Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » wtorek, 12 maja 2009, 12:12

To teraz poczekamy aż Humbrol sobie wyschnie i zaczynamy malowanie właściwe.

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Reklama

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » środa, 13 maja 2009, 12:22

Kiedy spodni Sky sobie schnie
Obrazek

ja robię sobie troszkę podwozie
Obrazek

Pozdrawiam 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez trex73 » środa, 13 maja 2009, 14:53

Niepotrzebnie zrobiłeś otwory w tych widełkach goleni, Edek odwzorował je dobrze :) Był tam tylko taki mały otworek na przewód hydrauliczny. Za to koła Eduarda wydają się nieco za wąskie
Pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
trex73
 
Posty: 196
Dołączył(a): czwartek, 15 stycznia 2009, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » środa, 13 maja 2009, 16:01

Hmmm, dałbym sobie paznokcie u nóg poobcinać, że jednak dobrze zrobiłem.
Tak podaje numer 15sty Monografie Lotnicze (A.Jarski, W.Pajdosz).
Obrazek
Obrazek

A co do opon, to jakiej powinny być szerokości, to zapewne rozetnę i dodam co nieco?
Dzięki za komentarz już zaczynałem myśleć, że nikt tu nie zagląda, taka cisza. :roll:

Pozdrawiam 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Kuba P. » środa, 13 maja 2009, 16:09

5 sek z google:

LINK

Obrazek

;)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » środa, 13 maja 2009, 17:42

Dziękuję Kubo, tak na marginesie nie mam problemów z wyszukiwarkami tylko,
skoro w Monografii znalazłem wszystko czego było mi trzeba, to nie chciałem
już się w to dalej zagłębiać. Zresztą i tak nie powinno tego być widać, bo blacha
z literą 'F' zasłoni ;o) Ale fakt, mój perfidny błąd, a szkoda, bo chciałem zrobić w miarę
ładnie zdetalowany pierwszy w zasadzie latawiec :cry: .

Ale co tam, pewnie nie pierwszy i nie ostatni babol w modelu będzie, choć mam nadzieję,
że robiąc pod waszym czujnym okiem, nie będzie tak źle.
Wcześniej pisałem, iż Sky sobie schnie, a ja podczas tego mam już całe golenie dwie
Obrazek
już nawet w podkładzie

no i silnik wreszcie dostał z szaraka
Obrazek

Teraz powinno pójść już z górki :mrgreen: czyli hehe, za kolejne kilka tygodni, bądź miesięcy
dam relację.
A na poważnie, to mając chwilkę wolnego mam zamiar go skończyć, zresztą jak kilka innych...

Pozdrawiam z wietrznego Olsztyna 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez trex73 » środa, 13 maja 2009, 17:51

xenomorph napisał(a):Tak podaje numer 15sty Monografie Lotnicze (A.Jarski, W.Pajdosz).

na stronie 160 drugiego wydania tej monografii jest szczegółowy rysunek lewej goleni podwozia z kółkiem i wymiarami opony
32x8.8 cala czyli szerokość opony w 48-ce to 4,65 mm ;o). Oczywiście mogę się mylić co do tej edkowej oponki, ale badałem ją tylko sondą oczną Mk.I :)
Pozdrawiam
Tomek
Avatar użytkownika
trex73
 
Posty: 196
Dołączył(a): czwartek, 15 stycznia 2009, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Kuba P. » środa, 13 maja 2009, 22:15

Dobry Wieczór :)

Ja bynajmniej nie chciałem zabrzmieć jako mistrz google bo sam często nie potrafię znaleźć czego mi trzeba a jedynie wykazałem wartość malunków ze starych monografii vs komputer.
Tak patrzę na Edkowe Hellcaty i trzymam swojego, Hasegawę. Edek i zbyt wąskie koła? O jakże bym się nie zdziwił.
Widać, że Edek zrobil gładkie opony zamiast charakterystycznego bieżnika a i sama felga wydaje sie zbyt spłaszczona.
Też Wam się tak wydaje?
Nie mam tego modelu i nie mogę porównać ale na zdjęciach coś już dziwnie wygląda.

Poza tym, powodzenia! Idzie naprawdę nieźle.

Kuba
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Jacek Bzunek » środa, 13 maja 2009, 22:24

Kuba Plewka napisał(a):Widać, że Edek zrobil gładkie opony zamiast charakterystycznego bieżnika a i sama felga wydaje sie zbyt spłaszczona.

Poprawne żywiczne koła z dobrze odtworzonym bieżnikiem są F6F-5 Eduarda. Nie wiem dlaczego nie mogli tego zrobić od początku? Ne jest to zresztą jedyny błąd w tym modelu. Silniki są takie dla F-3 i F-5 a powinny, jak uważa Gienek, różnić się trochę. Podobnie nie do końca zgodne z rzeczywistością jest wnętrze kabiny.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5876
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Kuba P. » środa, 13 maja 2009, 23:01

Nihil novi...
Przy porównywaniu Hellcatów wskazywano na "usmiech" Hellcata który w Hasegawie jest nieco źle zrobiony, czy poza tym Eduard przewyższa starszy japoński model?
Jest coś, co jest o wiele lepsze w czeskim zestawie?

Przepraszam, że tak się Jarkowi w wątek wcinam, jeśli uznacie za zasadne prosze wydzielcie moje pytania.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez michalp78 » czwartek, 14 maja 2009, 06:25

Jacek Bzunek napisał(a):Poprawne żywiczne koła z dobrze odtworzonym bieżnikiem są F6F-5 Eduarda.

Koła to rzeczywiście coś, co odbiera hellcatom Eduarda wiele autentyzmu. Czy te koła z romboidalnym bieżnikiem dokładają do normalnej wersji zestawu? Ja też szukałem jakichś dobrych żywicznych z myślą o hellcatach i corsairze i znalazłem tylko wyrób True details http://www.hannants.co.uk/search/?FULL=TD48045- zdaje mi się, że niedostępny obecnie nigdzie oraz to: http://www.cmkkits.com/en/detail-sets-accessories/hellcat-wheels-for-hasegawa/ . Czy to właśnie to wkładają do F-5 (?) i czy można to kupić gdzieś w Polsce osobno?
Co do wad dualcombo - trzeba im jeszcze lusterka dorobić, których Eduard nie dał.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » czwartek, 14 maja 2009, 09:44

Jakie lusterka ?

Dobra, kółka mają już prawidłową szerokość,
teraz dochodzi pytanie, jaki bieżnik im zrobić ?
Czy takie paski jak na zdjęciach pochodzących od Kuby?
Czy może taką kostkę/romby ?
Zdjęć nie będzie póki co, bo mi photobucket coś dezerteruje :x
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez michalp78 » czwartek, 14 maja 2009, 11:07

xenomorph napisał(a):Jakie lusterka ?

Ten, który jest w planach "Kierowniczki warsztatu" lusterko miał na pewno Obrazek natomiast nie mam pewności co do Twojego Mk I. Te użytkowane na Oceanie Indyjskim na pewno masowo były tak wyposażone (parę zdjęć w tym wątku http://www.forum.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=6379). Które to ma być malowanie?
Ostatnio edytowano czwartek, 14 maja 2009, 12:35 przez michalp78, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez xenomorph » czwartek, 14 maja 2009, 12:20

Dobra Photobucket odzyskał siły, więc wkleję zdjęcia.
Tak prezentują się koła poszerzone, no i faktycznie lipne są i płaskie strasznie,
ale nie będę nic z tym robił... Może przy kolejnym samolocie, jeśli w ogóle taki
będzie, tak to jest jak się cywilniak za fruwaki bierze :P
Obrazek

Tu ponawiam pytanie, jaki bieżnik, jak na zdjęciu, czy te niby romby ?
Obrazek

A takie będzie malowanie
Obrazek

Pozdrawiam 8-) .
Obrazek
Jarosław Rzemiński
Avatar użytkownika
xenomorph
 
Posty: 1641
Dołączył(a): piątek, 30 listopada 2007, 11:35
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hellcat Mk.I & Mk.II- Eduard 1:48 Dual Combo!

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » czwartek, 14 maja 2009, 12:29

michalp78 napisał(a):Ja też szukałem jakichś dobrych żywicznych z myślą o hellcatach i corsairze i znalazłem tylko wyrób True details http://www.hannants.co.uk/search/?FULL=TD48045- zdaje mi się, że niedostępny obecnie nigdzie

Michale a czy dobrze szukałeś? Masz do wyboru felgi i rodzaj bieżnika. Jakość też zadawalająca. Produkty Tru details są nieco starsze i odbiegają jakością ale są nadal do nabycia choćby w "Greatmodels" (USA) jak i produkty przedstawionego kanadyjskiego Ultracastu.
http://www.ultracast.ca/products/48/186/default.htm
http://www.ultracast.ca/products/48/187/default.htm
http://www.ultracast.ca/products/48/188/default.htm
http://www.ultracast.ca/products/48/189/default.htm
http://www.ultracast.ca/products/48/190/default.htm
http://www.ultracast.ca/products/48/191/default.htm
http://www.ultracast.ca/products/48/192/default.htm
http://www.ultracast.ca/products/48/193/default.htm
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3233
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości