MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.

MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.

Postprzez BOMI21 » wtorek, 26 listopada 2013, 18:40

Dobra, dotarło do mnie pudło z MiGiem-29 9-12 early.

No to zaczynamy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podobno producent wyprasek coś pomieszał i porozsyłał do kupujących ten zestaw z kadłubem od 9-13 - widocznie albo ja mam szczęście, albo już sobie z tym poradzili :D

Obrazek

Rakiety. Standardowy zestaw 2x R-27R i 4x R-73 (znany z 9-12 Late i 9-13) został zamieniony na 2x R-27R, 2x R-73 i 2x R-60. Dla niektórych to plus (nasze MiGi bardzo często latają z R-60) dla innych - minus, przykładowo nie podwiesimy już czterech R-73 :-/ Ale coś za coś. Ja uważam taką zmianę za jak najbardziej pozytywną :D .

Obrazek

No to jedziemy z wypraskami. Skupię się tylko na zmianach w stosunku do 9-12 Late.

Obrazek

Obrazek

Po lewej zmieniony zestaw pylonów - wyleciała jedna para APU-73 ( tak jak pisałem, w poprzednich zestawach były cztery R-73) Poza tym zmian brak. Belki dla R-60 były i w poprzednich zestawach.

Pośrodku - zwykła ramka ze "stelażem" pod silnik i SZOK! GWH zamieściło w tym wypuście standardowe wyrzutnie pułapek cieplnych! Będą one niezbędne do wykonania jakiegokolwiek MiGa-29 latającego w PSP, ale też zdecydowanej większości maszyn wersji 9-12, jakie zostały wyprodukowane.

Wyrzutnie pułapek cieplnych po raz pierwszy zamontowano na prototypie "917". dokonano tego w w lipcu 1984 roku. Następny był "925". Od tej pory wyrzutnie montowano na wszystkich MiGach-29.

Po prawej dodatkowa ramka do wczesnego wariantu - czyli charakterystyczne płetwy pod ogonami (miały polepszać charakterystyki korkociągu i wchodzenia/wychodzenia z niego), inne końcówki ogonów (w miejsce wyrzutni pułapek cieplnych), inny zagłówek pilota i parę anten.

Obrazek

Obrazek

Na ramkach doszukałem się też zwykłego "chlapacza" z późniejszych wersji. Czyli zestaw zawiera wszystkie części, które zawierał oryginalny 9-12 Late.

Obrazek

W końcu Chińczycy zauważyli też, że MiG-29 miał "throttle lever", czyli ten.. yyyy przesuwany "ustawiacz" mocy silnika. :oops:

Obrazek
Obrazek

Zmieniono blaszki - upusty na napływach mają cieńszą "siateczkę", dodano też części zasłon głównych wlotów powietrza do silników (w 9-13 też to zrobiono) - poza tym bez zmian.

Instrukcja

Obrazek

Zmienione ilustracje - są czytelniejsze i zawierają więcej podpowiedzi na temat malowania poszczególnych części.

Obrazek

Dodano też przejrzysty schemat pokazujący gdzie jakie napisy eksploatacyjne mają zostać nałożone.

Obrazek

Podsumowując - zestaw zawiera wszystkie części, które można było znaleźć w 9-12 Late, czyli nie ma potrzeby "polowania" na zestaw Late. Poprawiono większość baboli pierwszego wydania (spasowanie niektórych części, braki w instrukcji itp).

Z tego zestawu można bez obaw zrobić dowolną maszynę późnej serii.
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1821
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 20:27

Reklama

Re: MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.

Postprzez young » wtorek, 26 listopada 2013, 19:51

... bez pełnego uzbrojenia, bo do 2x R-27 tylko 2x R-60 lub 2x R-73. Nie rozumiem tego posunięcia. Nie wiem jak to było w rzeczywistości ale jeśli "późny" 9-12 nie mógł przenosić trzech typów rakiet na raz, to czy "wczesny" taką możliwość posiadał?
young
 
Posty: 570
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Szczecin

Re: MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.

Postprzez BOMI21 » środa, 27 listopada 2013, 22:28

Czemu nie?

Obrazek
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1821
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 20:27

Re: MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.

Postprzez Kuba P. » środa, 27 listopada 2013, 23:10

Sorry Kolego ale jak robisz inbox to weź powyjmuj ramki z tych worków, nie rób nam zdjęć pudełka po otwarciu (jakieś kartony, śmieci jakies) tylko pokaż co trzeba.
Dzięki, że Ci się chciało ale zerknij gdzieś jak mi się chciało w podobnych okolicznościach.

k.

ps - wynalazek PWM tj. słowo "wypust" dalej robi na mnie piorunujące wrażenie...
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.

Postprzez BOMI21 » środa, 27 listopada 2013, 23:18

Kuba P. napisał(a):Sorry Kolego ale jak robisz inbox to weź powyjmuj ramki z tych worków, nie rób nam zdjęć pudełka po otwarciu (jakieś kartony, śmieci jakies) tylko pokaż co trzeba.
Dzięki, że Ci się chciało ale zerknij gdzieś jak mi się chciało w podobnych okolicznościach.

k.

ps - wynalazek PWM tj. słowo "wypust" dalej robi na mnie piorunujące wrażenie...


Nie rozfoliowywałem, bo nie miałem zamiaru - nie lubię mieć "otwartych" modeli w składzie - rozfoliowuję modele tylko do składania.

Co jest nie tak ze słowem "wypust"?
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1821
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 20:27

Re: MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.

Postprzez Kuba P. » środa, 27 listopada 2013, 23:27

BOMI21 napisał(a):Nie rozfoliowywałem, bo nie miałem zamiaru - nie lubię mieć "otwartych" modeli w składzie - rozfoliowuję modele tylko do składania.


No spoko ale przyznasz, że zdjęcia w tych worach wyglądają słabo.
Zobacz, też mam taki model. O wiele bardziej święty niż nowy GWH:

viewtopic.php?f=14&t=22193&hilit=trimaster

Też mam fotki w foliach, ale są inne. Inny opis. Ta mała różnica.
Nie chcę się czepiać tylko naprawdę z punktu widzenia nabywcy nowego modelu lepiej zobaczyć to co jest w pudle niż westchnienia nad zafoliowanym klasykiem, jakie i ja lubię wznosic :)
viewtopic.php?f=14&p=150203
viewtopic.php?f=14&t=16886&p=208367&hilit=+trimaster#p208186

BOMI21 napisał(a):Co jest nie tak ze słowem "wypust"?


Brzmi idiotycznie. Słowo ulep. Neologizm bezmyślnie powtarzany.
Coś bazujące na ruskim "wypusk" i polskim "wypuścić". Ohyda.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.

Postprzez young » czwartek, 28 listopada 2013, 00:04

BOMI21 napisał(a):Czemu nie?


Toyo napisał(a):Jest tak.
Możliwość przenoszenia trzech par poszczególnych kpr istnieje, ale ich użycia już nie.
Aby nie powtarzać drugi raz co i jak, skopiuję swój post na ten temat z innego forum.
Warianty kpr na/pod MiG-29. Można wymieszać jedynie dwa rodzaje rakiet, czyli 2 x R-27 i 4 x R-60 lub 73 lub 2 x R-73 i 4 x R-60 lub 2 x R-60 i 4 x R-73. Albo zastosować wariant jednorodny tzn. 6 x R-60 lub 6 x R-73, nie ma wariantu z większą niż 2 ilością R-27. Poza tym te ostatnie muszą być podwieszone na wewnętrznych podwieszeniach.
Dlaczego tak się dzieje?
Ta wersja MiG-29 choćby nie wiem jak bardzo czarować i za każdym razem porównywać ją do F-16Block52+ czy nawet jakiegoś SF F-16V, pozostanie starym samolotem, opracowanym w czasie kiedy w uzbrojeniu były dwa podstawowe rodzaje rakiet, mianowicie Alamo (R-27) i Aphid (R-60) i pod kątem tegoż uzbrojenia pracował system uzbrojenia. Na niekorzyść tego samolotu przemawia fakt zubożenia go do standardu eksportowego, całe szczęście myśmy kupili wersję dla Paktu Warszawskiego, czyli trochę bardziej wypasioną niż dla Angoli czy innej Erytrei.
Tak dostosowany samolot miał w pamięci maszyny cyfrowej dwie balistyki wymienionych rakiet, z tym że dla czterech podwieszeń skrajnych tylko rakiety R-60, a dla dwóch wewnętrznych R-27 i R-60. Aby dokonać wyboru których rakiet chce użyć pilot musiał on przestawić przełącznik "wewnętrzne-zewnętrzne" w odpowiedniej pozycji, "wewnętrzne" - aktywowało rakiety R-27 i system wypracowywał dla nich dane lub gdy były podwieszone R-60, i w systemie było to "odhaczone", dane były dla tych rakiet. "Zewnętrzne" - aktywacja czterech rakiet na podwieszeniach zewnętrznych, czyli 4 x R-60, system wypracowuje dane dla tego typu kpr (odległości odpalenia itp.). Na każdym komplecie podwieszeń (2 lub 4) gotowość zgłasza ta rakieta, która ma najmocniejszy sygnał. Po zużyciu jednego z kompletów należało przełączyć w drugi, czym to się robiło? Brawo! Przełącznikiem "zewnętrzne-wewnętrzne".
Za balistykę i dane rakiet odpowiadał software, a za komplety podwieszeń hardware (wiązki kabli). Po pojawieniu się nowych kpr R-73 dodano software tej rakiety, ale nie zmieniono hardware, to ograniczyło podwieszanie na poszczególnych kompletach węzłów podwieszeń do jednego rodzaju rakiet, właśnie ze względu na możliwości wprowadzania balistyki poszczególnych rakiet. Gdyby podwiesić na czterech zewnętrznych podwieszeniach dwa rodzaje rakiet (R-60 i R-73), to i tak dane będą wypracowywane tylko dla jednego typu, tego który jest ustawiony w systemie. Podejrzewam, że system mógłby nieźle zwariować mając sprzeczne dane.
Podsumowując, jednocześnie można wprowadzić tylko dwa typy rakiet, na dwóch "kompletach" podwieszeń, w związku z tym nie można użyć trzeciego typu.
young
 
Posty: 570
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 14:49
Lokalizacja: Szczecin

Re: MiG-29 9-12 Early GHw - co w pudle? In-box.

Postprzez BOMI21 » czwartek, 28 listopada 2013, 08:54

young napisał(a):
BOMI21 napisał(a):Czemu nie?


Toyo napisał(a):Jest tak.
Możliwość przenoszenia trzech par poszczególnych kpr istnieje, ale ich użycia już nie.
Aby nie powtarzać drugi raz co i jak, skopiuję swój post na ten temat z innego forum.
Warianty kpr na/pod MiG-29. Można wymieszać jedynie dwa rodzaje rakiet, czyli 2 x R-27 i 4 x R-60 lub 73 lub 2 x R-73 i 4 x R-60 lub 2 x R-60 i 4 x R-73. Albo zastosować wariant jednorodny tzn. 6 x R-60 lub 6 x R-73, nie ma wariantu z większą niż 2 ilością R-27. Poza tym te ostatnie muszą być podwieszone na wewnętrznych podwieszeniach.
Dlaczego tak się dzieje?
Ta wersja MiG-29 choćby nie wiem jak bardzo czarować i za każdym razem porównywać ją do F-16Block52+ czy nawet jakiegoś SF F-16V, pozostanie starym samolotem, opracowanym w czasie kiedy w uzbrojeniu były dwa podstawowe rodzaje rakiet, mianowicie Alamo (R-27) i Aphid (R-60) i pod kątem tegoż uzbrojenia pracował system uzbrojenia. Na niekorzyść tego samolotu przemawia fakt zubożenia go do standardu eksportowego, całe szczęście myśmy kupili wersję dla Paktu Warszawskiego, czyli trochę bardziej wypasioną niż dla Angoli czy innej Erytrei.
Tak dostosowany samolot miał w pamięci maszyny cyfrowej dwie balistyki wymienionych rakiet, z tym że dla czterech podwieszeń skrajnych tylko rakiety R-60, a dla dwóch wewnętrznych R-27 i R-60. Aby dokonać wyboru których rakiet chce użyć pilot musiał on przestawić przełącznik "wewnętrzne-zewnętrzne" w odpowiedniej pozycji, "wewnętrzne" - aktywowało rakiety R-27 i system wypracowywał dla nich dane lub gdy były podwieszone R-60, i w systemie było to "odhaczone", dane były dla tych rakiet. "Zewnętrzne" - aktywacja czterech rakiet na podwieszeniach zewnętrznych, czyli 4 x R-60, system wypracowuje dane dla tego typu kpr (odległości odpalenia itp.). Na każdym komplecie podwieszeń (2 lub 4) gotowość zgłasza ta rakieta, która ma najmocniejszy sygnał. Po zużyciu jednego z kompletów należało przełączyć w drugi, czym to się robiło? Brawo! Przełącznikiem "zewnętrzne-wewnętrzne".
Za balistykę i dane rakiet odpowiadał software, a za komplety podwieszeń hardware (wiązki kabli). Po pojawieniu się nowych kpr R-73 dodano software tej rakiety, ale nie zmieniono hardware, to ograniczyło podwieszanie na poszczególnych kompletach węzłów podwieszeń do jednego rodzaju rakiet, właśnie ze względu na możliwości wprowadzania balistyki poszczególnych rakiet. Gdyby podwiesić na czterech zewnętrznych podwieszeniach dwa rodzaje rakiet (R-60 i R-73), to i tak dane będą wypracowywane tylko dla jednego typu, tego który jest ustawiony w systemie. Podejrzewam, że system mógłby nieźle zwariować mając sprzeczne dane.
Podsumowując, jednocześnie można wprowadzić tylko dwa typy rakiet, na dwóch "kompletach" podwieszeń, w związku z tym nie można użyć trzeciego typu.


Zwracam honor 8-)
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1821
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 20:27


Powrót do MiG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość