Strona 1 z 1

Mi-24W/WP Zwiezda 1/72

PostNapisane: sobota, 2 października 2010, 11:01
przez qalimar
Wczoraj wpadł mi do rąk model Mi-24W/WP wyprodukowany przez Zwiezdę. Ładne wgłębne linie, spora ilość szczegółów stawiają ten model na pierwszym miejscu pośród konkurencji tj. staruteńkiego Mi-24 W Italeri(właściwie hybrydy D i W) i jego przepaków(Revell itd.) oraz Mi-24W Hobby Bossa.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Model Zwiezdy przedstawia późną wersję W, która charakteryzuje się wyrzutnikami ASO umiejscowionymi nie pod belką ogonową , ale z tyłu kadłuba, a także czujnikami opromieniowania przeniesionymi za kabinę pilota. Jeśli więc ktoś chciałby złożyć model w polskich barwach, tej konfiguracji odpowiada jeden tylko egzemplarz o nb 956.

http://www.airplane-pictures.net/registration.php?p=956

Zauważyłem tu niekonsekwencję producenta, jak powiedziałem wcześniej zestaw pozwala zbudować późną wersję, niemniej osłona wlotu powietrza do silnika rozruchowego AI-9 pasuje tylko i wyłącznie do egzemplarzy wersji D (żeberkowe płyty ze stali)- część nr A-42. Jest to mały problem- wystarczy położyć tu trochę szpachli i opiłować na gładko, tym bardziej, że Mi-24 W mają dwa typy tych osłon- wcześniejsze w kształcie pojedynczej wypukłej elipsy, oraz późniejsze ze spłaszczonym tyłem.
W modelu jest tak:

Obrazek

a powinno być co najmniej tak(zważywszy na pozostałe elementy późnej serii):

Obrazek

Dalej- model posiada bardzo dobry podział technologiczny. Producent zadbał o wiele szczegółów, a więc- otwarte osłony silników TW-3-117 (nota bene silniki są piękniunie), otwarte osłony przekładni głównej WR-24, która także znajduje się w zestawie wraz z podstawowym osprzętem. Oczywiście chcąc wykonać model z otwartymi osłonami, niezbędna będzie waloryzacja w/w luków poprzez uzupełnienie ich przewodami instalacji hydraulicznej, elektrycznej i paliwowej. Jeszcze jedno- interesująco rozwiązano osłony silników. W porównaniu do Hobby Bossa, gdzie wydają mi się one zbyt płaskie, tu kleimy je z dwóch części, co moim zdaniem lepiej pozwala odwzorować ten element( części A-11, 12 i A 55, 56)
Ciekawie rozwiązany jest montaż modelu- kleimy całe wnętrze- tj. kabinę pilota i operatora wraz z bagażówką i jej sufitem, który stanowi płytę podłogową dla silników i przekładni i na spokojnie wlepiamy w połówki kadłuba. Jeśli chodzi o kabinę pilota i operatora- tu mamy pole do popisu, gdyż producent poleciał na łatwiznę- jako pulpity , tablicę przyrządów i inne duperele, każe nakleić kalkomanię, która to w sposób symboliczny przypomina coś związanego z kabiną Mi-24.
Podwozie (wnętrze luku)- po raz pierwszy rozwiązano je tak, jak w oryginale, z charakterystycznym otworem na przestrzał śmigłowca.
Łopaty wirnika nośnego- bardzo ładne, śmigiełko ogonowe również- to wersja ze ściętymi końcówkami łopat.
Szkło- cienkie, z ciekawym podziałem technologicznym.

Uzbrojenie- średnio na jeża- zasobniki z działkiem Gsz-23 bardzo ładne, ppance ok., za to zasobniki B-8 to z kolei lipa- trzeba będzie nawiercać każdą z luf.

Podsumowując. Nie porównywałem modelu z planami, niemniej odnoszę wrażenie, że Zwiezda odwaliła tu kawał porządnej roboty.Zdecydowanie, na pierwszy rzut oka jest najlepszy jak dotąd w tej skali.

Reszta w wątku:
viewtopic.php?f=14&t=12131

Re: Mi-24W/WP Zwiezda 1/72

PostNapisane: sobota, 2 października 2010, 13:48
przez dzejo
Dzięki za zwięzłą i wnikliwą opisówkę. Widać ze warto poważnie rozważyć zakup ;o)

Re: Mi-24W/WP Zwiezda 1/72

PostNapisane: sobota, 2 października 2010, 13:51
przez spiton
Piękny model. Brawo Zwezda !!

Re: Mi-24W/WP Zwiezda 1/72

PostNapisane: poniedziałek, 4 października 2010, 11:51
przez qalimar
Porównanie z planami:
Altair PKL Mi-24D (płatowiec ten sam przecież):
Italeri:
Obrazek

Hobby Boss:
Obrazek

Zwiezda:
Obrazek

Aero Technika Lotnicza 12/92
Italeri:
Obrazek

Hobby Boss:
Obrazek

Zwezda:
Obrazek