Słowo się rzekło - uległem lekturze, samuraj (A5M) poszedł na razie w kąt - czas na Spitfire'a z Antypodów. Tym razem będzie to Mk Vc A58-137 UPoT "Down with Everything" z 79 Sqn. RAAF.
Dopóki nie rozwiążę definitywnie paru wątpliwości (malowanie, rodzaj kół podwozia głównego, anteny), prace pewnie nie będą szły ekspresem, ale będą szły (obiecuję)...
Na razie, po wycięciu starej i nowej wypraski, zdecydowałem, że:
- zastąpię "bąble" od działek na płatach bąblami od Spita ICM (bardziej wyglądają jak wypukłe bąble, a nie jak nadepnięte nasleśniki)
- "przeryję" (Boże przebacz
) wypukłe linie na kadłubie, żeby konweniowały z tymi wklęsłymi na płatach
- odetnę stery głębokości, żeby zrobić "opadnięte" jak to w Spitach bywało
- zostawię wychylone klapy, mimo że w oryginale raczej na postoju były zamknięte.
Jak pomyyślałem, tak zrobiłem, przy czym linie podziału na kadłubie za bardzo wzorowałem na tych z płatów i wyszły mi kanały modo Matchbox - trudno - pierwszy raz w życiu to zrobiłem (i może ostatni - niechaj mi bogowie wybaczą).
Na zdjęciach wstęp do pracy i rzeczony Airfixowski nowy "bąbel", którego pokazuję ku przestrodze, a którego nie zamontowałem.
Ciąg dalszy mam nadzieję, niedługo