » sobota, 10 września 2016, 20:30

Pisałem do Amura w sprawie tych żywic. Mówi, że formy padły, muszą podratować matkę i za dwa-trzy tygodnie będzie można znowu zamawiać.
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 08:24

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez Kuba P. » sobota, 10 września 2016, 22:03

Tak, dostałem tą samą wiadomość. Czekam na kontakt z ich strony i zamówię jeszcze te noski bo dla mnie są super.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez Georg01 » niedziela, 11 września 2016, 13:15

Mają bardzo dobry nos do G-6 Erla. Porównywałem i ten Revella jednak odstaje. Niestety odlew w żywicy jest taki lekko mydlany, tak samo jak do G-10 (mam oba). Nie jakiś dramat, ale...
Szkoda, że Revell nie wpasował się idealnie w te nosy. To nie było trudne, przecież tematy znane i oklepane. Revell jakby odkrywał Bf 109 na nowo zamiast czerpać garściami z tego co jest. Podobnie Eduard w 1/48. Why ?
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 13:03

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez Kuba P. » niedziela, 11 września 2016, 16:28

Ten nos do G-6 też mam i podoba mi się jednak on poprawia jakieś niuanse więc może aż tak rewolucyjny nie jest. Nos do G-10 ratuje temat bo przynajmniej dla mnie i myślę, że tak samo się zgodzisz, to co odwalili z tym wklęśnięciem pod wlotem sprężarki to jakaś kosmiczna wpadka :)

Z drugiej strony to skoro już standardem w modelach 1:32 są nity to kiedy będziemy mieli uchwycone uskoki między blachami, zakładki, jakieś niedoskonałości pasowania. Taki własnie G-10 czy K-4 z tym efektem dużo by zyskiwał.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez Georg01 » niedziela, 11 września 2016, 17:55

Na razie nieśmiało niektóre firmy wzięły się za nitowanie. Dobrze, bo to mocno poprawia efekt na powierzchni, nawet jak nie jest prawdziwe :mrgreen: W większości przypadków nie jest prawdziwe. Teraz może pora na jakieś różnicowanie powierzchni. Ciekawe, która firma pierwsza z tym wyskoczy.
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 13:03

Re: Bf 109 G-10 (Erla) - nos, AMUR Reaver, 1:32

Postprzez FranekS » wtorek, 20 września 2016, 20:37

Kuba P. napisał(a):. Zbyt wąski rozstaw rynienek MG 131 i ogólnie taki wygładzony w całości profil osłon ostatecznie niszczy radość z faktu wydania pierwszego wtryskowego Erla G-10


Tak jak piszesz, te rynienki za wąsko są rozstawione i w dodatku cofnięte ciut do tyłu. Kształt też nie za bardzo O.K. Im głębiej spoglądałem jak z tym wszystkim sobie poradzić tym bardziej ręce opadały. Przekrój silnikowej części kadłuba zbyt półokrągły na górze, w dodatku lewa strona za wąska na ścianie ogniowej. Żeby to rzetelnie skorygować trzeba sporo przerzeźbić. Przebieg " poziomych" linii na osłonach silnika też problematyczny w Revellu, ale to wina złych przekrojów i deficytu objętości ;o) . No i brak "zakładek" na łączeniu pokryw silnika, o czym wspominasz....to jakieś niemeserszmitowe.
Ja doszedłem do wniosku że chcąc pójść na maksa to chyba łatwiej byłoby dorobić cały nos do...G-6 Revella. Oczywiście w takim jednostkowym wykonaniu. Na szczęście AMUR jakoś z większością problemów sobie poradził. Coś w ramach własnego świra kombinuję sobie na boku, choć wciąż nie mam 100% jasności co do niektórych szczegółów. :mrgreen:
Ten AMUR to jednak jest jakiś konkret, nie półśrodek. Miałem oba do G-6, poszły w świat ;-). Jakość całkiem niezła.
FranekS
Avatar użytkownika
FranekS
 
Posty: 205
Dołączył(a): wtorek, 29 maja 2012, 17:07
Lokalizacja: Rzeszów


Powrót do Messerschmitt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość