PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK 1988 Ari VatanenWitam wszystkich Kolegów, dziś chciałbym rozpocząć relację z budowy jednego z najbardziej ekstremalnych samochodów końcówki lat 80-tych ubiegłego wieku. Samochodem tym jest
PEUGEOT 405 Turbo 16 PIKES PEAK Był to samochód przygotowany tylko i wyłącznie do jednego celu: jak najszybszego wspięcia się na szczyt PIKES PEAK czyli wygrania Pikes Peak International Hill Climb "Wyścigu w chmury"
Szczyt Pikes Peak leżący 16 km na zachód od Colorado Springs jest miejscem, gdzie rozgrywany jest jeden z najbardziej wymagających wyścigów na świecie. Trzy różne rodzaje nawierzchni i 156 zakrętów. Ale to, co odróżnia Pikes Peak od innych wyścigów, to kilkusetmetrowe przepaści i 1438 m różnicy wysokości do pokonania – oczywiście pod górę. Pikes Peak International Hill Climb to dwadzieścia morderczych kilometrów, podczas których kierowcy zmagają się tą arcytrudną trasą. Już samo dojechanie do mety można uznać za sukces.
W 1988 roku PEUGEOT postanowił spróbować swoich sił modelem 405 Turbo 16 PIKES PEAK, prowadzonym przez Ari Vatanena, który nie dość, że wygrał "wspinaczkę" to dodatkowo ustanowił rekord przejazdu wynoszący: 10 minut 47sekund 220 tysięcznych.
A tak prezentuje się Lew w górskim wydaniu:
Fimik w przejazdu Vatanena:
http://www.youtube.com/watch?v=C01ipEiEgmQoraz prezentacja 405-ki PP w studio:
http://www.youtube.com/watch?v=QEkAeqyodIgDo zbudowania miniatury posłuży model firmy Tamiya PEUGEOT 405 Turbo 16 GR Paris-Dakar Rally Winner 1989 numer katalogowy 24092:
Transkit firmy REJI Model:
Świeża kalkomania PIONEER firmy SHUNKO:
oraz zestaw części fototrawionych firmy RENAISSANCE:
Ja zdecydowałem się zbudować wersję z roku 1988, ponieważ jak już pisałem Ari Vatanen wygrał "wspinaczkę" z tego sezonu i ustanowił nowy rekord oraz samochód miał na sobie kilka dodatkowych naklejek:
- naklejka upamiętniająca zwycięstwo 405-ki w Konkursie na Samochód Roku 1988, która znajdowała się na masce;
- dodatkowa naklejka firmy Pioneer na dachu oraz kilka mniejszych reklam na dolnym bocznym pasie wyścigówki. Auto wyglądało dokładnie tak:
Na razie tylko tyle tytułem wstępu... aktualnie oczekuję jeszcze na transkit oraz "blaszki", prace nad silnikiem i wnętrzem są w trakcie.