Dzięki!
Aleksander napisał(a):Nie wiem, jakie błędy są w tym zestawie (wiedza moja na ten temat ogranicza się do jednej monografii), ale na pierwszy rzut oka nie widzę jakichś dużych kiksów.
Na pierwszy rzut oka nie widać, bo poprawiłem, co mogłem.
Według mnie ten zestaw wymaga następujących czynności, aby upodobnić go do SHARa FA.2:
- redukcji grubości wszystkich linii podziałowych;
- pogrubienia całej przedniej części kadłuba przed osłoną radaru o ok. 2mm na całym obwodzie i jej lekkiego przedłużenia;
- podniesienia burt kabiny o ok. 1,5 mm;
- podniesienia burt osłony kabiny o ok. 1 mm;
- wydłużenia tylnej części osłony kabiny o ok. 2 mm;
- spłaszczenia podstawy wiatrochronu;
- przesunięcia całego kokpitu o ok. 3 mm do tyłu;
- wykonania nowej osłony tablicy rozdzielczej;
- powiększenia płetwy pod ogonem;
- pogrubienia i przedłużenia osłony detektora na krawędzi natarcia statecznika pionowego;
- poprawki kątów krawędzi natarcia stateczników poziomych;
- wychylenia stateczników poziomych (dla pozycji "na ziemi");
- wymiany wspomagających kółek bocznych (tu sprawę załatwia Aires);
- wydrążenia wnęk pod kółka boczne;
- dorobienia rurek awaryjnego zrzutu paliwa na krawędziach spływu skrzydeł;
- korekty długości wyrzutni AIM-9;
- wydrążenia szeregu otworów i reflektora oświetlenia sondy do tankowania, o których Airfix zapomniał;
- dorobienia pomniejszych wlotów powietrza, o których Airfix też zapomniał.
Użycie blaszek Eduarda opcjonalne, żywiczny nos Pavli zbędny (i tak jego kształt nie jest dobry, a łatwiej skorygować plastik Airfixa), wymiana dysz na żywice Airesa rekomendowana. AIM-120 na pewno do wymiany, podobnie zasobniki z działkami (nie montowałem), AIM-9 do odratowania, ale też lepiej podmienić. Sonda do tankowania w powietrzu ma moim zdaniem złe kąty, ale jej nie montowałem, więc tematu nie zgłębiałem. Pylony pod kadłubem dorobiłem we własnym zakresie, bo w zestawie ich nie ma.
To tak "z grubsza".
Podejrzewam, że z Kineticiem w 1/48 takich przebojów nie będzie (sam mam w kolejsce FRS.1).