Od 4 września a może i nieco wcześniej zaraz po wypowiedzeniu wojny przez Anglię i Francję 3 września 4. Staffel JG 77 została przeniesiona na zachód gdzie walczyła z Anglikami. Może tam dostał samolot Henz'a ten żółty nos. Poza tym we wrześniu JG 77 latała chyba na Bf 109 E-1 a nie E-3. Już w Stavager Henz miał Emila w kamuflażu z podniesioną granicą kolorów na bokach kadłuba (jest na zdjęciach w Jagdwaffe - Luftwaffe Colours vol 1 s4 na stronie 334) , na którym później uzupełniono jasne boki ciapkami w ciemnym kolorze kamuflażowym.
-Henz/images/Bf-109E1-4.JG77-(W13+-)-Denmark-1940-01.jpg)
Źródło
http://www.asisbiz.com/il2/Bf-109E/Bf-1 ... 7.4-(W13+-)-Henz/pages/Bf-109E1-4.JG77-(W13+-)-Denmark-1940-01.html
-Henz/images/Bf-109E1-4.JG77-(W13+-)-Helmut-Henz-Norway-Jun-1940-01.jpg)
Źródło
http://www.asisbiz.com/il2/Bf-109E/Bf-1 ... 7.4-(W13+-)-Henz/pages/Bf-109E1-4.JG77-(W13+-)-Helmut-Henz-Norway-Jun-1940-01.html
Jeszcze w Norwegii i na Bałkanach w następnym roku 4./JG 77 miała chyba na wyposażeniu Bf 109 E-1. Sam Henz też miał nieco przemalowanego E-1 jeszcze w czasie Kampanii Bałkańskiej (Jagdwaffe – Luftwaffe Colours vol 3 s1 strona 28).
Niestety nie znalazłem żadnego zdjęcia samolotu Henz'a przedstawionego na kolorówce na której się wzorowałeś
