Ferrari F2003-GA

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Ferrari F2003-GA

Postprzez PiterATS » czwartek, 17 października 2019, 19:25

Czas na nową relację.
Po Alfie-Romeo 184 od Studio27 rozpocząłem budowę łatwiejszego, ale nie mniej ambitnego modelu. Jest nim Ferrari F2003-GA z sezonu 2003, którym Michael Schumacher wygrał Grand Prix Hiszpanii.

Obrazek

Do budowy użyję modelu Fujimi w skali 1/20, wraz z poniższymi dodatkami:
zestaw Top Studio do całościowej waloryzacji modelu;
kalkomanie z imitacją karbonu od Scale Motorsport i Tamiyi;
kalkomanie z logotypami Marlboro od Hobby Design
imitacje wkrętów i nitów od Hobby Design
farba Zero Paints dedykowana do bolidów Ferrari używanych do sezonu 2004.

Obrazek

Model będzie wykonany w konwencji całkowicie zdemontowanego. Będzie więc makieta całej jednostki napędowej pod zdjętą pokrywą, zdemontowane koła i zdjęty nos z przednim skrzydłem.

Na początek zabrałem się za uzupełnienie silnika, skrzyni biegów i tylnego zawieszenia o elementy z Top Studio, a następnie ich pomalowanie:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz powoli uzbrajam wszystko w detale, głównie przewody, szybkozłączki itp:

Obrazek Obrazek

I to na razie tyle, pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Reklama

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PiterATS » środa, 23 października 2019, 21:04

Uzbrajanie silnika w detale trwa w najlepsze. Skrzynia biegów doczekała się owiewek nadwozia, na prawą stronę silnika zamontowałem na stałe osłonę (lewa będzie zdjęta) i kładę dość sporo kabli, a będzie więcej :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez szpaku86 » czwartek, 24 października 2019, 08:57

Rewelacyjne detale, oby tak dalej !

Kibicuje i pozdrawiam
Krzysztof
Avatar użytkownika
szpaku86
 
Posty: 347
Dołączył(a): środa, 8 lutego 2012, 17:59

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez Mr. Headshok » czwartek, 24 października 2019, 23:09

szpaku86 napisał(a):Rewelacyjne detale, oby tak dalej !


Zgadzam się! A także profesjonalne podejście do tematu - lubię to!
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PiterATS » piątek, 25 października 2019, 15:38

Dzięki :)
Jeszcze mała aktualizacja o przekaźnik, zamontowany następnie na dolnym kołnierzu Airboxa, oraz dwa czerwone przewody które w późniejszym etapie budowy będą zakończone odpowiednimi kolankami.

Obrazek Obrazek

To na razie tyle, pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PawełMT » sobota, 26 października 2019, 19:37

Również podziwiam dbałość o detale! ;o) Bardzo lubię bolidy z stajni Ferrari. Czekam na kolejne aktualizacje tematu. :!: ;o)
Avatar użytkownika
PawełMT
 
Posty: 256
Dołączył(a): niedziela, 1 lipca 2012, 02:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PiterATS » wtorek, 29 października 2019, 19:52

Kolejna niewielka aktualizacja :)

Doszły elementy w postaci rur wydechowych wraz z czujnikami. Rury pomalowałem kolorem Metallic Grey z Tamiyi z kilkoma kroplami czarnego połysku. Następnie na dolne partie nałożyłem mgiełkę srebrnego koloru, a na górę mieszanki srebrnego i ciemno-żółtego. Na koniec partiami nałożyłem niebieski transparentny Tamiyi i na to lakier bezbarwny. Zasadnicza część silnika jest więc gotowa i mogłem zabrać się za podłogę samochodu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PawełMT » niedziela, 3 listopada 2019, 21:41

Czekamy na więcej ;o) Bardzo ładnie to wszystko wygląda ;o)
Avatar użytkownika
PawełMT
 
Posty: 256
Dołączył(a): niedziela, 1 lipca 2012, 02:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PiterATS » wtorek, 26 listopada 2019, 18:40

Urlop i inne obowiązki nie sprzyjał zbytnio klejeniu, ale powoli wracam do życia xD
Podłoga oklejona karbonem, oczywiście tylko w tych miejscach które będą widoczne po sklejeniu :D Miejsca pod wydechem wykleiłem folią samoprzylepną.

Obrazek Obrazek

Od razu wykleiłem też karbonem kokpit, który jest już w zasadzie gotowy. Dodałem brakujące przewody i panel z prawej strony fotela. Brakuje jeszcze imitacji gąbkowych wyściółek po lewej i prawej stronie kokpitu, ale czekam obecnie na przesyłkę z flockiem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I całość:

Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PiterATS » czwartek, 14 kwietnia 2022, 18:34

Witam

Bardzo długi okres braku czasu, chęci i weny twórczej mija, więc powoli wracam do modeli i kończenia tego co jest na tapecie.
Po wykonaniu podłogi, kokpitu i podstawowych elementów układu napędowego, zabrałem się za przygotowanie głównych elementów nadwozia.

Na początku monokok. To co proponuje Fujimi fajnie oddaje rzeczywisty obiekt, ale niefajnie jest poszatkowane na wiele elementów składowych. Efektem tego było sporo pasowania i szpachlowania, zwłaszcza w obrębie wlotów powietrza. Potem musiałem wytrasować brakujące linie podziału na spodzie i przygotować miejsca pod imitacje wkrętów. Później przyszło malowanie w tradycyjny dla mnie sposób:
- podkład biały od Mr. Hobby
- dedykowana czerwona farba Zero Paint
- cienka warstwa lakieru GX100
- kalkomanie
- dwie grubsze warstwy lakieru GX100
- polerka

Później zabrałem się za wyklejenie karbonem wnętrza wlotów powietrza do chłodnic i silnika oraz z przodu na grodzi, do której mocowany jest nos (sporo cyrkowych sztuczek, żeby dopasować, powycinać i upchać na miejsce kawałki karbonu bez ich uszkodzenia). Następnie wkleiłem kokpit, imitacje wkrętów, blaszki w okolicach miejsc na chłodnicę, oraz złotą folijkę imitującą izolację termiczną.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I rzut oka na przymiarki całości:

Obrazek Obrazek

Następnym etapem będzie wykonanie chłodnic wraz z układem chłodzenia (kolejna dość skomplikowana rzecz), uzupełnienie układu napędowego o ostatnie brakujące elementy (pozostała elektryka) i finalne połączenie monokoku z podłogą.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PiterATS » niedziela, 22 maja 2022, 17:17

Witam w kolejnej odsłonie

Dużo było do zrobienia, ale zanotowałem spory progres w postaci zmontowania na stałe nadwozia z podłogą. Ale po kolei.

Najpierw uzupełniłem to co znajdowało się z przodu nadwozia, na grodzi do której montuje się nos, a więc:
- przekładnia kierownicza z kolumną kierownicy
- zbiorniczki płynu hamulcowego
- układy elektryczne czujników hamulców i opon oraz kamery telewizyjnej, znajdującej się w nosie samochodu

Później przeniosłem się na tył nadwozia i tam dokleiłem brakującą instalację elektryczną oraz prawą chłodnicę. Następnie finalnie połączyłem nadwozie z podłogą i dopiero po tej czynności wkleiłem lewą chłodnicę i uzupełniłem układ chłodzenia o brakujące przewody. Dlaczego akurat taka kolejność montażu? Poszedłem zupełnie na opak (czytaj: po swojemu) od kolejności jaką proponuje Fujimi, więc tak było mi po prostu wygodniej.
Na zakończenie, na kanałach dolotowych do chłodnic, ułożyłem brakujące instalacje elektryczne.

Teraz planuję posadzić już model na kołach, dlatego zabieram się za koła i brakujące przednie zawieszenie, a w między czasie dokończyłem tylne piasty z zaciskami hamulców.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez Mr. Headshok » niedziela, 22 maja 2022, 19:47

Paczam... świetnie Ci to wychodzi!!!
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez piotr dmitruk » poniedziałek, 23 maja 2022, 12:15

Gdzie jest przycisk "like"?
Cieszę się, że temat wrócił!
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9932
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PiterATS » poniedziałek, 23 maja 2022, 20:27

Również cieszę się, że w końcu mam choć trochę czasu na model i że chęci też wracają :)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ferrari F2003-GA

Postprzez PiterATS » sobota, 4 czerwca 2022, 20:33

Witam

Kolejne postępy w postaci kół i przedniego zawieszenia.
Tutaj nic nie działo się szczególnego, poza suchymi kalkomaniami przeznaczonymi na opony. Nie lubię tego typu rozwiązania, ale trzeba było jakoś sobie poradzić. Moje obawy nie okazały się bezpodstawne, ponieważ w wielu miejscach kalki pękały i odpryskiwały. Trzeba było więc ratować się podmalowywaniem ubytków białą farbą. Po zrobieniu kół, na boki opon naniosłem mgiełkę transparentnej satynowej czarnej farby

Obrazek

Później skleiłem przednie zawieszenie i tutaj okazało się, że tylne koła są w większym negatywie niż przednie, przy czym to przednie koła posiadały prawidłowe ustawienia. Poprawiłem to odklejając górne tylne wahacze od piast (udało się to zrobić bez uszkodzeń) i przesuwając punkty mocowań wahaczy, dzięki czemu koła nieco się wyprostowały

Obrazek Obrazek

Całość po złożeniu, koła nie są na razie zamocowane na stałe:

Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 788
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość