2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Mecenas » środa, 25 sierpnia 2010, 14:29

Mac Eyka napisał(a):Ale nieco karkołomne połączenie.
Dziewiątka ma inne chłodnice od piątek.
Nie lepiej użyć skrzydeł z Mk.Vc, nie są takie tragiczne.



No ok, ale bierzesz chyba tylko górne części skrzydeł...
Pozdrawiam,
Michał Sindera
Avatar użytkownika
Mecenas

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 4834
Dołączył(a): wtorek, 14 kwietnia 2009, 15:01
Lokalizacja: Bytom/Katowice

Reklama

modele polskich samolotów

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Mac Eyka » środa, 25 sierpnia 2010, 16:44

Można tak zrobić, ale jedynka też ma inne chłodnice od piątki.
W każdą stronę czeka nas dużo roboty.
Z pozdrowieniami Samozwańczy Prezes Gildii Kręcących się Śmigiełek Maciek Poniatowski

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Mac Eyka

Zimna Wojna 2
 
Posty: 3050
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 22:08
Lokalizacja: Ouagadougou w Burkina Faso

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Grzegorz S. » czwartek, 26 sierpnia 2010, 19:11

artro219 napisał(a):
Renegat_2008 napisał(a):Nie widziałem co prawda Trumpka ale widziałem na żywo wypraski tego "starocia" w pudle oraz gotowy model- jak dla mnie ładnie wydetalowany i chyba poprawny wymiarowo zestaw w rozsądnej za tą wielkość cenie (grubo ponad 100 PLN tańszy niż Azjata)...

Przekopałem sięć i nigdzie nie znalazłem fotek wyprasek, jedyne co znalazłem to ..... instrukcje mocowania silniczka elektrycznego :(


TU masz in-boxa starej Mk I. "Piątka" różni się płatem, lepszymi kalkami i subtelniejszą fakturą powierzchni ;o)
Avatar użytkownika
Grzegorz S.
 
Posty: 190
Dołączył(a): sobota, 24 stycznia 2009, 14:30
Lokalizacja: Lublin

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Artur Domański » piątek, 27 sierpnia 2010, 07:39

Renegat_2008 napisał(a):
artro219 napisał(a):
Renegat_2008 napisał(a):Nie widziałem co prawda Trumpka ale widziałem na żywo wypraski tego "starocia" w pudle oraz gotowy model- jak dla mnie ładnie wydetalowany i chyba poprawny wymiarowo zestaw w rozsądnej za tą wielkość cenie (grubo ponad 100 PLN tańszy niż Azjata)...

Przekopałem sięć i nigdzie nie znalazłem fotek wyprasek, jedyne co znalazłem to ..... instrukcje mocowania silniczka elektrycznego :(


TU masz in-boxa starej Mk I. "Piątka" różni się płatem, lepszymi kalkami i subtelniejszą fakturą powierzchni ;o)

No to poszukam Trumpetera
Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Artur Domański
 
Posty: 1224
Dołączył(a): wtorek, 27 listopada 2007, 20:39
Lokalizacja: Włocławek

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 23 września 2010, 21:44

Od wczoraj u mnie. Nie jestem zachwycony, ale postęp w porównaniu do Mk.IX jest.
Osłona kabiny wygląda dobrze. Rowy nie są podobno problemem po szlifowaniu, śmigło marne. Reszta jak na prosty model za niecałe 4 funty akceptowalna. Nie przykładałem do planów.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez spiton » czwartek, 23 września 2010, 22:26

Grzegorz, napisz co to za spit, bo się pogubiłem.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 01:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Seweryn » czwartek, 23 września 2010, 22:28

Chyba jedynka w 1/72.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2078
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 20:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 23 września 2010, 22:39

Seweryn napisał(a):Chyba jedynka w 1/72.



No tak ta nowa. A01071A
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez dewertus » piątek, 24 września 2010, 14:13

Grzegorz,
Czy sposób łączenia skrzydła z kadłubem jest identyczny jak w Mk.IX? Czy da się pożenić te elementy pomiędzy modelami (Mk.I i Mk.IX)?
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 01:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Mac Eyka » piątek, 24 września 2010, 15:53

Hubert a zdradź nam co chcesz uzyskać z tego połączenia.
MK.Ic?
Z pozdrowieniami Samozwańczy Prezes Gildii Kręcących się Śmigiełek Maciek Poniatowski

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Mac Eyka

Zimna Wojna 2
 
Posty: 3050
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 22:08
Lokalizacja: Ouagadougou w Burkina Faso

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Grzegorz2107 » piątek, 24 września 2010, 17:29

dewertus napisał(a):Grzegorz,
Czy sposób łączenia skrzydła z kadłubem jest identyczny jak w Mk.IX? Czy da się pożenić te elementy pomiędzy modelami (Mk.I i Mk.IX)?


Nie jest identyczny, to dwie różne formy. Nie mają w zasadzie nic wspólnego. Mk.IX jest subtelniejszy. Jest raczej krewnym PR XIX.
Wygląda na to, że nikt w Airfixie nie wpadł na pomysł wykorzystania wspólnych elementów w tych Spitfire. :mrgreen: Przy projektowaniu komputerowym to dziwne podejście.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez GrzeM » piątek, 24 września 2010, 22:18

IX jest subtelniejszy??? A nie I???

Co do projektowania - ja coraz bardziej jestem przekonany, że te modele od początku do końca przygotowują inne firmy, a Airfix tylko daje logo. Czy nie jest tak, że jeden jest w ogóle indyjski, a drugi chiński?
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3108
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 23:39

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Grzegorz2107 » piątek, 24 września 2010, 23:55

GrzeM napisał(a):IX jest subtelniejszy??? A nie I???

Co do projektowania - ja coraz bardziej jestem przekonany, że te modele od początku do końca przygotowują inne firmy, a Airfix tylko daje logo. Czy nie jest tak, że jeden jest w ogóle indyjski, a drugi chiński?


Indyjskie rowy są głębsze i szersze. Zacząłem dziś wycinać z ciekawości Mk.I z ramek i kształty kadłuba mi się nawet podobają. Jakby mu tak zaklajstrować te wszystkie linie, to byłby Spitfire, ale szkoda szpachli i czasu. Tamiya jest jeszcze dostępna, a Dragon w drodze :mrgreen:
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez Aleksander » sobota, 25 września 2010, 08:19

No niestety, z tymi "rowami" jest podobnie w 48-ce - budowałem i Mk Vc i Mk I/II - w tym ostatnim modelu trochę subtelniej, ale Mk V to okopy.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 8035
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: 2010 rokiem Spitfirów z Airfixa

Postprzez PiotrekS » sobota, 25 września 2010, 13:24

RAV napisał(a):
Mac Eyka napisał(a):1:48 Spitfire Mk.Va
Obrazek
Bardzo klasyczne malowanie D-B (W3185) Douglasa Badera, Tangmere Wing 1941 r.

Czy jest znane jakieś zdjęcie tego egzemplarza? Niedawno szukałem i nic, a artystyczne interpretacje są różne...


Jest:
Obrazek
Proszę podać źródło zdjęcia.
Cc
Obrazek
Avatar użytkownika
PiotrekS
 
Posty: 240
Dołączył(a): wtorek, 11 listopada 2008, 11:29

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Supermarine

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości