Tym razem - jak jasno wskazuje tytuł wątku
Miejsce niby znane, ale tak de facto raczej rzadko odwiedzane - a szkoda. Znajduje się tam baardzo obfita kolekcja radzieckich silników odrzutowych z okresu zimnej wojny. Dodam jeszcze Iła-18W Malev-u, dostępnego do zwiedzania także od wewnątrz.
Do rzeczy zatem - oto powitalny widok w muzeum:

Podchodząc bliżej można zobaczyć jak ładnie płowieja radzieckie, niebieskie łopaty śmigieł:

Dwa błyszcząco-odrestaurowane śmigłowce z czasów minionych...


...oraz raczej traumatyczne przeżycie dla transportowanego pacjenta (zwróćcie uwagę na położenie rury wydechowej względem zasobnika na nosze) polskiej produkcji - SM-1W:

Kontynuując temat śmigłowców - pierzasty Mi-24D...

... zbliżenie na dyszę wylotową napędu Mi-8 (Klimow TV-117A) ...

... oraz układ napędowy Mi-1:

Skoro już zacząłem o silnikach - oto Iwczenko AI-20, koń roboczy transportowej floty Wielkiego Brata...

... oraz kilka migawek z całej wystawki:





Oprócz silników można również pooglądać fotele wyrzucane - KK-1 z MiGa-15...

... czy KM-1M Z MiG-ów -21 i -23:

Odnośnie MiGa-21bis:

Nieźle prezentowały się też Su-22M3...

... oraz MiG-23UB:

Z dedykacją dla Piotrka Dmitruka - sponiewierany przez pogodę MiG-21U...

... i MiG-19PM...

... z przykładem radzieckiej technicznej myśli rakietowej:

Reprezentacja sprzętu przeciwników Układu Warszawskiego jest również dosyć liczna:



Rodzynek ekspozycji - SAAB J-32E Lansen:

Przykład ekstremalnego weatheringu - VEB Ił-14P...


... oraz Tu-134:

Na koniec kilka ciekawostek - An-26 z bombami...

... wrak Iła-2m3 świetnie pokazujący rodzaj zastosowanych materiałów...

... oraz fragment kadłuba Fiata G.12 (!):

Przegląd eksponatów zakończę jeszcze jednym ujęciem śmigła Iła-18W:




