Curtiss Hawk H-75 A7 (ML-KNIL) | SH 1:32

Re: Curtiss Hawk H-75 A7 (ML-KNIL) | SH 1:32

Postprzez HubertKendziorek » niedziela, 8 września 2019, 08:57

Dzięki za kibicowanie, przyda się!

Model na razie nie sprawia niespodzianek. Wstępne przymiarki pokazują, że spasowanie nie będzie najgorsze, ale CA oraz szpachla przydadzą się z pewnością.

Przenitowany kadłub, wklejone burty kabiny pilota.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Usunięte żaluzje wentylacji przed kabiną - nie było ich w A-7.
Na warsztacie: 40/43 M 'Zrinyi' II 105mm 1:35
1918-2018 - Konkurs z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości: Morane Saulnier MS 406 C.1 | AZmodel 1:48
I Wojna Światowa w Miniaturze (edycja 2018): Czołg ciężki Mk. I Male | Takom 1:35
Reszta świata: Curtiss H-81A-2 | Trumpeter 1:48, Model T 1917 Ambulance | ICM 1:35
Pacyfik: Hawk, Sabre, Shinhoto Chi-Ha, A6M5a
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
HubertKendziorek

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1070
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Reklama

Re: Curtiss Hawk H-75 A7 (ML-KNIL) | SH 1:32

Postprzez jasio-g » niedziela, 8 września 2019, 23:12

Obserwuję z niecierpliwością, bo mam ich aż 3, tak mi się podobają. Co prawda zdecydowałem się na Zero, ale Twój będzie moim ulubionym, a przy okazji zobaczę co i jak z nimi. :D
Avatar użytkownika
jasio-g
 
Posty: 301
Dołączył(a): sobota, 23 sierpnia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kraków

Re: Curtiss Hawk H-75 A7 (ML-KNIL) | SH 1:32

Postprzez HubertKendziorek » środa, 11 września 2019, 09:38

No to jedziemy dalej.
Silnik. Całkiem niezły. Dodam mu oczywiście okablowanie, po pomalowaniu i innych zabiegach powinien wyglądać dobrze.
Problemem jest natomiast ściana, do której silnik jest mocowany, jest za szeroka o około 2 mm i połówki kadłuba się nie schodzą. Ponieważ kadłuba nie należy poszerzać, wg planu z monografii Aj-Press szerokość okapotowania silnika jest prawidłowa, przynajmniej na moje oko, trzeba zwęzić ową ściankę.

Obrazek

Obrazek

Kształt ścianki bardzo ładnie pasuje do kadłuba, zatem zamiast zbierać z boków postanowiłem ją rozciąć, zwęzić i skleić raz jeszcze. Wcześniej odciąłem mocowanie ustalające położenie silinika, które po zwężeniu byłoby na nic, a zamontowane później we właściwym miejscu pomoże zachować geometrię jednostki napędowej.

Obrazek

Poprawek wymaga też fotel pilota. Kształt oparcia chyba zachowam, choć różnie te fotele wyglądały - były i kanciaste i obłe. Trzeba tam jednak dołożyć kilka detali, żeby wyglądało to w miarę odpowiednio dla skali, blaszek Abera do trampkowego P-40B/C za sześć dych nie będę przecież dla fotela tylko kupować. Chyba, że macie jakiś namiar na żywicę, nie mogłem nic wygooglać. Edit: zamówiłem blaszki Eduarda do P-40B, niecałe 40 dychy, przeboleję.
Na warsztacie: 40/43 M 'Zrinyi' II 105mm 1:35
1918-2018 - Konkurs z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości: Morane Saulnier MS 406 C.1 | AZmodel 1:48
I Wojna Światowa w Miniaturze (edycja 2018): Czołg ciężki Mk. I Male | Takom 1:35
Reszta świata: Curtiss H-81A-2 | Trumpeter 1:48, Model T 1917 Ambulance | ICM 1:35
Pacyfik: Hawk, Sabre, Shinhoto Chi-Ha, A6M5a
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
HubertKendziorek

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1070
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Curtiss Hawk H-75 A7 (ML-KNIL) | SH 1:32

Postprzez potez » środa, 11 września 2019, 13:03

polecam naprawdę dobre ;)
http://soyuyo.main.jp/p40b/p40be-1.html
szalony kaponczyk, cyba wszystkie wersje zrobił juz :mrgreen:
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 3975
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Curtiss Hawk H-75 A7 (ML-KNIL) | SH 1:32

Postprzez HubertKendziorek » środa, 11 września 2019, 13:32

potez napisał(a):polecam naprawdę dobre ;)
http://soyuyo.main.jp/p40b/p40be-1.html
szalony kaponczyk, cyba wszystkie wersje zrobił juz :mrgreen:

Mam, znam, używam :) Gość jest niesamowity, modelarsko też - a natrafiłem na niego robiąc Spitfire F.24. Ale do nitowania użyję przeskalowanej kopii Aj-Press przykładanej do skrzydeł i stateczników, nie miałem czasu bawić się ze skalowaniem rysunków Soyuyo, które jakoś nie chciały się łatwo temu poddać.
Na warsztacie: 40/43 M 'Zrinyi' II 105mm 1:35
1918-2018 - Konkurs z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości: Morane Saulnier MS 406 C.1 | AZmodel 1:48
I Wojna Światowa w Miniaturze (edycja 2018): Czołg ciężki Mk. I Male | Takom 1:35
Reszta świata: Curtiss H-81A-2 | Trumpeter 1:48, Model T 1917 Ambulance | ICM 1:35
Pacyfik: Hawk, Sabre, Shinhoto Chi-Ha, A6M5a
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
HubertKendziorek

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1070
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Curtiss Hawk H-75 A7 (ML-KNIL) | SH 1:32

Postprzez potez » środa, 11 września 2019, 17:01

Modelarsko to roznie bywa, jak dla mnie to niestety często nakład pracy nie przekłada się na atrakcyjność wizualną modeli. Skalowanie jest proste, jesli masz fotoszopa wyeksportuj sobie do jpg i wtedy bez problemu możesz skalowac
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 3975
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Curtiss Hawk H-75 A7 (ML-KNIL) | SH 1:32

Postprzez HubertKendziorek » środa, 11 września 2019, 17:30

potez napisał(a):Modelarsko to roznie bywa, jak dla mnie to niestety często nakład pracy nie przekłada się na atrakcyjność wizualną modeli. Skalowanie jest proste, jesli masz fotoszopa wyeksportuj sobie do jpg i wtedy bez problemu możesz skalowac

Tak, tak - tyle, że normalnie to nie wiem w co ręce włożyć i upycham modelarstwo między inne sprawki, więc przeważnie działam pod presją ... czasu właśnie. Łatwiej i szybciej było wpisać w kopiarce 150%, A3, enter.
Tak czy siak, dzięki za komentarze!
Na warsztacie: 40/43 M 'Zrinyi' II 105mm 1:35
1918-2018 - Konkurs z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości: Morane Saulnier MS 406 C.1 | AZmodel 1:48
I Wojna Światowa w Miniaturze (edycja 2018): Czołg ciężki Mk. I Male | Takom 1:35
Reszta świata: Curtiss H-81A-2 | Trumpeter 1:48, Model T 1917 Ambulance | ICM 1:35
Pacyfik: Hawk, Sabre, Shinhoto Chi-Ha, A6M5a
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
HubertKendziorek

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1070
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Curtiss Hawk H-75 A7 (ML-KNIL) | SH 1:32

Postprzez HubertKendziorek » poniedziałek, 16 września 2019, 09:29

Ścianka, do której montowany jest silnik, została rozcięta na pół, zwężona o około 2 mm i ponownie sklejona. Dokleilem we właściwym miejscu mocowanie silnika. Teraz wszystko ładnie pasuje (oczywiście nieprzesadnie ładnie, jak przystało na markę i renomę Special Hobby, spasowanie jest w tym modelu "specjalne", jak umysł Johna Isidore'a).

Zwężenia wymaga także ścianka przed kokpitem - jest o około 1,5 - 2 mm zbyt szeroka między burtami kadłuba, tym razem jednak nie będę jej rozcinał, tylko zbiorę z boków tyle, ile trzeba - być może także nieco z dolnej krawędzi, na której będzie się opierać dolna część skrzydeł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wnętrze pokryte podkładem, migowym One Shotem.
Na warsztacie: 40/43 M 'Zrinyi' II 105mm 1:35
1918-2018 - Konkurs z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości: Morane Saulnier MS 406 C.1 | AZmodel 1:48
I Wojna Światowa w Miniaturze (edycja 2018): Czołg ciężki Mk. I Male | Takom 1:35
Reszta świata: Curtiss H-81A-2 | Trumpeter 1:48, Model T 1917 Ambulance | ICM 1:35
Pacyfik: Hawk, Sabre, Shinhoto Chi-Ha, A6M5a
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
HubertKendziorek

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1070
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia strona

Powrót do P+CBI / K+V - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Muśtax i 3 gości