Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez Macio4ever » piątek, 14 października 2011, 17:50

Moim zdaniem wnętrze wyszło bardzo dobrze. Ta blacha z lewej pod kątem to podpórka pod stopę? Pewnie była metalowa - może łatwiej byłoby malować gdyby to był oddzielny element? Choć z drugiej strony raczej nie będzie mega widoczna.

Jestem bardzo ciekaw efektów jak położysz kolory.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez PiterATS » niedziela, 16 października 2011, 14:47

Tak, ta blacha po lewej to rzeczywiście podpórka dla stopy. Podobna blacha, tylko szersza jest widoczna po prawej stronie. Co do malowania to nie ma tu żadnej filozofii. Całość będzie w kolorze aluminium, jedynie widoczny fragment przekładni będzie stalowy i tunel wału napędowego w kolorze polerowanego alu. Planuję jeszcze w otworki imitujące wkręty dać łosza, ale to już na koniec malowania kokpitu. Poza tym na podłogę dojdzie jeszcze przekładnia przełożeń przód-neutral-tył, której obudowa była kolorze mosiądzu. ;o)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez warjat » niedziela, 16 października 2011, 19:12

Można prosić kolejny etap budowy ? :D Bardzo ciekawy warsztat ;o)
Pozdrawiam, Mateusz
Avatar użytkownika
warjat
 
Posty: 107
Dołączył(a): sobota, 25 grudnia 2010, 18:33

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez PiterATS » wtorek, 20 grudnia 2011, 18:15

Czas odświeżyć wątek :)

Obrobiłem lewą połówkę kadłuba, analogicznie jak prawą:

Obrazek
Obrazek

Następnie opierając się na tych zdjęciach:

Obrazek
Obrazek

… wyrżnąłem (dosłownie :mrgreen: ) dziurę w podłodze. Jak widać krawędź znajdująca się z przodu nie jest równa, ale akurat ten fragment będzie zakryty dodatkową blachą, na zdjęciach oryginału w kolorze srebrnym

Obrazek

Na koniec zrobiłem również otwór wlotu powietrza, wraz z wstępnie ukształtowaną siatką, pochodzącą z zestawu Abera. Ogólnie ze środka wlotu, po zakupie odpowiednio dużego frezu, będę musiał wybrać jeszcze sporo plastiku.

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez Macio4ever » środa, 21 grudnia 2011, 21:11

Z tą siatką będzie świetnie wyglądał przód samochodu. Robiłeś kopyta czy w jakiś inny sposób ją wytłaczałeś?
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez PiterATS » środa, 21 grudnia 2011, 22:29

Kopytem był wlot przed wycięciem w nim otworu. Dopiero po wstępnym ukształtowaniu siatki na tym wlocie, zabrałem się za wycinanie w nim otworu. Końcowe kształtowanie siatki przeprowadzę już podczas pasowania jej do środka wlotu.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez WestBikers » czwartek, 22 grudnia 2011, 11:49

Kolejny świetny przykład na to, że jednak z gó... bat ukręcisz :P
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez PiterATS » niedziela, 22 stycznia 2012, 16:27

Witam ponownie
Wolno mi to idzie, a to z racji tego że i czasu nie mam za wiele i robiąc coś przy jednym modelu, dłubię też przy innym. Na początek pomalowałem podkładem lewy otwór pod żeberka zbiornika oleju (jak widać do poprawki):

Obrazek

… i poprawiłem kształt dziury pod rury wydechowe. Tutaj też trzeba jeszcze popracować nad powierzchnią:

Obrazek

Wykonałem też od podstaw dyferencjał i pomalowałem to co do tej pory zrobiłem w kokpicie. Całość pomalowana aluminium, widoczny fragment silnika stalą, a dyfer mieszanką kolorów Dark Anodonic Gray i Brass. Wszystkie metalizery to MM. Jako podkład poszła półbłyszcząca czarna Tamiya.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Myślę że jako następne wykonam pedały i zabiorę się za zbiornik oleju.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez WestBikers » niedziela, 22 stycznia 2012, 17:37

Wnętrze wygląda nieziemsko :!: Super wyszło malowanie - efekt naprawdę realistyczny.
Avatar użytkownika
WestBikers
 
Posty: 528
Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2008, 21:35
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez Macio4ever » niedziela, 22 stycznia 2012, 18:50

Wnętrze wyszło fajnie, to prawda.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez PiterATS » niedziela, 29 stycznia 2012, 14:26

Dzięki :)
Kolejny postęp prac.

Zrobiłem tylną ściankę kokpitu. Ścianka jest kartonowa i będzie w całości zakryta skórzanym oparciem.

Obrazek

Następnie zrobiłem pedały, których główki po zmontowaniu przetarłem delikatnie metalizerem. Pedały są dziwne- małe, wysoko umieszczone i odstające, ale ja tam, w filozofię konstruktora samochodu , nie wnikam 8-)
Doszedł też zbiornik oleju. Zbiornik jest w kolorze aluminium, a rurki mosiężne, czyli estetycznie i elegancko :mrgreen: I tak cała ta konstrukcja zostanie zakryta przez tablicę przyrządów. W sumie to i dobrze, bo automatycznie znikną mi ślady po kleju, które widać na przedniej ściance zbiornika, a które tak ładnie uwidocznił metalizer :->

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I to na razie wszystko, pozdrawiam.
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez PiterATS » sobota, 11 lutego 2012, 22:35

Witam ponowie

Bohaterem dzisiejszego odcinka będzie wnętrze tylnej części nadwozia. Oczywiście całość robiona od podstaw. Fragment podłużnic i poprzeczki ramy to profile Evergreena, a płaszczyzny dna zbiornika paliwa zostały zrobione z płytki polistyrenu 0,5mm. Uprząż zbiornika to również element wycięty z polistyrenu o grubości 0,2mm. Całość malowałem aluminium, ale tym razem bez czarnego podkładu, żaby mieć nieco inny kolor niż w kokpicie. W późniejszym etapie dojdą tam jeszcze przewody, widoczne na zdjęciach. Obecnie natomiast pracuję nad tylnym zawieszeniem (jeden resor piórowy jest już poprawiony :mrgreen: )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez Macio4ever » sobota, 11 lutego 2012, 22:57

Trochę rzeźby masz w tym modelu ale dobrze Ci idzie. Mam nadzieję, że go skończysz w terminie Konkursu.
First Man Than Machine
Avatar użytkownika
Macio4ever
 
Posty: 3728
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez PiterATS » sobota, 11 lutego 2012, 23:09

Do końca jeszcze ponad 1,5 miesiąca. Jak już się uporam z wnętrzem, a tak wiele mi tutaj już nie zostało, oraz dopracuję wlot powietrza z siatką, i zrobię zawieszenie z piastami (raczej proste w poprawieniu zestawu), to pójdzie już z górki ;o)
Avatar użytkownika
PiterATS
 
Posty: 864
Dołączył(a): piątek, 7 grudnia 2007, 15:01
Lokalizacja: Opole

Re: Talbot Lago T26C (GP Francji 1950) [Smer 1/24] OPEN

Postprzez Kazik » sobota, 11 lutego 2012, 23:24

Nieźle a widziałeś, monsieur PROPELLER już oś napędową wstawił ;o)
Obrazek
Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Posty: 3566
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:05
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pojazdy cywilne - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości