Wright Flyer 1903 - AIM 1/72

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Wright Flyer 1903 - AIM 1/72

Postprzez jędrek » środa, 16 grudnia 2015, 21:02

Dzisiaj jest 16 grudzień 2015 roku. Nie było to celowe, ale od jakiegoś czasu zorientowałem się że być może uda mi się "wyprodukować" ulepek dokładnie na 112 rocznicę daty przyjmowanej za pierwszy udany lot aparatem, który dawał się sterować. Jak większość wie, to właściwie lotów 17 grudnia 1903 roku było cztery a ten ostatni jest niby tym pierwszym liczącym się w historii. Ale nie o tym miałem pisać. Cieszę się że model jest gotowy na jutrzejszą rocznicę i że w ogóle nie dałem się depresji przy budowie :mrgreen:
Galeria powstała na wyraźne polecenie bo sam pewnie bym się nie zdecydował.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
jędrek
 
Posty: 367
Dołączył(a): niedziela, 3 listopada 2013, 12:59
Lokalizacja: zach-pom

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Wright Flyer 1903 - AIM 1/72

Postprzez xmald » środa, 16 grudnia 2015, 21:42

No i bardzo za tą galerię dziękuję! Jest na co popatrzeć! To chyba jeden z najładniejszych modeli szmatopłatów jakie ostatnio dane mi było oglądać. Model wyszedł przepięknie i ciężko byłoby mi nawet chyba gdybym chciał znaleźć tutaj coś, do czego można się przyczepić. Przeróbka silnika się opłaciła. Zachwycająca robota i to w skali 1/72!
Można powiedzieć, że twój model jest gotowy do oblotu - jutro ;o)
Brakuje mi tylko jakiegoś zdjęcia z tłem - niebo i jakiś krajobraz - wyglądałby jak prawdziwy Flyer!
Bardzo inspirująca robota Jędrek! Gratulacje!
Avatar użytkownika
xmald

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 1847
Dołączył(a): niedziela, 6 listopada 2011, 08:33

Re: Wright Flyer 1903 - AIM 1/72

Postprzez piotr dmitruk » środa, 16 grudnia 2015, 21:47

piękny!
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9932
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wright Flyer 1903 - AIM 1/72

Postprzez jędrek » środa, 16 grudnia 2015, 22:30

Dzięki ostatniemu zdjęciu zauważyłem że jeden ze wsporników się odkleił - szybko do poprawki :mrgreen:
Avatar użytkownika
jędrek
 
Posty: 367
Dołączył(a): niedziela, 3 listopada 2013, 12:59
Lokalizacja: zach-pom

Re: Wright Flyer 1903 - AIM 1/72

Postprzez MadYarpen » czwartek, 17 grudnia 2015, 10:12

ja jeszcze poproszę zdjecie z jakąś monetą do porównania wielkości;)
Avatar użytkownika
MadYarpen
 
Posty: 379
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sierpnia 2014, 16:53

Re: Wright Flyer 1903 - AIM 1/72

Postprzez jędrek » czwartek, 17 grudnia 2015, 10:56

Na poprzednich zdjęciach był odklejony jeden ze słupków. Nie dam tu nic nowego ale już bez tamtego krzywulca.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dosyć męczenia Was jednym i tym samym :mrgreen:
Avatar użytkownika
jędrek
 
Posty: 367
Dołączył(a): niedziela, 3 listopada 2013, 12:59
Lokalizacja: zach-pom

Re: Wright Flyer 1903 - AIM 1/72

Postprzez wojtek michalik » piątek, 22 lipca 2016, 21:59

Taka mała uwaga:
Miedzy zastrzałami przednimi i tylnymi MUSZĄ być wykrzyżowania z linek (podstawowy wymóg sztywności połączenia). Zresztą widać to na zdjęciach.
wojtek michalik
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 12 kwietnia 2013, 07:06

Re: Wright Flyer 1903 - AIM 1/72

Postprzez jędrek » czwartek, 28 lipca 2016, 20:55

wojtek michalik napisał(a):Taka mała uwaga:
Miedzy zastrzałami przednimi i tylnymi MUSZĄ być wykrzyżowania z linek (podstawowy wymóg sztywności połączenia). Zresztą widać to na zdjęciach.

Zarówno na zdjęciach egzemplarzy muzealnych jak i w dokumentacji z blueprinta widać że tam wykrzyżowań nie ma. Wynika to z tego że opatentowany przez Wright'ów sposób sterowania tym aparatem polegał na wyginaniu końcówek skrzydeł. Widoczna jest tam jedna linka biegnącą od "wózka" w którym leżały biodra pilota do górnego końca zewnętrznego tylnego słupka. Ruchami bioder (wózek nie był sztywno przymocowany do płata) pilot naginał w dół np końcówkę lewego skrzydła i równocześnie "popuszczał" końcówkę prawego. Wykrzyżowanie tych ostatnich sekcji owszem, usztywniłoby konstrukcję ale akurat w tym przypadku nie o to chodziło budowniczym bo o zadnym wyginaniu nie byłoby mowy. Gdyby Wright"owie wymyślili i zastosowali lotki to na pewno zastosowaliby się do rady kolegi.
Avatar użytkownika
jędrek
 
Posty: 367
Dołączył(a): niedziela, 3 listopada 2013, 12:59
Lokalizacja: zach-pom


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości