N1K2-J Shidenkai George Hasegawa 1:32

N1K2-J Shidenkai George Hasegawa 1:32

Postprzez MAG » poniedziałek, 14 października 2019, 00:18

Dobry wieczór,

Jak wielu z Was czasu wolnego mam jak na lekarstwo, więc i modeli robię/kończę niestety relatywnie niewiele.

Dzięki pomocy mojej kochanej Małżonki udało mi się ostatnio wygospodarować nowy kącik dla Siebie :)

Jednocześnie obserwacja poczynań Kolegów zmotywowała mnie do rozpoczęcia, pierwszego dla mnie, modelu w skali 1:32, a konkurs mam nadzieję pomoże ukończyć budowę w rozsądnym terminie...

I takie jest założenie moich działań - ukończyć budowę :)

Wesprę się maskami Montexu, lufami Mastera i pasami HGW.

Chętnie dokupiłbym żywiczne koła, ale niestety nie udało mi się nic dedykowanego znaleźć - w temacie Japonii nie jestem biegły, wiec jeżeli ktoś się orientuje czy można coś dopasować będę wdzięczny za sugestie.

Rozważam również dokupienie kalkomanii Airscale z zegarami tablicy przyrządów - wszelkie opinie będą pomocne.

Większych przeróbek nie planuję, ale wszystkie sugestie i porady są mile widziane :)

Obligatoryjne zdjęcia:

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam,
Marek
Avatar użytkownika
MAG
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 29 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Londyn/Wrocław

Reklama

Re: N1K2-J Shidenkai George Hasegawa 1:32

Postprzez MAG » poniedziałek, 28 października 2019, 02:43

Po moim pytaniu o kalkomanie z zegarami skontaktowała się ze mną Pani Urszula z firmy Yahu informując, że w nowościach na październik znajduje się (m.in.) tablica do N1K2 8-) Tak oto dzięki czujności i uprzejmości rodzimej firmy w drodze do mnie jest gorąca jeszcze tablica, która rozwiąże myślę dylemat :)

No to zaczynamy - przez ostatnie dwa tygodnie udało mi się troszkę podłubać, a zacząłem od fotela pilota, który miał dosyć grube ścianki i jedynie zasygnalizowane otwory (w przypadkowych miejscach i o równie przypadkowych rozmiarach).

Obrazek

Zeszlifowałem fotel od wewnętrznej strony na tyle na ile się dało, tak aby nie przebić się na wylot w miejscach z zewnątrz cieńszych przeznaczonych na klejenie stelażu. Udało mi się znaleźć jedynie zdjęcia fragmentów fotela, więc na ich podstawie z grubsza oceniłem położenie i rozmiar otworów oraz dwóch przetłoczeń (wzmocnień) biegnących po siedzeniu, które w modelu były wypukłe, a w oryginale ewidentnie wklęsłe. Nie jest to może ideał, ale mam nadzieję ujdzie :) podkład wyda wyrok...

Obrazek

Zabrałem się za czyszczenie kolejnych fragmentów kokpitu i poskładałem co nieco, na razie głównie na sucho. Miałem mały wypadek z mocowaniem orczyka, które udało mi się przykleić do góry nogami :oops: Poprawione, ale szału nie ma. Pocieszam się, że nie będzie tego za bardzo widać w gotowym modelu.

Obrazek

Narzędzia zebrane podczas pracy nad fotelem i resztą kokpitu

Obrazek

Postanowiłem przygotować również silnik i poprawić trochę to co daje Hasegawa - punkt wyjścia.

Obrazek

Obciąłem „wypustki” i zacząłem kleić „śruby” 0.7mm łączone drucikiem miedzianym 0.3mm. Jedna mi się przesunęła przy nawiercaniu bom niecierpliwy był i nie poczekał, aż extra thin dobrze złapie. Zacząłem od tylnego zestawu cylindrów, z którego niewiele będzie widać, ale praktyka wszak bezcenna 8-)

Obrazek

Kolejne śruby w trakcie montażu.

Obrazek

Zestaw małego mechanika :)

Obrazek
Pozdrawiam,
Marek
Avatar użytkownika
MAG
 
Posty: 92
Dołączył(a): sobota, 29 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Londyn/Wrocław

Re: N1K2-J Shidenkai George Hasegawa 1:32

Postprzez HubertKendziorek » poniedziałek, 28 października 2019, 14:47

Jeden z najfajniejszych modeli Hasegawy w dużej skali, a i sam samolot bardzo ciekawy - będziesz zadowolony. Oglądam i kibicuję.
A propos kalkomanii i fototrawionych zegarów Airscale - kupiłem sobie ten ich zestaw do samolotów japońskich, ale ile razy brałem go na warsztat, tyle razy odkładałem - straszna dłubanina, jak dla mnie. Może dojrzeję na emeryturze. Na którą się nie wybieram, więc nie wiem, jak to będzie :mrgreen: .
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2125
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków


Powrót do P+CBI / K+V - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości