Jostein napisał(a):Ale skąd ten "hamerykański" układ kokard na skrzydłach wczesnej "jedynki"?
Grzegorz2107 napisał(a):Jostein napisał(a):Ale skąd ten "hamerykański" układ kokard na skrzydłach wczesnej "jedynki"?
Widziałem zdjęcie tej maszyny. Moim zdaniem nie jest jednoznaczne. Można przypuszczać, że kokarda na górze prawego skrzydła ukryła się wśród odcieni szarości i odblasku światła. Poszukam tego zdjęcia i się jeszcze raz przypatrzę..
RAV napisał(a):Chyba jedynym krajem, który stosował niesymetryczne umieszczenie znaków, była wówczas Polska...
...jak widzimy na box-arcie możemy się spodziewać malowania WZ-T (K9794) 19 Sqn. Dacksford, Maj 1939 r.
Jarek Gurgul napisał(a):w maju 1939 na samolotach z 19 Squadronu seriale były zamalowane.
RAV napisał(a):Jarek Gurgul napisał(a):w maju 1939 na samolotach z 19 Squadronu seriale były zamalowane.
Na samolotach, czy tylko na zdjęciach?
Ja bym się nie spieszył z takim kategorycznym stwierdzeniem.praktyka stosowania niesymetrycznych znaków jest udokumentowana
pik napisał(a):Ja bym się nie spieszył z takim kategorycznym stwierdzeniem.praktyka stosowania niesymetrycznych znaków jest udokumentowanaJak to mawiają jedna jaskółka wiosny nie czyni. Równie dobrze można by uznać że jest "udokumentowany" zupełny brak kokard na górnych powierzchniach (WZ-L). Być może testowano różny układ znaków, albo dokonywano jakiś remontów i chwilowo nie odtworzono kokard, ale nie musi to oznaczać że była taka praktyka.
GrzeM napisał(a):I jest tam WZ-W, który najpierw nie ma kokardy na lewym skrzydle, a potem nagle ją ma - gdy wychodzi z cienia lecącego wyżej samolotu. Naprawdę, kto nie wierzy, niech zobaczy! Złudzenie jest doskonałe.
GrzeM napisał(a):PS. popatrzyłem sobie jeszcze na zdjęcie Grzegorza, i niewątpliwe jest, że niby-bez-kokard WZ-L ma wyraźnie ciemniejsze skrzydła (zwłaszcza Dark Earth) niż sąsiednie samoloty! Może jest w cieniu większej maszyny, z której kręcono film? A lewą lotkę ma jaśniejszą...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości