Wash Tamiya - nie rozpływa się

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Wash Tamiya - nie rozpływa się

Postprzez kamil.f » piątek, 24 grudnia 2021, 10:26

Cześć!

Mam mały problem z nakładaniem wash'a Tamiya Panel Line - nie rozpływa się po liniach podziału poszycia. Tam gdzie dotknę pędzelkiem, tam powstaje plama i... tyle. Wash kładziony na podwójną warstwę lakieru błyszczącego Valejo Gloss Varnish. Pod lakierem bezbarwnym jest kolor Revell Aqua. Myślę że coś nie tak jest z bezbarwnym, wash na kolorze Revell rozpływa się ładnie po liniach podziału i nawet po kilku dniach schodzi za pomocą Tamiya X-20. Przy ścieraniu washa z lakieru bezbarwnego, X-20 powoduje jego mięknięcie (a ścierania jest dużo ponieważ wash nie rozpływa się i muszę pędzelkować każdy mm podziału blach). Źle dobrałem chemię? Zabrakło jakiegoś kroku przed washem?

Pozdrawiam.
kamil.f
 
Posty: 6
Dołączył(a): piątek, 24 grudnia 2021, 10:15

Reklama

Re: Wash Tamiya - nie rozpływa się

Postprzez Thalgonis » piątek, 24 grudnia 2021, 11:44

Najprawdopodobniej wąskim gardłem jest ten lakier vallejo... Miałem takiego (w sprayu) i też były problemy. Nie tylko z washem - sama powierzchnia pokryta tym lakierem „dziwnie” wyglądała...
Przesiadłem się na inne lakiery (Gunze, Hataka).
Pozdrówka
Thalgonis (http://www.studio-d.pl/modele)

Obrazek
Thalgonis

Animal Planet
 
Posty: 900
Dołączył(a): środa, 13 czerwca 2018, 17:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Wash Tamiya - nie rozpływa się

Postprzez kamil.f » piątek, 24 grudnia 2021, 13:00

Dzięki za odpowiedź. Lakier który kładłem to 70510, pędzelkiem dwie warstwy. Mam jeszcze 28530 w sprayu, sprawdzę jak on się zachowa.
kamil.f
 
Posty: 6
Dołączył(a): piątek, 24 grudnia 2021, 10:15

Re: Wash Tamiya - nie rozpływa się

Postprzez kamil.f » sobota, 1 stycznia 2022, 10:48

Lakier Vallejo w spray również nie utwardzał się i pod wpływem X-20 schodził z modelu. Z racji końca roku wykorzystałem co miałem tzn. APP Klarlack :D Nie do ruszenia po utwardzeniu.

Pozdr.
kamil.f
 
Posty: 6
Dołączył(a): piątek, 24 grudnia 2021, 10:15


Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości