Ten model na koniec własnie jest jak tamta A-8 Dragona, masa szlifowania i szpachlowania.
Aktualnie zaczynam malowanie i jeszcze się wożę z wklejanymi pokrywami działek w skrzydła. Na szczęście doświadczenia po Eduardzie i D-9 zostały to się w miarę udało ogarnąć. Zdjęć nie robię bo będą niepopularne. Cyknę jak będzie wszystko doczyszczone przed malowaniem.
A tymczasem zagadka dotycząca oznakowania mojego oryginału. Ostatecznie zdecydowałem na oznakowanie RAF z wystawy sprzętu w Farnborough.
Zdjęć jest kilka przy czym z tego co zauważyłem dostępne zdjęcia tej maszyny pochodzą z przynajmniej trzech różnych okresów:
[1] Najwcześniejsze już po oznakowaniu jako samolot RAF zrobione wydaje mi się jeszcze w Leck
[2] Zdjęcia z początku wystawy w Farnborough
[3] Najpóźniejsze zdjęcia z ... i tu właśnie nie wiem skąd, chyba też Farnborough.
po kolei dzieląc na okresy:
[1]
Fot. w książce T.Hitchcock, Ta 152 (nic niezwykłego, wygląda jak niżej tylko swastykę ma całą zamalowaną)
[2]
[3]
I teraz zagadka: czy samolot otrzymał oznakowanie Air Min 11 od razu i na zdjęciach z okresu 2 powinno też być widoczne?
Patrzę też na krzyż po lewej stronie i widać chyba wyblakłą czy zmytą białą farbę z kokardy RAF i przebija czarny krzyż. Z drugiej strony samolot musiał już dłużej stać (widać po tym jak siadło tylne podwozie zapewne z braku ciśnienia w amortyzatorze) i czy takie zmyte roundle nie powinny być i po drugiej stronie oraz na skrzydłach. Napis Air Min 11 jest dość dobrze widoczny, jakby świeższy?
Czy ktoś ma może więcej zdjęć z tego okresu wystawy w Farnborough?
Czy David Brown latał tą maszyną przed wystawą?
Chciałbym możliwie wiernie odtworzyć to oznakowanie a jakoś specjalnie się nie doktoryzowałem nad samolotami zdobytymi przez RAF.
ps - info i podejrzenie jakoby zdjęcia [2] i [3] są zrobione w odstępie kilku miesięcy pochodzi z tego opracowania Hitchcocka.