Jacek Bzunek napisał(a):KayFranz napisał(a):Jak widać: władza swoje, naród - wiadomo...
Pasy miały być namalowane ok. 02.09.1939 w Helsinkach.
https://zszachownica.blogspot.com/2018/ ... z10Y-PRJ8I
KayFranz napisał(a):To ja tez dołożę "kwita". I to chyba istotnego, jeśli chodzi o te "okienka"
Właśnie dostałem stertę biuletynów technicznych wydanych dla serii 14 przez Lockheed Aircraft Corporation.
Oto biuletyn nr 14-49 z końca marca 1939. Dotyczy przebudowy okien w kabinie pilota w celu poprawienia wentylacji zamiast wyjmowania całych szyb (tak, tak - w pierwotnej wersji tak to działało).
I teraz pytanie do fachowców - czy taka zmiana w oficjalnym biuletynie producenta obliguje użytkownika do jej wykonania? Bo jeśli tak, to jest to chyba ta przeróbka okien w warsztatach LOT-u, o której pisał Glass. A nie dorobienie całych nowych połaci oszklonych w suficie kabiny pilota. Nie mam pojęcia o procedurach takich przeróbek w liniach lotniczych, ale liczę, że są tu tacy, którzy mogą to potwierdzić (albo zanegować).
jarekk napisał(a):Czy mam rozumieć, że robisz SP-BPM, bo mi to uleciało?
Poszukamy dobrych zdjęć.
jarekk napisał(a):Bywa, bywa.
Ciężko to wypatrzyć, bo bez szybki wygląda na samą pionową listewkę.
jarekk napisał(a):Skoro warsztat robi się modelarski historyczny ( ) to wrzucam perełkę (premiera):
Okładka estońskiego raportu policyjnego z internowania SP-BPN.
jarekk napisał(a):Jeśli na tym zdjęciu nie widzisz dodatkowej szyby to ja jutro piszę się do okulisty.
HubertKendziorek napisał(a):jarekk napisał(a):Jeśli na tym zdjęciu nie widzisz dodatkowej szyby to ja jutro piszę się do okulisty.
Ja widzę! I deflektor też, trzeba będzie dorobić, na fotografii z boku niewidoczny, ale jeżeli na pewno jest to zdjęcie mojej SE, to mus zrobić. Wielkie dzięki
Pozdrawiam
Hubert
jarekk napisał(a):Czy dałem Ci powód do wątpliwości co do moich informacji?
jarekk napisał(a):Według powszechnej wiedzy L-14H Super Electra (wcześniej SP-BPN) został stracony w wypadku lotniczym k/Rygi we wrześniu 1940 już przez lotnictwo sowieckie.
Nowa prawda, jest taka, że L-14 SE (rejestracja CCCP-XXXXX) został utracony przez lotnictwo sowieckie podczas prób w locie 18 grudnia 1941 r. po starcie z lotniska Moskwa Chodynka.
Powrót do Konkurs 2020 - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości