Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez Daniel iceman Gronowski » niedziela, 15 czerwca 2008, 21:32

Wojtek Fajga napisał(a):maluję na stosunkowo wysokim ciśnieniu

Na jak wysokim? To takie pytanie z cyklu "odkrywamy sekrety mistrza". :mrgreen:
RLM 04 był cieniowany mocno rozcieńczoną czarną, czy może przyciemnionym żółtym?

Pozdrawiam i proszę o więcej takich super relacji!
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Reklama

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez gzt » niedziela, 15 czerwca 2008, 22:17

ALE ŁADNE !
Ile to trzeba sie uczyć żeby tak malować ? :)
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 15:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez Darek Trzeciak » niedziela, 15 czerwca 2008, 22:37

To się dopiero nazywa profesjonalizm. Wojtku - szacunek :D
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 22:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez iras67 » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 08:56

Mistrzowskie malowanie i relacja perełka, tylko oglądać.
Wojtku jak długo używasz Gunze ?C? edit: jakim aero malowałeś?
Pozdrawiam Ireneusz
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2705
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 00:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez bartek piękoś » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 10:49

Dołączam się do pytań o farby i aero (jakie, jaki)

Wojtku, Twoje relacje to czysta magia!

Ustawiasz poprzeczkę na niebywale wysokim poziomie :roll:

Pozdrawiam serdecznie
Bartek
..."a gdzie będziesz trzymał ten embrion, w pudełku?!"...
Avatar użytkownika
bartek piękoś
 
Posty: 800
Dołączył(a): wtorek, 6 maja 2008, 20:20
Lokalizacja: Radom

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez erkamo » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 12:16

bartek piękoś napisał(a):Dołączam się do pytań o farby i aero (jakie, jaki)

Wojtku, Twoje relacje to czysta magia!

Ustawiasz poprzeczkę na niebywale wysokim poziomie :roll:

Pozdrawiam serdecznie
Bartek


Ja nie bede probowal skoku nad ta poprzeczka :lol: Raczej przeslizgne sie pod nia. :oops:
Pozdrawiam

erkamo.

"...Protest Chin przyczyną rozwiązania ONZ, zadłużenie USA..., sprzedaż Alaski dla..." - Juliusz Machulski - wizjoner czy fantasta?
erkamo
 
Posty: 690
Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2008, 22:56

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez wojtek_fajga » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 15:17

Daniel iceman Gronowski napisał(a): Na jak wysokim? ... ...RLM 04 był cieniowany mocno rozcieńczoną czarną, czy może przyciemnionym żółtym?


Cieniowanie maluję przy ciśnieniu 2 - 2,5 MPa. Żółty był cieniowany mocno rozcieńczonym Tamiya smoke, a potem jeszcze łagodziłem to mocno rozcieńczonym żółtym na przestrzeniach między podziałami blach.


gzt napisał(a): Ile to trzeba sie uczyć żeby tak malować ?


Nic nie trzeba się uczyć. Patrzysz na zdjęcia i profile barwne i próbujesz to odtworzyć na modelu... :)


iras67 napisał(a): Wojtku jak długo używasz Gunze ?C? edit: jakim aero malowałeś?



Gunze używam od momentu kiedy stały się dobrze dostępne w Polsce czyli trochę ponad pół roku. To jest właściwie pierwszy projekt gdzie na szerszą skalę używam tych farb. Używam aerografu Evolution firmy Harder&Steenbeck.

bartek piękoś napisał(a): Twoje relacje to czysta magia!


Jaka magia? Wszystko na tacy podane... :)


erkamo napisał(a): Ja nie bede probowal skoku nad ta poprzeczka Raczej przeslizgne sie pod nia.


Nie no! To po co ja to wszystko piszę, zdjęcia robię... :twisted:
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez wojtek_fajga » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 16:30

Tym razem na warsztat trafiły okopcenia.

Najpierw pomalowałem nieregularnie mieszanką czerwonego i czarnego. Potem poszedł sam czarny.

Obrazek


Bezpośrednio za wylotami rur wydechowych rozjaśniłem jeszcze trochę przy pomocy białego pigmentu.

Obrazek


Obrazek


W przypadku rur wydechowych pod kadłubem postąpiłem podobnie...

Obrazek


Obrazek



...z tym, że rozjaśniłem jeszcze okopcenia po bokach przy pomocy RLM 76. Wydawały mi się zbyt intensywne.

Obrazek


Obrazek


Okopcenia przy wyrzutnikach łusek zrobiłem aerografem czarną mocno rozrzedzoną farbą. Okopcenia przy lufach uzbrojenia zrobiłem bardzo delikatne - prawie ich nie widać. W tym samolocie wyloty luf były mocno wysunięte i raczej powodowały niewielkie okopcenia.



Bardzo spodobał mi się sposób pokazywania postępów w malowaniu przy pomocy kolejnych fotografii z boku. Oto następne. :D

Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez Bercik » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 16:47

Poezja :) Mam pytanie Wojtku, czy na oszklenie też kładłeś Surfacer z puszki? Tak się zastanawiam czy nie robią się progi, on daje jednak grubą warstwę dosyć... Jakoś nie mogę się przemóc :P
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Bercik
 
Posty: 878
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:03

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez Wojciech Perkowski » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 17:18

Intensywnośc okopceń wygodniej dawkować przy użyciu silnie rozcienczonej mieszanki werniksu matowego z niewielkim (lub wg upodobań) dodatkiem docelowego koloru okopcenia. Zwykle eliminuje to potrzebę późniejszej korekty, nie ma rozkurzu....
Śliczna foka...
Ostatnio edytowano poniedziałek, 16 czerwca 2008, 19:10 przez Wojciech Perkowski, łącznie edytowano 1 raz
Wojtek
Wojciech Perkowski
 
Posty: 734
Dołączył(a): sobota, 13 października 2007, 13:07
Lokalizacja: okolice Białegostoku

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez Kuba P. » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 18:03

Wojtek, mam kilka uwag, pozwolisz?

[1] Okopcenia na spodzie, jeśli tak obfite, powinny sięgać prawie aż po kółko ogonowe. Jeśli są krótkie, to powinny być nieco węższe i blade choć też długie. Tak jak teraz jest to raczej nie wyglądało. Możesz zrobić też ślady zaolejenia, równie obfite, wydobywające się spod osłony zbiornika i chłodnicy oleju oraz spodnich osłon silnika.

[2] Za pokrywami zewnętrznych działek raczej nie ma sensu robić żadnych śladów, bo tam nie było okien wyrzutników łusek a samych ogniw taśmy. Łuski z zewnętrznych działek Fw 190 przywoził ze sobą*.

[3] Na bokach kadłuba okopcenia też nie powinny się tak kończyć, raczej mogą schodzić nieco na osłonę łączenia płata z kadłubem i ciągnąć się bardziej po kadłubie. Ślady zaolejenia także mile widziane.

[4] Rzeczony samolot wygląda na zdjęciach dość dobrze, nie był specjalnie zapuszczony w momencie fotografii więc okopcenia i ślady oleju lepiej nieco ograniczyć, tak je tylko zaznaczyć. Na uchylanych osłonach bocznych (te ze skrzelami) widać na oryginale ślady wypalonej farby żaroodpornej.
Może też spróbuj zrobić ślady pryskającej wody i brudu spod kół na płat i na kadłub.

Fajnie zrobiłeś tło pod swastyką! :)

Po fotki, jeśli potrzebne, zapraszam do swojego skromnego "archiwum" ;)

Kuba


*-nie dotyczy samolotów z MK 108
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez net_sailor » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 19:59

Ad [1]Kilka fotek poglądowych:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak widać smugi z rur wydechowych na spodzie kadłuba można spokojnie pociągnąć do końca belki ETC.

Ad [3] Przykład smugi za bocznymi rurami:
Obrazek
Jeśli samolot jest już tak mocno okopcony to wypadałoby dociągnąć smugę nawet do samego schodka/drabinki!
Kuba na pewno podrzuci fotkę "białej 7" Widmaiera, która widnieje u Rodeike na sąsiedniej stronie (224) - też jest "wzorcowo" okopcona na bokach ;o)

W ogóle dobrym pomysłem byłoby przejrzeć sobie:
http://www.luftwaffephotos.com/lfw1901.htm
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 12:01
Lokalizacja: Elbląg

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez wojtek_fajga » poniedziałek, 16 czerwca 2008, 21:22

Bercik napisał(a):czy na oszklenie też kładłeś Surfacer z puszki? Tak się zastanawiam czy nie robią się progi, on daje jednak grubą warstwę dosyć...


Nie nie, oszklenia nie malowałem surfacerem wogóle. Prysnąłem je najpierw olejnym odpowiednikiem RLM 66, aby od strony wnętrza kokpitu był taki kolorek, a potem już oszklenie jest malowane z resztą modelu. Surfacer z puszki daje rzeczywiście grubszą warstwę niż psikany umiejętnie z aerografu. Dlatego używam go tylko na miejsca, które były wcześniej obrabiane mechanicznie i później jeszcze je szlifuję. Tak dla sprawdzenia powierzchni i wewntualnego wyrównania drobnych rys. Jako podkładu pod inne farby wolę uzywać mocno rozcieńczonego surfacera kladzionego aerografem. Inaczej ma się sprawa z z modelami samochodów cywilnych - tam używam właściwie tylko surfacera z puszki.


Wojciech Perkowski napisał(a):Zwykle eliminuje to potrzebę późniejszej korekty, nie ma rozkurzu...


Używałem bardzo mocno rozcieńczonej farby (tak gdzieś 5:1), tylko po prostu po godzinie jak na to znowu popatrzałem, to stwierdziłam, że z lekka przesadziłem... :D

net_sailor: bardzo serdecznie dziękuję za fotki, teraz wszystko jasne!

Kuba: bardzo dziękuję za te sugestie, poprawię (wydłużę) te okopcenia, a w sprawie wycieków oleju będę Ciebie próbował ustrzelić na gg
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez wojtek_fajga » wtorek, 17 czerwca 2008, 13:55

Dla oddechu od malowania zwaloryzowałem delikatnie zaczep ETC 501 i podkadłubowy zbiornik paliwa.


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
wojtek_fajga

Master od Tin
 
Posty: 2748
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:22
Lokalizacja: EPBY

Re: Fw 190 A-6 | 1/48 | Eduard

Postprzez Kuba P. » wtorek, 17 czerwca 2008, 18:06

Ojojoj, ten zbiornik Edka to taki sobie w zestawie jest, muszę powiedzieć...

Może spróbuj go podbajerować, żeby wyglądał jak oryginał? Na zdjęciu jest nieco inny typ zbiornika, ale łączenie segmentów było takie samo.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], SnaQ i 21 gości