Georg01 napisał(a):W oryginale pojazdy z 503 batalionu, czyli słynny 334 również, nosiły kamuflaż afrykański, czyli niemiecki piaskowy jako baza i średnio ciemnozielone plamy. Pojazd z Bovington ma dokładnie taki kamuflaż. Oczywiście przebieg plam w 334 był inny niż w 131 z Bovington. W wielu monografiach malowanie 334, a taże całej palety wozów z 503 batalionu ma nieprawidłowo pokazane malowania.
Model wykonany bardzo ładnie i świetnie się prezentuje
Gwoli wyjaśnienia dlaczego mój Tygrys wygląda właśnie tak:
od początku chciałem zrobić maszynę w jednobarwnym malowaniu i miała być jedna z wersji pudełkowych to jest:
- pojazd nr "143" z 505 batalionu
lub
- pojazd nr "I" z 503 batalionu.
Niestety zestawowe kalkomanie nie nadawały się do niczego i zacząłem szukać czegoś innego.
Z pomocą przyszedł jeden z kolegów z Modelworku, który podesłał mi właśnie oznakowanie do "334".
I tu zaczynają się pewne niejasności (przynajmniej dla mnie).
Producent kalkomanii podaje taki schemat malowania/oznakowania:
Szukając dodatkowych informacji o tym pojeździe trafiłem między innymi ma takie jego zdjęcia (o ile to ta sama maszyna, tylko w różnych okresach użytkowania):
Malowanie wydaje się jednobarwne
Tu już chyba niekoniecznie
Tu juz plamy ewidentnie widać.
(źródło zdjęć:
http://www.worldwarphotos.info/)
Ponieważ chciałem Tygrysa z filtrami w jednobarwnym malowaniu to wyszedł mi taki hmm... "nieprawdziwek "
W zasadzie nie przywiązuję zazwyczaj ogromnej wagi do merytoryki (liczenia nitów i poszukiwaniu jedynego właściwego odcienia farby) ale w tym wypadku zainteresował mnie ten pojazd.
I tu prośba - mógłbyś zinterpretować powyższe zdjęcia i naświetlić choć trochę historię tej maszyny i jej ewentualnych przemalowań?
Lub żeby Cię za bardzo nie kłopotać podać jakieś dobre kompetentne źródło informacji o tym i innych Tygrysach (w planach mam jeszcze dwie takie maszyny więc może się lepiej przygotuję)
Georg01 napisał(a):Model wykonany bardzo ładnie i świetnie się prezentuje
Bardzo dziękuję.