GrzeM napisał(a):No ale weź nie marudź tylko napisz, o co tak naprawdę chodzi z tym skrzydłem!
Ja nie marudzę. Sprawa jest znana, AH tego nie zmieniła również w konstrukcji skrzydła pro , które po prostu nie wygląda jak skrzydło Iskry. Wpisywałem się na ich blogu na ten temat, moderator nie puścił wpisu, nie mój problem.
Proszę sweet focię:

Końcówka ma całkowicie inny kształt niż to co daje AH, co więcej z tego co mi mądrzejsi mówili, w istniejącej 72-ce jest to zrobione prawidłowo. Brakuje też przetłoczeń w okolicy hamulców aerodynamicznych, które sa w późniejszych seriach , w sumie powiny być bo malowania AH to serie powyżej 14 w nich są. Ale to już jest dla koneserów.
Linie podziałowe i cała reszta to kwestia umowna, akurat są w miarę podobne, nie poprawiałem ich jakoś mocno bo na żywicy to syzyfowa praca, nitowanie dopasowałem na modelu do tego co zrobiła AH, chociaż też trzeba było dorabiać nieistniejące wzierniki.
Z dowcipów to jeszce tylko dorzucę, że wszystko co jest od spodu montowane w pasie poszycia idącym wzdłuż osi podłużnej kadłuba jest zrobione w lustrzanym odbiciu, anteny radiowysokościomierza, wzierniki asymetryczne itd. Się komuś w projekcie rzut odwrócił z prawej na lewą
Nie ma czegoś takiego jak plany fabryczne, są rysunki wykonawcze i złożeniowe poszczególnych podzespołów, natomiast zamiast pisać na temat tajemniczych planów fabrycznych wystraczy przespacerować się do którejkolwiek Iskry, których stoi wiele w Polsce i trzasnąć parę fotek. Sporo można w ten sposób błędów uniknąć.