zbigniew_drabarek napisał(a): z malowaniem gornej powierzchni plata przesadziles. Nie ma szansy, by przez plotno gornej powierzchni plata tak wyraznie przeswitywaly podluznice kratownicy skrzydla. Co najwyzej na dolnych powierzchniach platow widac podluznice. Poszukaj zdjec zachowanych francuskich szmatoplatow .
Przyklad Nieuport 11 na wystawie na Le Bourget : http://www.flickr.com/photos/altiphote/2267008447/
I ostatnia kwestia - jest to gdzies udokumentowane, ze zabojady malowali smigla na inne kolory niz lakierowane drewno? Przyznam, ze jesli znalazles gdzies potwierdzenie tego w ikonografii to byloby ciekawe
zbigniew_drabarek napisał(a):. Poniewaz plotno, ktorym pokrywano samolot bylo lakierowane,( aby nie nasiakalo woda ) powodowalo to, ze plotno stawalo sie polprzezroczyste.
Teraz dochodzimy do najwazniejszego jesli chodzi o uplastycznienie pokrycia "szmatoplata" ( oczywiscie mowimy o dzialaniach modelarza )- drewno konstrukcji bedzie przeswitywalo tam gdzie styka sie z plotnem - czyli na zeberkach plata , podluznicach kratownicy kadluba itd.
Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości