RAV napisał(a):Dominik napisał(a):Szkoda, że Tamiya nie wypuściła wersji B/C.
Była szansa, że KP obrobi temat tak, że Tamiya nie będzie już miała co robić. Ale skoro model KP rozczarowuje,(...)
HK napisał(a):Tylko że ja nadal nie wiem o co chodzi. Co rozczarowuje.
HK napisał(a):Co mamy jeszcze? Błędny dźwigar we wnęce podwozia. OK. Ale tego nikt nigdy dobrze nie zrobił oprócz Tamiyi w 1/32.
RAV napisał(a):Mnie rozczarowuje:
Stosunek jakości do ceny. KP jest najdroższym z modeli P-51B/C/D (Hasegawa, Academy, Revell, Airfix, Tamiya - trzy ostatnie robiłem). Jednocześnie w dużym stopniu jest kopią najtańszego z nich (Revella). W KP nie widać specjalnej poprawy jakości w stosunku do konkurentów. Więc po co przepłacać?
RAV napisał(a):Etyka firmy. Czesi reklamowali model jako "new tool" i w ogóle rewelacja. A dostaliśmy zerżniętego Revella. Nie popieram piractwa, zwłaszcza uprawianego moim kosztem.
RAV napisał(a):A P-51D Airfixa 1/72 widziałeś?
MarCo napisał(a):Modele short-run w Czechach przeszły długą drogę i jakiś czas temu ewoluowały w hybrydę form żywicznych i metalowych. Formy są nadal z żywicy, ale pokryte galwanicznie metalem. W prostych słowach (wybaczcie, ale HK tak preferuje) - to są formy metalizowane. Nie metalowe. To, że producent uparcie używa zwrotu "z metalowych form" jest tylko chwytem marketingowym, szeroko obśmiewanym w Czechach. Co nie zaprzecza możliwościom - takie modele mają zdecydowanie lepsze odwzorowanie detalu a i formy są w stanie wytrzymać więcej wtrysków. Na marginesie dodam, że nie pojmuję dlaczego polscy producenci upierają się przy formach tradycyjnych (Bryza?), skoro ta technologia jest i tańsza i daje lepsze efekty.
HK napisał(a):Wydechy przesunięte do tyłu. Lekko zabawne. Ja mierzyłem ręczną suwmiarką i nastawa 3.4 mm pasuje do wszystkich modeli. MarCo wyszło 3.8 do 3.6 Lekkie przekoszenie przyrządu może spokojnie dać odczyt różniący się o 0.2 mm. Ale nawet gdyby KP tu miało o 0.2 czy nawet 0.4 mm mniej to... No właśnie co?
FranekS napisał(a):A jak wygląda to załamanie krawędzi natarcia w widoku z przodu?
Leci w dół ku kadłubowi, tak jak powinno czy dalej podział połówek płata jest w jednej płaszczyźnie...grzech prawie wszystkich możliwych modeli (Tamiya w 1/48 OK !!!)....?
cris napisał(a):...nie mam zaufania do takiej suwmiarki jaką mierzył MarCo![]()
Toż to badziewie za,,pięć zeta" z Castoramy , które zawsze co innego pokazuje ,a Wy tu o dziesiątych milimetra dyskutujecie




HK napisał(a):Co do innych zarzutów, to MarCo pokazał, że KP, Tamiya i Hasegawa nie różnią się długością w żaden znaczący sposób
HK napisał(a):116.6mm Hase, 116.8 Tamiya, 117.5 KP. Bez steru kierunku! Czy o różnicy rzędu 0.5% w ogóle warto mówić?!
MarCo napisał(a):Nie mogę się zgodzić że jedyne różnice to długość kadłuba (1mm, nawet mi się nie chce sprawdzać kto ma rację).









MarCo napisał(a):AZ - wzięło kadłub Revella, [...].
Dziób zaraz za kołpakiem skróciło o grubość ścianki [...] -
stąd teraz wydech jest za bardzo z przodu.
HK napisał(a):Wydechy przesunięte do tyłu. Lekko zabawne.
HK napisał(a):Niech ktoś podsumuje - co jest ŹLE w modelu KP. [...] Ale błagam, nie dziesiąte części milimetra.
MarCo napisał(a):...kołpak i ster kierunku to dwa elementy gdzie producenci "wyrównują" długości. [...] Pomierz kadłub bez "przydatków" - wtedy widać zaburzone proporcje.


zegeye napisał(a):Szkoda ze nie masz Academy.....ciekawym jakby wypadl w tych porownaniach.
Rafal napisał(a): P-51D Academy przyłożone do rysunków Kagero - pasuje kiepsko.

MarCo napisał(a):Być może miało by to jakiś sens, gdybyś napisał jaka była długość prawdziwego samolotu w tym ujęciu jak na moich zdjeciach. I odniósł pomiary modeli do wzorca. Odnoszenie jednego modelu do drugiego, bez wiedzy, który jest poprawny nie niesie zbyt wielkigo przesłania. O ile jakiekolwiek. Co w przypadku, jeśli to Revell ma rację a Tamiya jest za krótka ?
Przypomnijmy całość - z niewiadomego powodu pomijasz Revella, skoro już się pojawił:
HAS - 116,6
TAM - 116,8
KP-117,5
REV-118,8
MarCo napisał(a):HK napisał(a):116.6mm Hase, 116.8 Tamiya, 117.5 KP. Bez steru kierunku! Czy o różnicy rzędu 0.5% w ogóle warto mówić?!
Porównania procentowe będą miały sens tylko, jeśli je do czegoś odniesiesz. Ile to jest 1% w skali 1/72 ? Do jakiej wartości to odnieść ? Do 1m, 1km, czy długości samolotu ? A może rozpiętości ?
HK napisał(a):...Nie wciskaj więc strawmana.
HK napisał(a):...Pod warunkiem, że nie będzie to kolejny strawman.
HK napisał(a):...w szale polemicznym machasz kijem na oślep.
HK napisał(a):W ML 57 na stronie 62 jest rysunek wymiarowy P-51B. Długość kadłuba od pierwszej wręgi do mocowania steru kierunku to 333 cale (361 cali - 28 cali kołpak). W skali 1/72 daje to 117.5 mm



HK napisał(a):Jeśli przyjąć, że KP udało się (może przypadkowo) oddać najlepiej długość kadłuba...
Powrót do Lotnictwo - in-boxy, nowości, opinie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
