Witam, chciałbym rozpocząć wątek warsztatowy z modelem SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) San Remo 2000.
SUBARU IMPREZA WRC S6 (P2000) to ostatnie 2-drzwiowe wcielenie i za razem najbardziej zaawansowana technicznie i najszybsza IMPREZA w tej wersji nadwoziowej.
W stosunku do wersji S5, S6 była o sekundę szybsza na każdym kilometrze.
Samochód ten był również ulubionym autem Richard'a Burns'a.
Auto z zewnątrz nieznacznie różniło się od wersji z roku 1999, posiadało przedni zderzak z powiększonym dolnym wlotem, szerszą listwę pod zderzakiem oraz zmienione otwory wentylacyjne na masce. Tył auta to przeprojektowany górny płat spojlera, który generował większy docisk.
Samochód w stosunku do poprzednika miał 80% nowych/przeprojektowanych części.
Rajdówka zadebjutowała dopiero w czwartym rajdzie sezonu tj. Rajdzie Portugalii.
Debiut był bardzo udany, ponieważ zakończył się zwycięstwem Richard'a Burns'a.
Samochód był rozwijany przez 10 miesięcy, wygrywając 3 rajdy oraz stał się bazą dla zupełnej nowej IMPREZY na sezon 2001.
SUBARU IMPREZA WRC S6 z Rajdu San Remo 2000:
i ciekawostka, auto na uroczystym rozpoczęciu rajdu posiadało wzór felg OZ Racing, które stały się standardowym wyposażeniem Imprezy WRC od sezonu 2001:
Fotka pochodzi z Szerkiego Archiwum Kolegi Krzyśka szpaku86
Dodatkowo link do filmu ma YOUTUBE:
https://m.youtube.com/watch?v=zoJJmTKUFfo
3:25 auto Burns'a na rampie startowej.
Do zbudowania miniatury S6-ki konieczne są:
Model Tamiya 24218:
Transkit Mf-Zone MFZ-TK241: