Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 10:58

Dzban dostał charakterystyczną dla wersji M owiewkę, miała ona na celu zmniejszenie oporów aerodynamicznych a co za tym idzie zwiększenie prędkości tak by mógł zwalczać bomby szybujące V1 oraz Me 262 i 163.

Obrazek
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Reklama

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Sparrow » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 11:05

hardy198 napisał(a):Dzban dostał charakterystyczną dla wersji M owiewkę, miała ona na celu zmniejszenie oporów aerodynamicznych a co za tym idzie zwiększenie prędkości tak by mógł zwalczać bomby szybujące V1 oraz Me 262 i 163.

To po prostu płetwa grzbietowa i raczej poprawiała stateczność niż prędkość. Miały ją też niektóre P47 w wersji D.
Sparrow
Avatar użytkownika
Sparrow
 
Posty: 650
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 13:08
Lokalizacja: Poznań

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 11:06

Dzięki za korektę :)
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez greatgonzo » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 12:33

hardy198 napisał(a):by mógł zwalczać bomby szybujące V1 oraz Me 262 i 163.


M był efektem naturalnego rozwoju konstrukcji. Zbudowano lepszy silnik, zatem wstawiono go w płatowiec. To nie miało nic wspólnego z konkretnym sprzętem przeciwnika. W przypadku Thunderbolta to było trochę bardziej skomplikowane, bo ważyły się losy przyszłości konstrukcji w ogóle, ale w skrócie, prace nad wykorzystaniem silnika serii C rozpoczęto na długo zanim pierwsze V-1(szybujące to jednak nie bardzo) spadły na Londyn, a M wszedł do służby, gdy już dawno zagrożenie nalotami było nieistotne i to w jednostce, która nigdy tematem się nie zajmowała.
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » poniedziałek, 13 stycznia 2014, 12:40

Tak to jest jak na szybko się wikipedii zawierza :)

Niestety silnik musi zostać zestawowa bo inaczej nie zmieści się do okapotowania trudno wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Narazie tylko złożony na sucho do zdjęć dojdą jeszcze przewody.
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 14 stycznia 2014, 13:16

Dorobiłem przewody w przedziale silnikowym wygląda to tak, będę je jeszcze odpowiednio formował.

Pozostaje jeszcze to odpowiednio zmalować ale tutaj to będę się wzorował na modelu kolegi Jacka K :D

Obrazek

Obrazek

Chromate yellow będę jeszcze poprawiał, bo hasegawa widać nie mogła pokusić się o zrobienie silnika osobno :-|

Muszę sobie skombinować tabliczkę zakładów Pratt & Whitney.
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 14 stycznia 2014, 16:41

Ok no to silniczek pomalowany i zwashowany, oczywiście zrobiłem tyle ile będzie widoczne czyli g....... :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tyle będzie widać spod okapotowania:

Obrazek

Obrazek

Napiszcie proszę co o tym sądzicie :)

Pozdrawiam
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Klugi » wtorek, 14 stycznia 2014, 16:55

Na dzbankach nie znam się, ale na moje oko wygląda fajnie.
Avatar użytkownika
Klugi
 
Posty: 490
Dołączył(a): czwartek, 7 listopada 2013, 20:36
Lokalizacja: Kitchener, Ontario, Kanada

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Siema » wtorek, 14 stycznia 2014, 17:09

Silnik prezentuje się ładnie :)
Mam tylko małą uwagę- spróbuj dać bliższe fotki, tzn rób zdjęcie normalnie a potem w programie graficznym wytnij fotografowany obiekt. Teraz masz dużo tła i gorzej widoczny model, a warto pokazać swoja prace z bliska :)
Pozdrawiam!
Paweł Siemaszko
Avatar użytkownika
Siema
 
Posty: 515
Dołączył(a): czwartek, 25 października 2012, 13:28
Lokalizacja: Siedlce/WWA

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 14 stycznia 2014, 17:24

Proszę bardzo :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 14 stycznia 2014, 17:43

Trzeba było wziąć ten od Korsarza :(.
Z tak pomieszanymi przewodami silnik na pewno nie odpali ;).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 14 stycznia 2014, 17:46

Korsarz też musi na czymś latać :D Nie no nie zmieściłby się niestety, chociaż właściwie mogłem wstawić tylko przednią gwiazdę.

Fakt przewody to pomieszenie z poplątaniem, a myślałem że nikt nie zauważy :D
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez Klugi » wtorek, 14 stycznia 2014, 18:00

greatgonzo napisał(a):Z tak pomieszanymi przewodami silnik na pewno nie odpali ;).


To jest nowy polepszony układ odpalania cylindrów - oszczędniejszy na benzyne :D
Avatar użytkownika
Klugi
 
Posty: 490
Dołączył(a): czwartek, 7 listopada 2013, 20:36
Lokalizacja: Kitchener, Ontario, Kanada

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez hardy198 » wtorek, 14 stycznia 2014, 18:11

Bo to jest R-2800 produkowany na licencji w Związku Sowieckim, stąd takie ułożenie przewodów :D
"Lecę blisko faceta, dokładnie celuję i, oczywiście on spada w dół"
 Oswald Boelcke

Warsztat:
Hurri mk.IIc, P-47M "Lanny"
Avatar użytkownika
hardy198
 
Posty: 765
Dołączył(a): wtorek, 23 listopada 2010, 14:19

Re: Republic P-47M Thunderbolt HV-Z Hasegawa 1:48

Postprzez greatgonzo » wtorek, 14 stycznia 2014, 19:41

Niech i tak będzie. W sumie rzeczywiście bez sensu Ci tu marudzę :).
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4064
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 15:23
Lokalizacja: Giżycko

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości