Flyzloty napisał(a):,,, i jak tu nie lubić Groma
Kolego, dzięki! Na marginesie zadanie dla dociekliwych: proszę wytłumaczyć osobie niesłyszącej czym się różni pies od kota
Zaczniemy powoli.
Robiąc downing z typ 24 Hasegawa do typ 10 będę korzystał przede wszystkim z rysunków książek M.Masłowa "Myśliwiec I-16" wyd. Eksprint,2005 i Eksmo,2007. Skorzystam też z publikacji S.Iwanowa "Myśliwce Polikarpowa" cz.II, wyd. Nota,2004.
Model Hasegawa mimo deklaracji tak naprawdę nie jest ani typ 24, ani 18. Jest to "bigosik", posiadający szereg cech różnych modyfikacji i uproszczeń, co jest mi na rękę.
Oto co należało by zrobić:
- operację plastyczną przodu i boków osłony silnika;
- trochę dopracować dolne powierzchnie skrzydeł
- zlikwidować drzwiczki pilota z prawej strony kabiny i pokrywę radiostacji
- wykonać okienka kontroli podwozia i okienka oświetlenia tablicy przyrzadów
- zmienić owiewkę śmigła i samo śmigło (w t.10 było o stałym skoku)
- zmienić kółko ogonowe na wspornik typu kula
To jest to, co niezbędne, no i plus drobiazgi, w których tkwi diabeł.
A dla kolegi Mikołaj75 jeszcze rosyjska stronka, ukazująca szczegóły konstrukcyjne typ 10
https://military.wikireading.ru/14335