Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Inkubator, tutaj rodzą się tematy godne przesunięcia do FAQ - prawd objawionych. Dyskutujemy na temat technik, narzędzi i chemii modelarskiej.

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » piątek, 23 stycznia 2015, 23:12

A ja podejrzewam, że te wszystkie problemy wynikają z powodu stosowania złego rozcieńczalnika.
Farby Gunze to tylko i wyłącznie Leveling Thinner, jeśli chcesz osiągnąć najlepsze rezultaty.
Nie próbowałem rozcieńczać tych farb wodą, nie próbowałem wódką, tylko Leveling Thinnerem i nie spotkałem się z przypadkiem, aby ktoś twierdził że jest coś lepszego od tego rozcieńczalnika dla tych farb.

Ta nieprzewidywalność aerografu o której piszesz to raczej kwestia tego, że farba zasycha w dyszy i dlatego potrzebne jest nieco większe ciśnienie, żeby ją przepchać i stąd jakieś niekontrolowane chlapanie itp.

Wypluwanie farby przy niskim ciśnieniu (ale na jak niskim?) to może być efekt albo faktycznie zbyt niskiego ciśnienia, albo - raczej - złego rozcieńczenia farby. Gunze jeśli są zbyt gęste, wówczas aerograf z reguły pluje.
U mnie przy bardzo niskim ciśnieniu, gdzieś tak poniżej 0,2-0,3 bara zdarzało się też takie lekkie plucie.
Więc może to jest to?

Do tego kwestia cienkich kresek: jestem pełen podziwu, że przy tak dużym ciśnieniu udało Ci się namalować tak cienkie linie, podejrzewam jednak że na papierze, nie na plastiku?
Bo jeśli na plastiku, to naprawdę dla mnie niezwykłe.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez rotpol13 » piątek, 23 stycznia 2015, 23:19

@freemo & @Solo - może książkę napiszeszecie (albo cykl artykułów) w stylu teorii wygrywania w poczytnym piśmie :mrgreen: tytuł już macie - ''H&S Evolution Silverline Solo, wódka, psikanie i plucie''
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez gryzu » piątek, 23 stycznia 2015, 23:45

freem jak malowałeś Gunze H to czy przypadkiem nie zbierała się zaschnięta farba na końcu iglicy :?:
Solo co tyczy sie rozcieńczania farby serii H to bardzo dobry efekt uzyskuje się rozcieńczając izopropanolem z retarderem np. firmy talens ;o)
To tak porada jak już chcecie coś przykombinować, sam od niedawna używam dedykowane rocienczalnika i jestem pozytywnie zaskoczony :!:
Sprzedam: Su-24 C Italeri + Pavla 1:72 ; więcej info na PW
Avatar użytkownika
gryzu
 
Posty: 245
Dołączył(a): środa, 17 września 2008, 10:52
Lokalizacja: Kraków-Nowa Huta

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez grzegorz75 » sobota, 24 stycznia 2015, 00:21

Ja myślę Freemo , że oni Cię OSZUKALI ... :-/
Obrazek
Avatar użytkownika
grzegorz75
 
Posty: 871
Dołączył(a): poniedziałek, 30 marca 2009, 18:37

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez JanuszF » sobota, 24 stycznia 2015, 10:10

Freemo wóTkę wypij ;o) a do rozcieńczania kup sobie to
Obrazek
Jak nabędziesz doświadczenia to wtedy będziesz sobie kombinował z zamiennikami. Oczywiście jeżeli jeszcze będziesz chciał.
Ciśnienia pokazywanego przez te chińskie manometry nie można brać dosłownie. Ja zwykle maluję gunziakami przy ciśnieniu poniżej 1 bara, ale da się nawet wtedy gdy ciśnienie zostanie obniżone do 0 :lol:
JanuszF
 
Posty: 41
Dołączył(a): niedziela, 30 marca 2008, 18:52

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez HK1885 » sobota, 24 stycznia 2015, 10:16

rotpol13 napisał(a):(...)Solo, wódka, psikanie i plucie

Dobry, zły i brzydki.

:mrgreen:
Avatar użytkownika
HK1885
 
Posty: 1912
Dołączył(a): wtorek, 25 czerwca 2013, 12:14

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez freemo » niedziela, 25 stycznia 2015, 14:39

Załączam obiecaną fotkę z testów H&S Evolution. Dysza 0,2 mm.
Test wykonałem farbą GUNZE MrHobby serii H (farba akrylowa) rozcieńczonej alkoholem 40%.
Powierchnia - papier na wpół kredowy (coś pomiędzy zwykła kartką papieru a bristolem).
Ciśnienie na manometrze - 2.2 bara.
Mam wrażenie, że farba była trochę zbyt rzadka. Jeszcze jedno - test wykonany niewprawioną ręką. W doświadczonych łapkach aero pewnie samo maluje 8-)

Co do przytykania się dysz trudno mi odpowiedzieć. Coś szło nie tak. Uczę się tego aerografu.
Rozcieńczalnik zamierzałem zakupić taki jak JanuszF sugerowałeś, ale sprzedawca w sklepie odradził mi go, bo podobno ma bardzo intensywny zapach jak na warunki domowe. Powiedział mi, że zwykła gorzała wystarczy więc skorzystałem z podpowiedzi. Różnica zdecydowanie na korzyść nowego rozcieńczalnika.

Obrazek
Ostatnio edytowano niedziela, 25 stycznia 2015, 15:14 przez freemo, łącznie edytowano 1 raz
H&S Evolution Silverline Solo
freemo
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2015, 18:52

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » niedziela, 25 stycznia 2015, 14:44

No i co?
Linie ok, choć to papier, na papierze dużo łatwiej cieniutkie namalować.
Mimo wszystko zachęcam do używania Leveling Thinnera, choć faktycznie zapach może przeszkadzać, jak w przypadku każdego rozpuszczalnika.
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez MadYarpen » niedziela, 25 stycznia 2015, 15:49

Z gorzałą te farby za szybko wysychają na mój gust.
Co do zapachu to maska lakiernicza i nic nie czuję:) Zresztą najbardziej śmierdzi czyszczenie a tu i tak musisz jakiegoś acetonu używać.

Pafko napisał(a):Rozkręć i wyczyść zawór powietrza. Znajduje się w miejscu, gdzie wkręcasz przewód powietrzny z kompresora.

EDIT: Posmaruj odrobiną wazeliny technicznej.


Dzięki, pomogło.
Avatar użytkownika
MadYarpen
 
Posty: 379
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 16:53

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez freemo » niedziela, 25 stycznia 2015, 19:22

MadYarpen napisał(a):Z gorzałą te farby za szybko wysychają na mój gust.
Co do zapachu to maska lakiernicza i nic nie czuję:) Zresztą najbardziej śmierdzi czyszczenie a tu i tak musisz jakiegoś acetonu używać.


Po malowaniu farbą akrylową używam preparatu firmy WAMOD "Zmywacz farb akrylowych" za całe 9 zł w detalu, 180 ml.

Obrazek

Aerograf H&S doskonale z nim współpracuje. Aerograf czyści się perfekcyjnie. Preparat nie śmierdzi, ale nie jest bezwonny. Ma woń podobną trochę do tej, jaką ma rozpuszczalnik do farb ftalowych. Jednak szybko się ona ulatnia. Jest neutralny dla aerografu. Można też zmyć nim źle nałożoną powłokę na model nawet po godzinie od malowania bez szkody dla powierzchni plastiku.

Aerograf nie zaschnął mi z farbą rozcieńczoną wódką nawet wtedy, gdy stał w stojaku z farbą ok. godziny. Prysnął bez zająknięcia. Po naniesieniu na malowaną powierzchnię nie sprawdzałem jak szyb schnie lecz faktem jest, że już o kilku minutach farba położona na mat przestaje reagować na odcisk palca.
H&S Evolution Silverline Solo
freemo
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek, 5 stycznia 2015, 18:52

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Solo » niedziela, 1 lutego 2015, 15:31

Jakiś czas temu pytałem tutaj, czy da się wizualnie odróżnić poszczególne rozmiary dyszy H&S.
Często gubiłem się w tym która jest która, bo trochę mi się ich już nazbierało - szczególnie kłopotliwe było odróżnienie 0,15 mm od 0,2 mm.
Tak, można to zrobić wkładając iglicę i obserwując na ile ona wystaje z dyszy, ale jest prostszy sposób.

Dysza 0,15 mm - w połowie jej długości ma wyżłobiony cienki rowek:

Obrazek

Dysza 0,2 mm - jako jedyna nie ma żadnego oznaczenia na korpusie:

Obrazek

Dysza 0,4 mm - w połowie długości ma wyżłobiony bardzo gruby rowek:

Obrazek

Nie wiem jak wygląda oznaczenie na dyszy 0,6 mm, bo nigdy nie miałem jej w ręku, ale zdaje się że są to dwa cienkie, biegnące równolegle do siebie rowki, podobne do tego w 0,15 mm.

Co do iglic, to:

- 0,4 mm - na końcu ma wyżłobione dwa równoległe zagłębienia:

Obrazek

- 0,15 mm i 0,2 mm - z tego co wiem nie różnią się niestety niczym od siebie, nie mają żadnych oznaczeń na końcu:

Obrazek
Solo
 
Posty: 6005
Dołączył(a): środa, 19 grudnia 2012, 09:05

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez rotpol13 » niedziela, 1 lutego 2015, 15:55

Solo napisał(a):

Nie wiem jak wygląda oznaczenie na dyszy 0,6 mm, bo nigdy nie miałem jej w ręku, ale zdaje się że są to dwa cienkie, biegnące równolegle do siebie rowki, podobne do tego w 0,15 mm.


Obrazek
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 09:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez piotr dmitruk » niedziela, 1 lutego 2015, 17:02

Kamil, czy jest coś, czego nie jesteś w stanie znaleźć w internecie? :shock:
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez RAV » poniedziałek, 2 lutego 2015, 09:59

Solo napisał(a):Dysza 0,15 mm - w połowie jej długości ma wyżłobiony cienki rowek

A jak popłyniesz z Portugalii na zachód, to trafisz nie do Indii, ale na zupełnie nowy, nieznany ląd.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: Aerografy firmy Harder&Steenbeck

Postprzez Dorotka » poniedziałek, 2 lutego 2015, 10:20

RAV napisał(a):
Solo napisał(a):Dysza 0,15 mm - w połowie jej długości ma wyżłobiony cienki rowek

A jak popłyniesz z Portugalii na zachód, to trafisz nie do Indii, ale na zupełnie nowy, nieznany ląd.


Teraz byłoby dobrze ogarnąć temat różnic "od wewnątrz" :-| Tam dopiero mogą być niespodzianki, przy których "cienkie rowki" to pikuś :roll: :mrgreen: :roll:
Skończyć nie mogę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Dorotka
 
Posty: 2492
Dołączył(a): środa, 10 kwietnia 2013, 10:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Modelarstwo redukcyjne - dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości