pik napisał(a):W każdym razie ich układ wygląda na inny niż widoczny tutaj:
Oj Darek - proponuję lekturę wątku od mojego pierwszego wpisu - własnie to zdjęcie jest/było przyczyną moich wątpliwości wokół EP829...
pik napisał(a):W każdym razie ich układ wygląda na inny niż widoczny tutaj:
pik napisał(a):To drugie zdjęcie moim zdaniem wcale nie rozstrzyga tych kwestii, niestety.
Jest taka historia: W dniu 28 kwietnia 43 na lotnisko przybyła grupa dziennikarzy. Wcześniejsze sukcesy Lyncha miały spowodować zainteresowanie propagandy. . Któraś z kronik filmowych War Pictorial News przedstawia sekwencję lądowania i gratulacji, odegraną przez obu pilotów. Nie ma jej jednak na YT, albo nie udało mi się znaleźć....
robert.xii napisał(a):Jest taka historia: W dniu 28 kwietnia 43 na lotnisko przybyła grupa dziennikarzy. Wcześniejsze sukcesy Lyncha miały spowodować zainteresowanie propagandy. . Któraś z kronik filmowych War Pictorial News przedstawia sekwencję lądowania i gratulacji, odegraną przez obu pilotów. Nie ma jej jednak na YT, albo nie udało mi się znaleźć....
tu jest ta kronika. niestety, nie odpowiada na pytanie jaki to samolot. poza tym, ze to Spitfire, na którym latał Lynch.
http://www.youtube.com/watch?v=_VI2QU57QDw
mógł to być ten sam samolot po naprawie, po wypadku.
robert






pik napisał(a):Na tej podstawie można wysnuć kilka wniosków.
1) Przytoczone zdjęcie
jest fotomontażem, kompilacją dwóch klatek.
2) Na tej klatce znacznie lepiej widać "tajemnicze" oznaczenia z fotki wyżej, są to oznaczenia zwycięstw: 4 krzyże i koło, najpewniej znak Reggia Aeronautica.
5) Jeśli to ujęcie było zrobione w tym samym czasie, to widoczne konto zwycięstw pochodzi zapewne z innego Spitfire niż widoczny w sekwencji wysiadania T-N(T), bo mało prodopodobne aby konto zwycięstw od ręki przemalowano specjalnie dla ekipy filmowej.
robert.xii napisał(a):tu jest ta kronika. niestety, nie odpowiada na pytanie jaki to samolot. poza tym, ze to Spitfire, na którym latał Lynch.
http://www.youtube.com/watch?v=_VI2QU57QDw
mógł to być ten sam samolot po naprawie, po wypadku.
pik napisał(a):chyba widać na samolocie kamo
pik napisał(a):to oznaczenia zwycięstw: 4 krzyże i koło, najpewniej znak Reggia Aeronautica.
pik napisał(a):Przy rozjaśnieniu i wykontrastowaniu można odczytać pierwszą literę seriala "E", druga jest mniej wyraźna, ale nie wygląda mi na "P".
pik napisał(a):widoczne konto zwycięstw pochodzi zapewne z innego Spitfire niż widoczny w sekwencji wysiadania T-N(T),
Na filmie nie ma takiej klatki. Wszystkie kąty, tło itp są zgodne z moim "wtórnym" fotomontażem, także operator musiałby zrobić zdjęcie w czasie filmowania, co jest raczej niemożliwe. Oczywiście, tuż obok operatora mógłby stać fotograf i zrobić zdjęcie, ale dlaczego jest takie słabe? Fotografia powinna być lepsza jakościowo niż film, a jest dokładnie odwrotnie.Zdjęcie moim zdaniem nie jest fotomontażem.
pik napisał(a):Na filmie nie ma takiej klatki. Wszystkie kąty, tło itp są zgodne z moim "wtórnym" fotomontażem, także operator musiałby zrobić zdjęcie w czasie filmowania, co jest raczej niemożliwe. Oczywiście, tuż obok operatora mógłby stać fotograf i zrobić zdjęcie, ale dlaczego jest takie słabe? Fotografia powinna być lepsza jakościowo niż film, a jest dokładnie odwrotnie.Zdjęcie moim zdaniem nie jest fotomontażem.
Ale to kwestia absolutnie drugorzędna, także nie zamierzam dalej polemizować.
Poza tym cieszę się, że udało sie ustalic to i owo!
Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], skusz i 16 gości
