Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez Copycat » niedziela, 13 listopada 2011, 13:08

Bedford przygotowany do malowania, więc postanowiłem zacząć nowy konkursowy projekt. Będzie trochę przewrotny, ponieważ głównym tematem jest samochód pomocy drogowej, a raczej dwu ramienna wyciągarka (twin booom 25 ton wrecker) Holmes 750. Tego modelu nie dostaniecie w sklepie, z wyjątkiem kfs. Znalazło się na szczęście kilku zapaleńców, którzy opracowali plan budowy tego wreckera.
Ciężko mi tu o polski odpowiednik słowa wrecker. Więc wrecker opracowała firma The Ernest Holmes Company. Efektem pracy inżynierów była 2 ramienna wyciągarka, mogąca z łatwością podnieść samochody, autobusy, ciężarówki. Często nazywana 'dobrym samarytaninem autostrad'.
Dlaczego 2 ramiona? Po pierwsze primo, ponieważ całkowity udźwig to 25 ton, mógł być rozłożony pomiędzy 2 ramiona. Można też było zastosować dłuższą, bardziej giętką linę.
Po drugie primo, co ważniejsze, jedno z ramion można zaczepić o drzewo, słup, czy inną ciężarówkę dla przeciwwagi. Co stanowiło o dużej stabilności wreckera.
Obrazek
Obrazek
Model mam nadzieję będzie w miarę wiernie odzwierciedlał Wreckera. Zestaw AMT Peterbilt Wrecker, posłuży mi do zbudowania zabudowy wreckera.
Malowanie, zestaw AMT Pete 359 ma kilka wolnych kalek GULF, więc oprę się na ich kolorach. Niebiesko żółty, lub niebiesko czerwony.
Obrazek
Oczywiście nie chcę psuć dość ciekawego zestawu, więc sama zabudowa, jak i wyciągarka będzie zbudowana od podstaw.
Drugą rzeczą jest wybór ciągnika. Instrukcja zaleca użycie Autocara A64B, niestety nie mam go, świetnie nadają się również Peterbilt 359, Kenworth W923. Mogą też być Ford LNT-8000, C-900. Można również spróbować KW K-123, Pete 352, GMC Astro czy Chevy Titana. Najważniejsze aby użyć mocnego ciągnika o obciążeniu 28.000 funtów. (vehicle weight rating of the chassis be not less than 28000 pounds) chyba dobrze to przetłumaczyłem. A odległość od tylnej ściany kabiny do środka tandemu, to minimum 102 cale. W skali 1:25 to około 10,4cm.
Ja wybrałem Internationala Transtar Eagle 4300. Spotkałem się z paroma zdjęciami takiego zestawu. Może i ciekawiej by wyglądał z ciągnikami COE, ale tam jest dużo zabawy z przeniesieniem filtra powietrza i zbiornika pod kabinę, a nie mam na to żadnej dokumentacji, jak to poprawnie wykonać. W 4300 muszę jedynie zrezygnować z lewego zbiornika paliwa.
Obrazek
Obrazek
Copycat
 
Posty: 251
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 09:52

Reklama

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez Kazik » niedziela, 13 listopada 2011, 13:14

Nie mam pojęcia o czym piszesz ;o) ale zapowiada się interesujący warsztat więc będę systematycznie zaglądał.
Życzę powodzenia.
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez Macio4ever » niedziela, 13 listopada 2011, 14:11

No, no, no! Zapowiada się bardzo ciekawie - własna twórczość plus niecodzienny model. Powodzenia!
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez levee » niedziela, 13 listopada 2011, 16:08

Bardzo ciekawy projekt.
Przewrotnie zapytam -co to jest kfs? Jakiś sklep?
Piszesz o jakiejś instrukcji -to dokumentacja do oryginału tej wyciągarki, czy do jej modelu?
levee
 
Posty: 313
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 11:07

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez Copycat » niedziela, 13 listopada 2011, 18:55

KFS tak to sklep, kitformservices.com/.
Instrukcja do modelu, tzn. co wyciąć w jakim kształcie, plus zdjęcia oryginału. Mam z 2 źródeł więc myślę, że się uzupełniają i coś z tego wyjdzie.
http://www.griffendesigns.com/pages/holmes.htm
http://www.die-leitplanke.de/1-herzlich-willkommen/4-modelle-im-bau-gebaut/holmes-750-gebaut/
Copycat
 
Posty: 251
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 09:52

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez Mr. Headshok » niedziela, 13 listopada 2011, 22:09

Bardzo ciekawy, nietuzinkowy, ambitny temat! Gratuluję wyboru!!! Bardzo mało trucków na ''naszym'' forum...
Trzymam kciuki za wytrwałość i konsekwencję w budowie.

Znam stronę/sklep KFS... czekam właśnie na przesyłkę z elementami do Scanii R620 :)

Fajna ta stronka ''Guido's Modellwelt''.
Pozdrawiam,
Tomasz Koebsch
Avatar użytkownika
Mr. Headshok
 
Posty: 1335
Dołączył(a): wtorek, 30 października 2007, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez TomekWnęk » poniedziałek, 14 listopada 2011, 21:19

Mnie również się podoba projekt.
Miałem kiedyś takiego "resoraka" -jeden z częściej używanych obok "gumowej kaczki" (zupełnie niepasujący do tej roli, bo resorak gumowej kaczki był peterbilt'a, ale to szczegół)

KFS - myślałem, że Kamil wystrugał na zamówienie ;)

Tak więc, jak to mawiają, siadam w pierwszym rzędzie ;)

edycja:
Mr. Headshok napisał(a):Fajna ta stronka ''Guido's Modellwelt''.

Czy ja wiem... SLS kiepściutki, pierwsza lepsza scania też nie powala, ale facet ma warsztat :shock:
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez portalus » poniedziałek, 14 listopada 2011, 23:29

TomekWnęk napisał(a):SLS kiepściutki

Bo to słaby model jest ale z potencjałem.
Do czego porównujesz, bo mi nie wpadł do tej pory jakiś fanie sklejony SLS w oko w sieci - myślałem, że to będzie hit do zobaczenia wszędzie a tu lipa.
Ciekawe dlaczego nie ma żadnej fotki zdjęcia kiedy reszta została tak ładnie pokazana?
Trochę nam się OT zrobił.
Avatar użytkownika
portalus
 
Posty: 2963
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:52
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez BodzioS13likes » wtorek, 15 listopada 2011, 00:06

Fajny model, duży wybór co do lakieru, bo jak wiadomo ciężarówki wychodziły w wielu "szatach graficznych, zazdroszczę i życzę powodzenia ;))
Warsztat:
Poszukiwanie H-D WLA Italeri 1:9

Odrestaurowane motory:
Shl M11, WFM M06 57`
Prace przy WFM M06

Skończone : Yamaha YZR OW 20 "cafe racer"
Avatar użytkownika
BodzioS13likes
 
Posty: 36
Dołączył(a): poniedziałek, 7 listopada 2011, 18:05
Lokalizacja: Poznań/Luboń

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez Copycat » wtorek, 15 listopada 2011, 20:31

Jedne modele Guida są bardziej fajne inne mniej. Mi się jego strona podoba, a warsztat powala. Jest też polski akcent. Zrobił koparkę z kartonowego opracowania. A spychacz Catepilara z AMT to po prostu szczęka opada.

Postępy pracy, wykonałem szkielet zabudowy wreckera. Teraz zastanawiam się czy zrobić ruchome ramiona, bo wtedy i drzwiczki muszą być ruchome. Wszystko wykonane z polistytenu 0,5mm. Przydała się miarka w calach na podkładce OLFY.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Copycat
 
Posty: 251
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 09:52

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez TomekWnęk » wtorek, 15 listopada 2011, 21:31

Copycat napisał(a):A spychacz Catepilara z AMT to po prostu szczęka opada.
Nie zaglądnąłem do tego. Właśnie skończyłem przeglądać zdjęcia - chyba najlepszy model jaki widziałem. Rewelacja.
'Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.'
Avatar użytkownika
TomekWnęk
 
Posty: 1716
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:00
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez Copycat » czwartek, 17 listopada 2011, 22:15

Zawiasy wyszły trochę grube i płytka chyba jednak nie będzie drzwiczkami. Nakleję na nią polistyren, wyrówna mi się wtedy linia drzwiczek z boczkami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

"Sterownia". Chyba ją inaczej zrobię.
Obrazek

Teraz produkuję blachę ryflowaną do wyłożenia podłogi zabudowy.
c.d.n.
Copycat
 
Posty: 251
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 09:52

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez Copycat » poniedziałek, 21 listopada 2011, 22:16

Z blachą ryflowaną muszę się wstrzymać, nie mam tak dużego jednorodnego kawałka do produkcji. Najpierw zrobię samego Holmes`a. Praca dość szybko posuwa się do przodu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Copycat
 
Posty: 251
Dołączył(a): czwartek, 6 października 2011, 09:52

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez Macio4ever » poniedziałek, 21 listopada 2011, 22:25

Ładnie Ci wychodzi budowa zabudowy, miło popatrzeć. Czy zawiasy nie byłoby Ci łatwiej zrobić używająć rurki mosiężnej zamiast zawijanej blachy?
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Holmes 750 scratch, AMT Transtar Eagle 4300- 1:25 - OPEN

Postprzez draz » poniedziałek, 21 listopada 2011, 23:55

Mam pytanie odnośnie zabudowy. Jaki masz patent na takie legancki wygięcie kawałka tworzywa? Te burty bardzo fajnie wyglądaja,a zagięcie wydaje się być idealne.
Bartosz Obara
Obrazek
Avatar użytkownika
draz

Ojciec chrzestny
 
Posty: 2254
Dołączył(a): sobota, 15 września 2007, 09:44
Lokalizacja: Katowice

Następna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości