Będę miał wolne jutro to postaram się zrobić to samo w kwestii MIAG, chyba że ktoś inny jest chętny to nie będę się upierał.
Panowie mała errata do opisu najnowszego wypustu Dragona. Nie dawała mi spokoju ta płyta przednia 80mm bez zimmeritu.
No i już wiem dlaczego ma na górze występ który zachodzi na górę wanny. Chyba jednak Dragon coś zmienia, a finalna wersja StuG III jest już za rogiem. Okazuje się, że wspomniana płyta nad przekładnią bez zimmeritu, która jest w modelu to zupełnie nowa część a nie ta sama, która była w modelach Mid-Late, Black Knight. To jest zupełnie nowy element pasujący do przedniej pionowej płyty 80mm, o której pisałem. Ta dam i tajemnica się wyjaśniła. Mało tego znajdujące się na tej samej ramce boki wanny to również zupełnie nowe elementy, pasujące do pogrubionej płyty przedniej
Czyli jednak coś się dzieje i Dragon coś tam słucha. Nowa płyta nad przekładnią ma skróconą skośną część tak, żeby dało się zamontować ten przód z zachodzący na górę wanny. Dodatkowo poszerzona jest krawędź tej skośnej części górnej płyty tuż za spawem co bardziej pokazuje jej grubość. Boki wanny też są nowe i szersze tak żeby nowa szeroka płyta przednia nie zachodziła na otwory do holowania
Nie ma na uszach cycków od dołu ale to akurat bez znaczenia, bo tam gdzie są potrzebne łatwo jest je dorobić.
Według mnie to dobra informacja, szczególnie dla osób, które nie mogą się doczekać na końcowy model i chcą podebrać z tego modelu przód integralny 80mm i dach późny. Tak jak pisałem już wcześniej Alkett zaklajstrowywał zimmeritem przód bardzo dokładnie tak, że nie widać gdzie łączyły się płyty. W związku z tym powinno być w miarę łatwo zamienić ten pokryty zimmeritem przód spawany na zakładkę na spawany na styk. Można przy tym zastosować te boki wanny, które są w każdym modelu, poniewaź przednia płyta w zimmericie to tak jak pisałem element 50mm także te wczesne boki będą do niej dokładnie pasowały. Nie jest to poprawne historycznie ale nie będzie tego zupełnie widać. Zamaskowuje to gruba warstwa zimmeritu. Należy tylko uzupełnić boki płyty nad przekładnią i dorobić tam zimmerit. W ten sposób zostaje nam wreszcie bardzo ładny przód 80mm do modelu bez zimmeritu. Myślę, że spodoba się to Bartkowi
Zamieszczę wieczorem zdjęcia i pokażę co i jak.
Krzysiek