Lockheed L-14H | MPM 1:72

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez piotr dmitruk » niedziela, 31 maja 2020, 13:15

Trzeba przyznać, że oficjalny schemat malowania pasów jest do d... Ktoś kompletnie odleciał, jak namalować takie pasy w warunkach wojennych?
Te namalowane w rzeczywistości są równie skuteczne, a o niebo łatwiejsze do naniesienia.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9947
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez jarekk » niedziela, 31 maja 2020, 14:09

Jacek Bzunek napisał(a):
KayFranz napisał(a):Jak widać: władza swoje, naród - wiadomo...

Pasy miały być namalowane ok. 02.09.1939 w Helsinkach.
https://zszachownica.blogspot.com/2018/ ... z10Y-PRJ8I


W Helsinkach SE dłużej zabawiły i trudno dzisiaj ustalić kiedy pasy namalowany. Mogło to być już na początku pobytu jak również tuż przed wylotem.

Skoro warsztat robi się modelarski historyczny ( :mrgreen: ) to wrzucam perełkę (premiera):

Obrazek

Okładka estońskiego raportu policyjnego z internowania SP-BPN.
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez KayFranz » niedziela, 31 maja 2020, 18:55

To ja tez dołożę "kwita". I to chyba istotnego, jeśli chodzi o te "okienka"

Właśnie dostałem stertę biuletynów technicznych wydanych dla serii 14 przez Lockheed Aircraft Corporation.
Oto biuletyn nr 14-49 z końca marca 1939. Dotyczy przebudowy okien w kabinie pilota w celu poprawienia wentylacji zamiast wyjmowania całych szyb (tak, tak - w pierwotnej wersji tak to działało).

Obrazek

I teraz pytanie do fachowców - czy taka zmiana w oficjalnym biuletynie producenta obliguje użytkownika do jej wykonania? Bo jeśli tak, to jest to chyba ta przeróbka okien w warsztatach LOT-u, o której pisał Glass. A nie dorobienie całych nowych połaci oszklonych w suficie kabiny pilota. Nie mam pojęcia o procedurach takich przeróbek w liniach lotniczych, ale liczę, że są tu tacy, którzy mogą to potwierdzić (albo zanegować).
Obrazek
Avatar użytkownika
KayFranz
 
Posty: 404
Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2009, 16:53
Lokalizacja: Pyrowe dwa dni do piątku

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez MariuszBiel » niedziela, 31 maja 2020, 19:15

KayFranz napisał(a):To ja tez dołożę "kwita". I to chyba istotnego, jeśli chodzi o te "okienka"

Właśnie dostałem stertę biuletynów technicznych wydanych dla serii 14 przez Lockheed Aircraft Corporation.
Oto biuletyn nr 14-49 z końca marca 1939. Dotyczy przebudowy okien w kabinie pilota w celu poprawienia wentylacji zamiast wyjmowania całych szyb (tak, tak - w pierwotnej wersji tak to działało).

Obrazek

I teraz pytanie do fachowców - czy taka zmiana w oficjalnym biuletynie producenta obliguje użytkownika do jej wykonania? Bo jeśli tak, to jest to chyba ta przeróbka okien w warsztatach LOT-u, o której pisał Glass. A nie dorobienie całych nowych połaci oszklonych w suficie kabiny pilota. Nie mam pojęcia o procedurach takich przeróbek w liniach lotniczych, ale liczę, że są tu tacy, którzy mogą to potwierdzić (albo zanegować).


To są deflektory a nie górne szyby, a na żadnym zdjęciu naszych L-14 ich nie widać.
Avatar użytkownika
MariuszBiel
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 25 czerwca 2008, 18:57
Lokalizacja: Łask

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez jarekk » poniedziałek, 1 czerwca 2020, 00:01

Bywa, bywa.

Obrazek

Ciężko to wypatrzyć, bo bez szybki wygląda na samą pionową listewkę.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez HubertKendziorek » poniedziałek, 1 czerwca 2020, 09:33

Dzięki za wszystkie komentarze.
Deflektorów na wiatrochronie "moja" Electra najwyraźniej nie miała.
Zgodnie z biuletynem technicznym, zmiana nie była obowiązkowa - wyraźnie piszą tam, że jeżeli właściciele chcą....
Niektóre lotowskie mogły mieć, inne nie.

A co do przeszklenia sufitu, mam już lekki mętlik.
Te same zdjęcia, a każdy widzi co innego, do tego relacje o przeróbkach przytaczane w literaturze. Ja bym wolał chyba przeszklony, ale bez przeszklenia Super Electra wygląda nieco bardziej, jak Super Electra właśnie. Biję się z myślami.
Chyba zrobię ankietę, czy przeszklony, czy nie :mrgreen: .

Poorane tu i ówdzie.

Obrazek

Obrazek

A tu nowe linie już zalane Extra Thinem.

Obrazek

Pozdrawiam
Hubert
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2122
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez jarekk » poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:33

Czy mam rozumieć, że robisz SP-BPM, bo mi to uleciało?
Poszukamy dobrych zdjęć.
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez HubertKendziorek » poniedziałek, 1 czerwca 2020, 10:43

jarekk napisał(a):Czy mam rozumieć, że robisz SP-BPM, bo mi to uleciało?
Poszukamy dobrych zdjęć.


Ex SP-BPM, Francja, czerwiec 1940.
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2122
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez MariuszBiel » poniedziałek, 1 czerwca 2020, 17:02

jarekk napisał(a):Bywa, bywa.

Obrazek

Ciężko to wypatrzyć, bo bez szybki wygląda na samą pionową listewkę.

Obrazek


No i masz ja widziałem tylko listewki na tych kiepskich zdjęciach.
Avatar użytkownika
MariuszBiel
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 25 czerwca 2008, 18:57
Lokalizacja: Łask

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez GrzeM » poniedziałek, 1 czerwca 2020, 22:49

jarekk napisał(a):Skoro warsztat robi się modelarski historyczny ( :mrgreen: ) to wrzucam perełkę (premiera):

Obrazek

Okładka estońskiego raportu policyjnego z internowania SP-BPN.


Ooooo!!!
Jest coś jak wyglądały te rzekomo wojskowe oznaczenia, które spowodowały aresztowanie samolotu?
Czy były to zwykłe biało-czerwone pasy jak na pozostałych samolotach, czy "prawdziwe" szachownice?
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3102
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 23:39

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez jarekk » poniedziałek, 1 czerwca 2020, 23:16

Szachownice.

SP-BPL
Samolot z zakupów 1939.
Obrazek
SP-BPM
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ja na tych zdjęciach dodatkowe oszklenie widzę. To, że ono nie rozjaśnia kabiny, tłumaczę tym, że na suficie mogły być firanki.

SP-BPM!
Obrazek
Jeśli na tym zdjęciu nie widzisz dodatkowej szyby to ja jutro piszę się do okulisty.
Ma on też tę szybkę-deflektor :P
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez HubertKendziorek » wtorek, 2 czerwca 2020, 09:08

jarekk napisał(a):Jeśli na tym zdjęciu nie widzisz dodatkowej szyby to ja jutro piszę się do okulisty.


Ja widzę! I deflektor też, trzeba będzie dorobić, na fotografii z boku niewidoczny, ale jeżeli na pewno jest to zdjęcie mojej SE, to mus zrobić. Wielkie dzięki

I jeszcze jedna sprawa - to na czubku nosa, nad napisem LOT - to dodatkowy reflektor?

Obrazek

Pozdrawiam
Hubert
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2122
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez jarekk » wtorek, 2 czerwca 2020, 14:33

HubertKendziorek napisał(a):
jarekk napisał(a):Jeśli na tym zdjęciu nie widzisz dodatkowej szyby to ja jutro piszę się do okulisty.


Ja widzę! I deflektor też, trzeba będzie dorobić, na fotografii z boku niewidoczny, ale jeżeli na pewno jest to zdjęcie mojej SE, to mus zrobić. Wielkie dzięki

Pozdrawiam
Hubert


Czy dałem Ci powód do wątpliwości co do moich informacji? :)

Obrazek

Kiedyś na forum pokazałem swoje prywatne zdjęcie i za jakiś czas pojawiło się w książce "Polski samolot i barwa". Niestety z podpisem z kolekcji ...(nie mojej).:(
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez HubertKendziorek » wtorek, 2 czerwca 2020, 14:53

jarekk napisał(a):Czy dałem Ci powód do wątpliwości co do moich informacji?

Skądże znowu :).
Świetne zdjęcie. Dzięki!

jarekk napisał(a):Według powszechnej wiedzy L-14H Super Electra (wcześniej SP-BPN) został stracony w wypadku lotniczym k/Rygi we wrześniu 1940 już przez lotnictwo sowieckie.
Nowa prawda, jest taka, że L-14 SE (rejestracja CCCP-XXXXX) został utracony przez lotnictwo sowieckie podczas prób w locie 18 grudnia 1941 r. po starcie z lotniska Moskwa Chodynka.


CCCP-L3453?

Pozdrawiam
Hubert
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2122
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez jarekk » wtorek, 2 czerwca 2020, 19:57

Tak.
To może być reflektor. Ale tego pewien nie jestem.Dwa reflektory były w skrzydłach.
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Konkurs 2020 - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości