Dominik napisał(a):Z fotelem mam zagwostkę. Wiem, że plastikowe weszły do produkcji w maju 1940, ale czy były fabrycznie montowane na Jedynkach, czy jednak zaczęto je dopiero montowac fabrycznie na Dwójkach? Wiem, że można było je swobodnie wymieniać między sobą.
Dominik napisał(a):Z fotelem mam zagwostkę.
greatgonzo napisał(a):Dominik napisał(a):Z fotelem mam zagwostkę.
Jednak po zbombardowaniu Eastliegh i rozproszeniu produkcji wszystko stanęło na głowie i trudno coś pewnego powiedzieć. W sumie wiadomo, że metalowy fotel był w jedynkach, a nie wiadomo, czy był tam plastikowy. Tego drugiego, po prostu, nie da się wykluczyć. Tyle, że ten plastikowy to jednak raczej w swojej wcześniejszej formie, z prostokątnym zagłębieniem.Tyle, że ten plastikowy to jednak raczej w swojej wcześniejszej formie, z prostokątnym zagłębieniem. Taki fotel wstawiałem w swoim Spicie II, bo ja akurat bardzo lubię sygnalizować w modelach takie historyczno/techniczne zdarzenia i wątpliwości chętnie rozstrzygam w tę stronę. Z tych samych powodów w jedynce montowałbym fotel metalowy.
jasio-g napisał(a):Spitfire to po prostu puszka pandory, a czasami i cały wagon. Dlatego strasznie trzeba uważać. A modelowanie to znowu sama przyjemność i tego się trzymajmy. A oznaczenia samolotów to typowy żart angoli. No cóż kolejna dawka wiedzy, dziękuję i grzebię w modelu i necie nadal. Fakt, trochę namieszałem z tym podwoziem. Ale miło się dyskutuje o takich drobiazgach z punktu widzenia modelu. Pozdrawiam
greatgonzo napisał(a): Silniki nierzadko mają poodłączane sprężarki, albo w ogóle są cywilnymi wersjami, nigdy nie stosowanymi w wojskowych samolotach i charakteryzującymi się osiągami z zupełnie innej ligi.
greatgonzo napisał(a): ... to już jest offtop do kwadratu i raczej nie warto go ciągnąć.
Murek napisał(a):Jak już jesteś taki pedantyczny to jedna uwaga: nie "bynajmniej" a "przynajmniej" bo to jest zupełnie coś innego.
Powrót do Lotnictwo - warsztat
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości