Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

(1.02.2009-31.01.2010)

Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez dewertus » piątek, 7 sierpnia 2009, 23:28

Alea iacta est!,
Rozpoczynam budowę ;o) – Spitfire Mk.Vb, skala 1:72, producent Italeti.

Tempo prac nie będzie zawrotne, ;o) ale sądzę, że za jakiś niedługi czas Spitfire zasili szeregi serii „Malta 1940-43”.

Model wykonam prawdopodobnie w jednej z opcji:
1. T o L - P/O George Beurling, 249 Sqn. RAF, baza Takali, Malta 1942
2. T o N - Sqn Ldr John J. Lynch, 249 Sqn. RAF, baza Takali, Malta 1942
3. o F – Sgt Patrick Scheda, 126 Sqn. RAF, baza Luqa, Malta 1942

Pytanie: w przypadku Spita Beurlinga T o L znalazłem dwa nieco sprzeczne ze sobą malowania: na jednym litery kodowe T-L są białe, na drugim żółte… Która wersja jest poprawna (oba obrazy przestawiają ten sam samolot – s/n EP706). :?:


Obrazek


Pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez Dominik » sobota, 8 sierpnia 2009, 08:55

Hubert upewnij się czy te Spitki, które chcesz zbudować to nie Vc. Z tego co pamiętam Italka robi Vb. Jeśli te wybrane Spity to Vc to czeka Cię trochę prac przy skrzydłach...albo weź skrzydła ze Spit IX Italieri...może pasują.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2615
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez Jaho63 » sobota, 8 sierpnia 2009, 09:20

Dominik napisał(a):weź skrzydła ze Spit IX Italieri...może pasują

Dominik to jakiś żart? :)
EP706 to Vb, i jak czytałem w SAM-ie to właśnie miał być żółty.
A dlaczego nie w "grupowym"?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez Dominik » sobota, 8 sierpnia 2009, 12:45

To jest moja alergiczna reakcja na modele Spitów z Italki. Kiedyś zacząłem robić Dziewiątkę, która zakończyła żywot gdzieś tam hen.....
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2615
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez dewertus » sobota, 8 sierpnia 2009, 22:22

Dominik napisał(a):Hubert upewnij się czy te Spitki, które chcesz zbudować to nie Vc. Z tego co pamiętam Italka robi Vb. Jeśli te wybrane Spity to Vc to czeka Cię trochę prac przy skrzydłach...albo weź skrzydła ze Spit IX Italieri...może pasują.


Nauczony przygodą z poprzednim Spitem Beurling'a (popełniłem własnie błąd zamiany Vc z Vb) zweryfikowałem poprawność wersji - jest OK, wszystkie to Vb. :lol:

Janusz,
No własnie... klops jest taki, że w publikacji 'Aces 3' wydawnictwa Squadron/Signal litery są żółte, ale w 'Malta 1940-43, the fighter's pilot's paradise' literki są białe.

Info o żółtych literach (a właściwie) czyfrach znalazłem tylko przy opisach samolotów, które były dostaczane na Maltę lotem z lotniskowców.

pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez dewertus » piątek, 11 września 2009, 13:07

Drodzy,
Szybkie pytanie, bo sam już się pogubiłem...

Niedawno trafiłem gdzieś w necie rysunek /schemat Spita, w którym podane jest że kąt pomiędzy goleniami a podłożem wynosi 90 stopni, zaś koła są nachylone w stosunku do goleni pod niedużym kątem. Do tej pory sądziłem, że golenie Spita, także były lekko od pionu odchylone, a koła były pionowo...

pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez dewertus » sobota, 12 września 2009, 00:11

Początek prac:

Obrazek

Obrazek

Do tego jeszcze sklejony kadłub i skrzydło.
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez Aleksander » sobota, 12 września 2009, 06:55

Zagłówek raczej powinien być czarny.
Obrazek
Obrazek
Aleksander Górski
..."be yourself, no matter what they say"...
Avatar użytkownika
Aleksander

Animal Planet
 
Posty: 7947
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:14
Lokalizacja: "Miasto Meneli"

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez Dominik » sobota, 12 września 2009, 07:11

Ja bym tam jeszcze pomalował na brązowo-czerwono fotel pilota - od połowy 1940 fotele, by zmniejszyć wagę, wytwarzano z bekielitu.
"Build what you want, the way you want to and, above all, have fun"* (Al Superczynski)
Honour Thy Tamiya for their kits are idiotproof.

IPMS Świdnica
Avatar użytkownika
Dominik
 
Posty: 2615
Dołączył(a): wtorek, 25 grudnia 2007, 16:16

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez dewertus » sobota, 12 września 2009, 13:47

Słuszne uwagi :mrgreen: zapomniałem, aby nie ufać instrukcjom... W przypadku fotela zasugerowałem się planszą barwną z okładki drugiej części monografii Spita wydawnictwa Militaria (nr. 39).

Mała poprawka i będzie dobrze - coś mnie wczoraj tknęło aby trochę zmienić kolejność montarzu (kokpit wklejam nie jak podaje instrukcja do burty, ale od dołu do skejonego kadłuba - lepiej się "wpasowywuje").

Pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez dewertus » czwartek, 17 września 2009, 07:54

Witam,
Po malutku, ale do przodu :lol:

Poprawiona kolorystycznie (zgodnie z sugestiami) kabina została wklejona do kadłuba i sklejona z płatem.

Obrazek

Obrazek



Mała niespodzianka… :? osłona silnika dobrze łączy się z normalną pokrywą dolną…

Obrazek

…ale już z tropikalną niekoniecznie :-/ (chyba wstawię jakiś dystans aby kontur miał kształt koła, a szczelinę zaszpachluję; muszę jeszcze sprawdzić jak to będzie komponować się z kołpakiem śmigła).

Obrazek


Pasowanie "na sucho" osłony silnika z kadłubem sugeruje, że szpachlowanie ograniczy się do wpuszczenia Mr. Surfacer 500 w szczeliny (także pomiędzy kadłubem i skrzydłami) ... :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


...chociaż nie wiem czy nie będę musiał troszkę "rozepchać" osłony, aby zlikwidować to przesunięcie względem przejścia kadłub skrzydło (szczęśliwie problem jest tylko z lewej strony) 8-)

Obrazek


pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez spiton » czwartek, 17 września 2009, 11:40

Dominik napisał(a):To jest moja alergiczna reakcja na modele Spitów z Italki. Kiedyś zacząłem robić Dziewiątkę, która zakończyła żywot gdzieś tam hen.....

Moja IX italerki ciągle mnie straszy z półki.
Spity z Italeri w 72, są obrazą porządnego modelarstwa !!!!
dewertus, Ty sklejaj dalej, i wymyśl jak ją ładnie pomalować.
W razie czego służymy radą (dobra rada i od dziada)
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez dewertus » czwartek, 17 września 2009, 12:07

spiton napisał(a): Spity z Italeri w 72, są obrazą porządnego modelarstwa !!!!


Ze względu na takie, a nie inne podejście do samego materiału modelarskiego w mojej opini na takie miano zasługują raczej Spity "popełnione" przez PM :mrgreen:

spiton napisał(a): dewertus, Ty sklejaj dalej, i wymyśl jak ją ładnie pomalować. W razie czego służymy radą (dobra rada i od dziada)


Na to własnie liczę w tym wątku :mrgreen:

pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez Jaho63 » czwartek, 17 września 2009, 12:16

spiton napisał(a):Moja IX italerki ciągle mnie straszy z półki

I niech tam zostanie, musisz się oprzeć złu! ;)
spiton napisał(a):i wymyśl jak ją ładnie pomalować

Hubert! Widziałeś ile ciekawych malowań dla Ciebie jest w "Malta Spitfire Aces"?
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: Spitfire Mk.Vb, 1/72, Italeri

Postprzez dewertus » czwartek, 17 września 2009, 12:27

Jaho63 napisał(a):Hubert! Widziałeś ile ciekawych malowań dla Ciebie jest w "Malta Spitfire Aces"?


Jeszcze nie. :lol: Ale wieczorem pewnie już będę po pobieżnej lekturze :mrgreen:

Wprawdzie, oprócz tych wymienionych na początku, mam kilka innych pomysłów, ale póki co nie znalazłem jeszcze wystarczającego potwierdzenia...

Wielokrotnie spotkałem się z informacją, że nader często maltańskie spity fruwały w malowaniu Temperate Scheme ze spodem w kolorze Azure lub Light Mediteranian. Co więcej spory odesetek Spitów był pozbawiony filtra Vokes'a (np. osobista maszyna K. Parka). Własnie w takiej konfiguracji czegoś szukam... Druga opcja to Day Fighter, ale też bez filtra (w tym przypadku mam już i zdjęcie i sylwetkę barwną).

pzdr.
Hubert
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Merlin Spitfire

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości