Grzegorz2107 napisał(a):czy to rzeczywiście odpowiada wyglądowi maszyn z serii EN???
Nieszczególnie. Należy:
- usunąć przetłoczenie nad komorami kół,
- zamienić wlot powietrza go gaźnika na starszy, mniejszy,
- zamienić pokrywy działek na starsze, z dużym bąblem,
- zamienić stery wysokości na starsze, z mniejszym wyważeniem rogowym,
- jeśli felgi kół mają otwory (nie bardzo to widać na zdjęciach), to zamienić je na płaskie.
Ponadto, niezależnie od wersji, z prawej połówki kadłuba należy usunąć luk radia i drzwi kabiny.
Model przedstawia wersję LF.IXc. W książce "Spitfire IX i XVI lotników polskich" znalazłem następujące egzemplarze, które pasują do tego modelu:
- ML116 ZF-P,
- MJ934 JH-N,
- NH186 ZF-P w pełnych pasach inwazyjnych,
- MK984 ZF-R "Lala", pasy na spodzie kadłuba,
- NH342 SZ-G "bokser", pasy na spodzie kadłuba,
- ML136 WX-L, pasy na spodzie kadłuba,
- MJ250 UF-Q, srebrny,
- MH910 RF-G, pasy na spodzie kadłuba i skrzydeł, zbiornik podkadłubowy.