Lockheed L-14H | MPM 1:72

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez MariuszBiel » piątek, 29 maja 2020, 21:30

GrzeM napisał(a):
kojot69 napisał(a):SP-B??

Czy to nie jest aby przednie górne okienko? Nie ma natomiast bocznego górnego.

Obrazek

Obrazek

To zdjęcie jest mocno retuszowane. Nie da się powiedzieć co jest na zdjęciu, a co zostało domalowane przez retuszera.

To jest SP-LMK po locie ze Stanów:
Obrazek
Panel nad kabiną jest ciemniejszy ale to nie okienka.
Avatar użytkownika
MariuszBiel
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 25 czerwca 2008, 18:57
Lokalizacja: Łask

Reklama

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez HubertKendziorek » sobota, 30 maja 2020, 10:20

Dałem jej skrzydła.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki za ciekawą dyskusję w sprawie okienek w suficie, po analizie wszystkich "za" i "przeciw" - moja Super Electra będzie je mieć.
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2125
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez GrzeM » sobota, 30 maja 2020, 15:48

Będziesz podszlifowywał nos? Nie jest trochę za ostry?
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3102
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 23:39

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez pepociufakers » sobota, 30 maja 2020, 20:49

No, teraz to już widzę z górki:)
To będzie ładny model.
Teraz tak porównuje wygląd DC-2 i L-14H - to jednak wybieram L-14H.

Pzdr.
Jaro
pepociufakers

Animal Planet
 
Posty: 586
Dołączył(a): piątek, 21 stycznia 2011, 15:01
Lokalizacja: 3Miasto

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez HubertKendziorek » sobota, 30 maja 2020, 21:14

GrzeM napisał(a):Będziesz podszlifowywał nos? Nie jest trochę za ostry?


Fakt, za ostry. I kształt okienek też wymaga korekty. Na razie przyciąłem maski, trzeba będzie usunąć niepotrzebne ramy oszklenia z Hudsona.

Obrazek

pepociufakers napisał(a):No, teraz to już widzę z górki:)
To będzie ładny model.
Teraz tak porównuje wygląd DC-2 i L-14H - to jednak wybieram L-14H.

Pzdr.
Jaro


Powinno pójść z górki, choć czasu na hobby bardzo mało ostatnio. Ale faktycznie, teraz widać jaka ładna to maszyna. DC-2 się nie umywa. Ale i jego mam w podręcznym podmagazynku, zobaczymy.

Drzwi do bagażnika w nosie, na każdym rysunku wyglądają inaczej. A na zdjęciach nie do końca widać. Zaoblony na rogach prostokat, czy kwadrat, czy jeszcze co innego?
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2125
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez KayFranz » sobota, 30 maja 2020, 21:47

Podrzucę foto LODESTARA (wiem, wiem - ale przód i spód kadłuba w zasadzie ten sam..). Tam dość dobrze widać wszystkie CZTERY drzwi do luków bagażowych.

Obrazek

Uwaga! Trochę przytka wolne łącza - foto ponad 5000 pikseli na szerokość.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
KayFranz
 
Posty: 404
Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2009, 16:53
Lokalizacja: Pyrowe dwa dni do piątku

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez MariuszBiel » sobota, 30 maja 2020, 21:52

[/quote]
Drzwi do bagażnika w nosie, na każdym rysunku wyglądają inaczej. A na zdjęciach nie do końca widać. Zaoblony na rogach prostokat, czy kwadrat, czy jeszcze co innego?[/quote]

Zobacz na zdjęciach:
Obrazek
Obrazek
Na rysunki nie patrz na każdym jest inaczej.
Avatar użytkownika
MariuszBiel
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 25 czerwca 2008, 18:57
Lokalizacja: Łask

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez kojot69 » sobota, 30 maja 2020, 22:05

Obrazek
Avatar użytkownika
kojot69
 
Posty: 832
Dołączył(a): niedziela, 8 września 2019, 19:33

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez HubertKendziorek » sobota, 30 maja 2020, 22:30

Dzięki - czyli wyoblony na rogach prostokąt - to zdjęcie z otwartymi drzwiami polskiej L-14H sugerowało mi początkowo, że bardziej kwadrat - ale teraz, po porównaniu kilku innych jeszcze zdjęć, jednak nie.

Pozdrawiam!
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2125
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez jarekk » sobota, 30 maja 2020, 23:45

Na rysunkach pojawia się różny kształt tego luku, ale rysunek z instrukcji jest chyba najbardziej wiarygodny:

Obrazek

Swoją drogą wrześniowe dwie L-14 Super Electry, ze względu na malowania, zasługują na swoje kopie w 72 i 48.
SP-BPM - biało-czerwone pasy, SP-BPN - szachownice.
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez KayFranz » niedziela, 31 maja 2020, 09:56

jarekk napisał(a):Swoją drogą wrześniowe dwie L-14 Super Electry, ze względu na malowania, zasługują na swoje kopie w 72 i 48.SP-BPM - biało-czerwone pasy, SP-BPN - szachownice.


Pasy biało-czerwone we wrześniu 1939 miały:
SP-BPM: na skrzydłach obustronnie, czerwony pas zawsze po lewej stronie i po obu stronach statecznika pionowego
SP-BNF: na skrzydłach obustronnie jw., na statecznikach pionowych tylko od zewnątrz

Trzeci ewakuowany na Wyspy samolot (SP-LMK) nie pojawia się na fotografiach ze Stavanger, więc nie wiadomo czy namalowano na nim pasy. Niektóre informacje mówią o zatrzymaniu go w Kopenhadze - czyli jakby leciał inną trasą. Foto SP-BNH, zrobione po przymusowym lądowaniu w Rumunii, po wyczerpaniu paliwa pokazuje samolot bez pasów. Treść zarządzenia w art. R. Stachyry ze Skrzydlatej Polski:

Obrazek

Jak widać: władza swoje, naród - wiadomo...

SP-BPN: internowany 1939 w Estonii, więc MÓGŁ (po przejęciu go przez armię estońską) nosić granatowo-czarno-białe trójkąty (do aneksji sowieckiej w 1940). Nie znam foto w takim malowaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
KayFranz
 
Posty: 404
Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2009, 16:53
Lokalizacja: Pyrowe dwa dni do piątku

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez jarekk » niedziela, 31 maja 2020, 11:48

KayFranz, wielkie dzięki za podjęcie tematu, liczyłem na Ciebie. :)
To co pokazałeś to "dawniejsze" materiały. Czas lecie do przodu i wiemy dużo więcej na temat wrześniowych losów samolotów LOT-u. Temat do przodu, z moim podziwem, posuwa Janusz Młodzianka. Ma na koncie kilka artykułów w Aeroplanie i innych czasopismach. Są tam też rozwiązane twoje wątpliwości co do Kopenhagi.
Fajnie, że wreszcie lotowski model powstaje. Moja SE czeka w kolejce za pancerką.

Co do SP-BPN:
(...) SP-BPN: internowany 1939 w Estonii, więc MÓGŁ (po przejęciu go przez armię estońską) nosić granatowo-czarno-białe trójkąty (do aneksji sowieckiej w 1940). Nie znam foto w takim malowaniu.(...)

To co piszesz, to prawda z dawnych lat p. Glassa ( jedno bardzo słabe zdjęcie).

Specjalnie napisałem o tych szachownicach, bo szlag mnie trafia, wiedząc, jakie materiały wyszły o tym samolocie ostatnio.
Jednak żadne czasopismo nie chce wydać artykułu JM na temat losów estońskich -BPN. Nawet nie odpisują na jego maile. (!!!!)
Materiał gotowy czeka od 2 lub już może 3 lat na wydanie z rysunkami K. Haładaja.

Według powszechnej wiedzy L-14H Super Electra (wcześniej SP-BPN) został stracony w wypadku lotniczym k/Rygi we wrześniu 1940 już przez lotnictwo sowieckie.
Nowa prawda, jest taka, że L-14 SE (rejestracja CCCP-XXXXX) został utracony przez lotnictwo sowieckie podczas prób w locie 18 grudnia 1941 r. po starcie z lotniska Moskwa Chodynka.

Przepraszam właściciel warsztatu za wyjście poza ramy warsztatu.
Obrazek
Avatar użytkownika
jarekk
 
Posty: 259
Dołączył(a): środa, 18 lutego 2009, 09:19

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 31 maja 2020, 12:16

KayFranz napisał(a):Jak widać: władza swoje, naród - wiadomo...

Pasy miały być namalowane ok. 02.09.1939 w Helsinkach.
https://zszachownica.blogspot.com/2018/ ... z10Y-PRJ8I
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez fragles » niedziela, 31 maja 2020, 12:47

KayFranz napisał(a):Jak widać: władza swoje, naród - wiadomo...


Generalizując, trochę masz rację. Ale jednak w tym konkretnym przypadku to "naród", nawet gdyby chciał zrobić dokładnie tak, jak na rysunku w zaprezentowanym artykule, to jednak czytając treść przytoczonego tam telefonogramu, prawdopodobnie mógłby dojść do wersji, jak na zdjęciach. Po prostu precyzja opisu: "pas biało czerwony szerokości odpowiadającej szerokości znaków rejestracyjnych namalowany u góry i u dołu skrzydeł na całej ich długości" , jest powalająca. Trzeba chwilę pogłówkować, żeby dojść do tego, co to jest szerokość znaków, i do tego, że długość dotyczy skrzydeł, a nie znaków, i że długość skrzydeł to ich rozpiętość, a nie określenie adekwatne do długości samolotu.
A trzeba tu podkreślić, że to telefonogram, czyli goły tekst, i obrazka telefonem wówczas nie dało się przesłać. :)
Ot, tak próbowałem wyobrazić sobie co mógł wykombinować "naród" czytają ten telefonogram. :) Sorki za wtręt, ale temat fajny i śledzę z uwagą budowę.
Franciszek Gleszyński - fra-gles
Avatar użytkownika
fragles
 
Posty: 1560
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:48
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lockheed L-14H | MPM 1:72

Postprzez kojot69 » niedziela, 31 maja 2020, 12:59

I jeszcze w sprawie pasów...

Obrazek
Ostatnio edytowano niedziela, 31 maja 2020, 14:24 przez kojot69, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kojot69
 
Posty: 832
Dołączył(a): niedziela, 8 września 2019, 19:33

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Konkurs 2020 - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości