Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Seweryn » czwartek, 11 sierpnia 2011, 23:04

matejson napisał(a):Witam.

Czy ma ktoś doświadczenia z malowaniem farbami Vallejo Model Color i aerografem EVOLUTION SILVERLINE fPc z dyszą 0,15mm :?: Przeglądałem wątek jakiś czas temu więc mogłem przeoczyć.

Malowałem, ale zapychało dość szybko... ogólnie nie lubię Vallejo więc pewnie dlatego ;o)
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Reklama

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez matejson » piątek, 12 sierpnia 2011, 13:15

A używałeś Retarder'a :?: Czym czyściłeś psikawkę po malowaniu :?:
Mateusz Mathea
http://matejson.blogspot.com
"Wyobraźnia bez wiedzy może stworzyć rzeczy piękne.
Wiedza bez wyobraźni najwyżej doskonałe." A.E.
Avatar użytkownika
matejson
 
Posty: 2312
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 15:34
Lokalizacja: Gdynia

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Seweryn » piątek, 12 sierpnia 2011, 13:27

matejson napisał(a):A używałeś Retarder'a :?: Czym czyściłeś psikawkę po malowaniu :?:

Nie używałem, zawsze czyszczę acetonem technicznym, choć Vallejo słabo się czyszczą tym specyfikiem, po częśći dlatego wyleczyłem sie z Vallejo.
Seweryn
Avatar użytkownika
Seweryn
 
Posty: 2123
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 19:05
Lokalizacja: Ustroń

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez kugelblitz » piątek, 12 sierpnia 2011, 15:28

Mocno rozcieńczone i z retarderem (używam oryginalnego Vallejo) jakoś dają radę, chociaż na początku lekko nie było.
Nadal jednak jest to "szorstka męska przyjaźń"

Aero czyszczę Wamodem lub Mr Tool Cleanerem
Popatrzcie na jamniczka, wyturlał się z koszyczka
Avatar użytkownika
kugelblitz
 
Posty: 216
Dołączył(a): środa, 4 listopada 2009, 10:24

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez mr.jaro » środa, 24 sierpnia 2011, 10:04

Panowie, jesli moge poprosic, zwroccie uwage, ze w tym (i tak juz trudnym do ogarniecia) watku chodzi o aerografy H&S, a nie o farby badz metody czyszczenia sprzetu. Dziekuje.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez KK » środa, 12 października 2011, 19:53

Witam

stałem się szczęśliwym /mam nadzieję/ posiadaczem aerografu H&S Ultra.
W zestawie dostałem końcówkę męską do szybkozłączki i dekielek do zbiorniczka ,za cenę 250zł z wysyłką ,czas realizacji od wpłacenia na konto do odbioru u listonosza 26 godzin /jestem w szoku jak zadziałała poczta/

Obrazek
Obrazek
KK
 

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez mr.jaro » czwartek, 13 października 2011, 12:20

Robert Ostrowski napisał(a):stałem się szczęśliwym /mam nadzieję/ posiadaczem aerografu H&S Ultra

Moim skromnym zdaniem, to jednak rozsadniejszy wybor, anizeli "Neo for Iwata". Tylko trzeba bylo jednym ciagiem kupic do niego komplet teflonowych uszczelek.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez KK » czwartek, 13 października 2011, 12:58

mr.jaro napisał(a):
Robert Ostrowski napisał(a):stałem się szczęśliwym /mam nadzieję/ posiadaczem aerografu H&S Ultra

Moim skromnym zdaniem, to jednak rozsadniejszy wybor, anizeli "Neo for Iwata". Tylko trzeba bylo jednym ciagiem kupic do niego komplet teflonowych uszczelek.



Niestety finansów zabrakło ,chciałem szybko złaczkę ale jak wyżej :?

Dzisiaj nie wytrzymałem i odpaliłem nowy nabytek.Jestem pod wrażeniem lekkości działania i jakości malowania które jest nieporównywalne do mojej piwaty ,czyszczenie też bez żadnych problemów ,

-brak uszczelki pomiędzy głowicą a korpusem/wszystko jest oczywiście szczelne ale lepiej żeby tam była bo dość mocno trzeba dokręcać / myślę że dorobienie tej uszczelki to nie problem i z czasem pewnie ją zrobię/
-i ten nieszczęsny zbiorniczek ,jestem więcej jak pewny ,że z czasem to miejsce się wyrobi i trzeba będzie zastosować taśmę teflonową.
KK
 

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez piotr dmitruk » czwartek, 13 października 2011, 14:35

A ja ostatnio mam problem ze swoim Evolution. Kiedy nacisnę w dół spust, początkowo powietrze zaczyna iść, ale potem w miarę naciskania przytyka się całkiem przestaje. Przy odciągnięciu spustu w tył jakoś tam odblokowuje się i można malować, ale daje ryzyko plucia farbą i nie można np. podsuszyć farby samym powietrzem. Rozebrałem zaworek, przeczyściłem i obejrzałem o-ringa, nie zauważyłem żadnych problemów. Nie sadzę, żeby było to np. spuchnięcie od nitro, bo po kilku dniach przerwy, objawy są takie same,a przecież do zaworu powietrza raczej nitro się nie dostaje.

"Kochana redakcjo, pomóż, bo już nie wiem co robić.
Mariolka" ;o)
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez mr.jaro » czwartek, 13 października 2011, 15:33

Robert Ostrowski napisał(a):i ten nieszczęsny zbiorniczek ,jestem więcej jak pewny ,że z czasem to miejsce się wyrobi i trzeba będzie zastosować taśmę teflonową.

W zasadzie to tam nie bardzo jest co sie wyrabiac. To predzej kwestia pasowania - jesli polaczenie jest w miare szczelne, powinno juz tak pozostac, bo w zbiorniczku przeciez nie ma nadcisnienia.


piotr dmitruk napisał(a):Kiedy nacisnę w dół spust, początkowo powietrze zaczyna iść, ale potem w miarę naciskania przytyka się całkiem przestaje. Przy odciągnięciu spustu w tył jakoś tam odblokowuje się i można malować, ale daje ryzyko plucia farbą i nie można np. podsuszyć farby samym powietrzem. Rozebrałem zaworek, przeczyściłem i obejrzałem o-ringa, nie zauważyłem żadnych problemów. Nie sadzę, żeby było to np. spuchnięcie od nitro, bo po kilku dniach przerwy, objawy są takie same,a przecież do zaworu powietrza raczej nitro się nie dostaje.

"Kochana redakcjo, pomóż, bo już nie wiem co robić.
Mariolka" ;o)

:mrgreen:
Jesli zatyka sie wylacznie obieg powietrza, przyczyna moze byc zasadniczo tylko uszczelka w zaworku powietrza (ewentualnie lekko naoliwic) lub zatkanie kanalow powietrza na drodze od zaworka do dyszy.
Zakladam, ze to zrobiles, ale na wszelki wypadek napisze. Mianowicie, jesli aerograf takze przestaje rozpylac farbe, sprobowalbym dokladnie wyczyscic dysze i iglice, a takze sprawdzilbym, czy ta ostatnia prawidlowo (lekko) otwiera i zamyka otwor dyszy. Jesli "przyschnieta" farba blokuje iglice, mozna ja rozruszac: odkrecic srube blokujaca, i przy wcisnietym spuscie iglice kilka razy wysunac i wsunac (uwazajac, by przy tym nie uszkodzic dyszy).
Ostatnio edytowano czwartek, 13 października 2011, 15:43 przez mr.jaro, łącznie edytowano 1 raz
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez karambolis8 » czwartek, 13 października 2011, 15:37

Ja mam tak czasem w piwacie i pomaga wydłubanie farfocli z dyszy. Z czasem się zbierają jak czyszczę patyczkami kosmetycznymi, czy ręcznikami papierowymi. A stare Humbrole mają takie farfocle już w puszce ;o)
karambolis8
 
Posty: 2257
Dołączył(a): poniedziałek, 21 września 2009, 07:24

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez piotr dmitruk » czwartek, 13 października 2011, 16:06

Dysza jest czyściutka i zdrowa, farbę rozpyla tak jak trzeba- maluję nim dalej.
Podejrzewam, że chyba uszczelka się po prostu zużyła, więc czeka mnie wymiana, ale wolałem zasięgnąć języka. Trochę mnie zdziwiło, że problem wystąpił nagle, między jednym kolorem, a drugim.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez KK » czwartek, 13 października 2011, 16:08

mr.jaro napisał(a):
Robert Ostrowski napisał(a):i ten nieszczęsny zbiorniczek ,jestem więcej jak pewny ,że z czasem to miejsce się wyrobi i trzeba będzie zastosować taśmę teflonową.

W zasadzie to tam nie bardzo jest co sie wyrabiac. To predzej kwestia pasowania - jesli polaczenie jest w miare szczelne, powinno juz tak pozostac, bo w zbiorniczku przeciez nie ma nadcisnienia.


Chodzi mi o to ,że podczas wyjmowania i wkładania zbiorniczka się wyrobi /mechanicznie/
bo do czyszczenia ten zbiorniczek raczej trzeba wyjąć bo jego szyjka jest bardzo cieniutka.
KK
 

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez mr.jaro » czwartek, 13 października 2011, 16:40

piotr dmitruk napisał(a):Podejrzewam, że chyba uszczelka się po prostu zużyła, więc czeka mnie wymiana...

Zanim wymienisz, troche te uszczelke potraktuj olejem (tak zaleca producent w instrukcji).


Robert Ostrowski napisał(a):Chodzi mi o to ,że podczas wyjmowania i wkładania zbiorniczka się wyrobi /mechanicznie/
bo do czyszczenia ten zbiorniczek raczej trzeba wyjąć bo jego szyjka jest bardzo cieniutka.

Tak, wiem, ze o to chodzi. Mimo wszystko nie obawiaj sie. Jak dlugo nie bedziesz sie z tym zbiorniczkiem silowal, nic sie nie wyrobi. Predzej wskutek tarcia oba elementy z biegiem czasu lepiej dopasuja sie do siebie.
Jarek M
Avatar użytkownika
mr.jaro
 
Posty: 2028
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Hannover

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez KK » czwartek, 13 października 2011, 17:33

mr.jaro napisał(a):
Robert Ostrowski napisał(a):Chodzi mi o to ,że podczas wyjmowania i wkładania zbiorniczka się wyrobi /mechanicznie/
bo do czyszczenia ten zbiorniczek raczej trzeba wyjąć bo jego szyjka jest bardzo cieniutka.

Tak, wiem, ze o to chodzi. Mimo wszystko nie obawiaj sie. Jak dlugo nie bedziesz sie z tym zbiorniczkiem silowal, nic sie nie wyrobi. Predzej wskutek tarcia oba elementy z biegiem czasu lepiej dopasuja sie do siebie.


I tego się trzymajmy :)
KK
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości