F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Chudziutki » czwartek, 13 czerwca 2013, 20:48

Solo napisał(a):na którym widać wystającą poduszkę oparcia.

To nie żadna poduszka tylko pasy bezpieczeństwa, oba te zdjęcia przedstawiają ten sam fotel z jednej sesji foto.
Tutaj masz fotki szwajcarskiego F-5
Obrazek
Obrazek
Tutaj łysy fotel
http://www.primeportal.net/hangar/bill_ ... 558_eject/

Ja na Twoim miejscu zrobiłbym taki łysy fotel z poduszką poddupną i pasami bezpieczeństwa albo próbował rzeźbić spadochron taki jak na pierwszym zdjęciu od Piotra bo z kolei jakaś poduszka+spadochron to chyba niezbyt wygodne rozwiązanie dla pilota w trakcie lotów.
Chudziutki
 
Posty: 560
Dołączył(a): sobota, 22 marca 2008, 09:04

Reklama

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » czwartek, 13 czerwca 2013, 20:56

Taki łysy fotel z poddupną to jest w pudełku, więc nie ma co rzeźbić.
Chyba jednak zdecyduję się na to ze zdjęcia Piotrka, z oparciem. Może czasami coś takiego sobie wsadzali dla wygody.
Spadochron mógłbym wyrzeźbić, ale pasów już nie, szczególnie że mam Eduarda, więc jakaś dodatkowa samoróbka źle by wyglądała na ich tle.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Mikołaj » czwartek, 13 czerwca 2013, 23:51

Może to zabrzmi zbyt prosto wobec dotychczasowych porad, ale mi najlepiej robi się wszelkie podkładki na fotele pilota z grubo zwiniętego kawałka kuchennej folii aluminiowej.
Mikołaj
 
Posty: 419
Dołączył(a): sobota, 30 sierpnia 2008, 20:46
Lokalizacja: Łódź

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Voltan » piątek, 14 czerwca 2013, 14:40

xmald napisał(a):Możesz spróbować przy pomocy wikolu. W miejsce twojej poduchy wlej go trochę - będziesz potrzebował kilku cienkich warst żeby była wypukła i kiedy klej jest jeszcze odrobinę elastyczny możesz tępą stroną skalpela zaznaczyć przeszycia - ja tak robię w szmatopłatach. Metoda ma tą zaletę, że wikol łatwo jest usunąć jak coś pójdzie nie tak...
Ostatnie kilka dni to forum strasznie kiepsko działa...


Ta metoda, którą mi również xmald podsunął jest na prawdę skuteczna i prosta.
Voltan
 
Posty: 1728
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez tytus » piątek, 14 czerwca 2013, 17:00

Solo niepotrzebnie robisz tą poduszkę.
Obrazek[/quote]
piotr dmitruk napisał(a):Nie jestem pewien jak było, ale dla mnie tu są poduchi

Obrazek

To jest inny fotel niestety.
Avatar użytkownika
tytus
 
Posty: 320
Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2008, 23:37

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez piotr dmitruk » piątek, 14 czerwca 2013, 17:33

Na pewno?
Jedyną różnicę, jaką widzę to brak tej osłony? zasobnika? za zagłówkiem, reszta chyba jest taka sama.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez tytus » piątek, 14 czerwca 2013, 17:39

Na pewno. Z 95% pewnością mogę stwierdzić że jest to jedyny taki fotel na świecie (chodzi o dodatkową poduszkę). :)

EDIT.
Ponadto, fotel ten jest niesprawny i na pewno zdjęcie nie które zamieściłeś nie jest z okresu kiedy latał.
Ostatnio edytowano piątek, 14 czerwca 2013, 17:46 przez tytus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
tytus
 
Posty: 320
Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2008, 23:37

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez piotr dmitruk » piątek, 14 czerwca 2013, 17:45

A pewnie że poduszka to element zmienny. Wiadomo, że pod spadochron takiej nie dawali, ale jak się mechanik chciał przewieźć po płycie manewrowej to raczej chętnie.
Myślałem, że chodzi o sam fotel.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez tytus » piątek, 14 czerwca 2013, 17:51

Sam fotel to też nie ta wersja. Zdjęcie, które zapodałeś to wersja wczesna, w F latały inne modele tego fotela. W zestawie AFV jest ten dobry, późny, czyli nie taki jak na zdjęciu.
Avatar użytkownika
tytus
 
Posty: 320
Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2008, 23:37

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » sobota, 15 czerwca 2013, 00:01

Tytus, miałeś zdecydowanie rację, tej poduszki nie ma na żadnym zdjęciu.
Dostałem dziś od kolegi Nacktgeboren skan fajnej książki o F-5F (wielkie dzięki za życzliwą pomoc), gdzie mnóstwo świetnych zdjęć pokazuje, że poduszki nie było.
Ale i tak poduszkę zrobiłem. :)

Ok, zrobiłem ją z rozpędu, żeby zobaczyć jak by mi coś takiego wyszło, gdybym musiał to zrobić.
Wyszło jak poniżej: nie wiem dlaczego po pomalowaniu matem Gunze H (położonym na farby Gunze C, może dlatego?) poduszeczka strasznie zbielała, jakby zaczęła pleśnieć. Powiem Wam, że na fotelu wyglądała fajnie.
A to zdjęcie dla potomnych.

Obrazek

Fotel poniżej to efekt kilku przeróbek: usunąłem ten plastikowy garb pośrodku oparcia (w realu jest tam po prostu pas z materiału) i z blaszki zrobiłem tenże pas, lekko poluzowany jak na zdjęciach. Z boku, z obu stron fotela, domontowałem rury doprowadzające (chyba) tlen do fotela. Kiepsko wyszło, bo nie miałem grubszego drucika niż 1 mm, ale niech już tak zostanie, postarałem się tylko odtworzyć kształt zagięć tych przewodów.
Przy okazji: jest jakaś metoda na robienie takich karbowanych rurek w modelach?
Do tego dość mocno "poobcierałem" metalowe boki fotela suchym pędzlem plus kilka faktycznych obtarć na blaszkach.
A fotel w wersji finalnej, z blaszkami wygląda tak:

Obrazek
Obrazek

A na koniec - drabinka, z obtarciami robionymi metodą opisaną w innym temacie: akryl pod spodem, emalia na wierzchu i ścieranie tejże rozpuszczalnikiem, aż wyjdzie spod niej (błyszczący, metaliczny) akryl.
Moim zdaniem wyszło bardzo fajnie, naturalnie.

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Sherman » sobota, 15 czerwca 2013, 13:42

Solo napisał(a):Moim zdaniem wyszło bardzo fajnie, naturalnie.

Mamy inne pojęcie naturalności. Mnie to nie wygląda.

Co do karbowanych rurek, bierze się pręcik/drucik ciut cieńszy od rurki jaką chcemy uzyskać i owijamy go ciasno cienkim drucikiem (z kabla albo cewki). Zrobi się wtedy ciasna sprężyna która będzie imitować karbowanie. Drucik ze środka można wyjąć, można zostawić, jak bardziej pasuje.
Obrazek
Akurat tutaj jest malutki kawałek bo robiłem sprężynkę, ale metoda jest ta sama.
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez shivadog » sobota, 15 czerwca 2013, 14:09

Nieźle sprawdzają się też struny gitarowe, ale nie masz swobody wyboru średnicy i są dość sztywne.
Avatar użytkownika
shivadog
 
Posty: 3811
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 13:51
Lokalizacja: WRSW/3M

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Solo » sobota, 15 czerwca 2013, 15:03

Mam cynę 0,25 i 1,0 mm, więc z tym spróbuję.
Co poprawilibyście w tej drabince?
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez Sherman » sobota, 15 czerwca 2013, 15:35

Znajdź w domu jakiś nieużywany kabel i wypruj z niego drucik miedziany i dopiero nim woiń cynę.
W malinowym chruśniaku.
Avatar użytkownika
Sherman
 
Posty: 3021
Dołączył(a): środa, 26 września 2007, 21:05

Re: F-5F // AFV Club // 1/48 - warsztat testowy #3

Postprzez piotr dmitruk » sobota, 15 czerwca 2013, 20:57

Fotel wyszedł dobrze, drabinkę wypadałoby trochę pobrudzić.
Solo napisał(a):Mam cynę 0,25 i 1,0 mm, więc z tym spróbuję.
Co poprawilibyście w tej drabince?

Czy 1,5 mm ( w sumie) nie będzie zbyt grubo? W rzeczywistości 72 mm.
Poza tym cyna jest miękka i raczej nawijka nie utrzyma Ci kształtu. Lepsza jest miedź.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości