Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Właśnie skończyłeś model, chciałbyś go zaprezentować - poddaj go tutaj surowej krytyce Użytkowników.

Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » wtorek, 30 września 2014, 20:35

Zanim pojawił się znakomity Airfix było "to to" więc ukończyłem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Reklama

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez macias13_84 » wtorek, 30 września 2014, 21:14

Nie chcę wyjść na świnię co się znów czepia, ale czy ta maszyna "S" Beurlinga nie powinna być jednak w kamuflażu? tzn. standardowe malowanie śródziemnomorskie DE+MS+AB, gdzie MS zastąpiono dostępnym Szaroniebieskim - najczęściej z zasobów jak to na Malcie - Royal Navy.
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez Alex976 » wtorek, 30 września 2014, 21:24

Plus za czerwony łom! Gratulacje!
nie lubię pigwy i malin
Obrazek
Avatar użytkownika
Alex976
 
Posty: 1682
Dołączył(a): wtorek, 1 stycznia 2013, 18:08

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez macias13_84 » wtorek, 30 września 2014, 21:57

Przyglądam się i przyglądam i muszę stwierdzić że im dłużej patrzę tym bardziej podobają mi się zacieki i modulacja powierzchni - przebijającym malowaniem bazowym spod szarego?
Natomiast zastanawiają mnie wyraźniejsze okopcenia z lewej i napisy montażowo-eksploatacyjne na przemalowywanym samolocie
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 10:59
Lokalizacja: Zabrze

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » wtorek, 30 września 2014, 22:36

macias13_84 napisał(a):Nie chcę wyjść na świnię co się znów czepia, ale czy ta maszyna "S" Beurlinga nie powinna być jednak w kamuflażu? tzn. standardowe malowanie śródziemnomorskie DE+MS+AB, gdzie MS zastąpiono dostępnym Szaroniebieskim - najczęściej z zasobów jak to na Malcie - Royal Navy.

Może masz rację bo na bliźniaczej maszynie "X" na czarno-białym zdjęciu jest zauważalny kontrast. Nie natrafiłem na zdjęcie "S" więc zawierzyłem instrukcji. Też się zastanawiałem czy napisy eksploatacyjne na przemalowanej maszynie można w logiczny sposób wytłumaczyć.. Też instrukcja :-/
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez skusz » środa, 1 października 2014, 07:50

Jakoś obrodziło w Spitfire'je i fajnie. Bardzo ciekawie zróżnicowane powierzchnie.
O napisach już wiesz, mnie zastanawia linia "chodnikowa" na górnych rondlach i zielone wnęki.
Pozdrawiam Sławek Kusz
Portfolio : viewtopic.php?f=207&t=20734
Avatar użytkownika
skusz

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3142
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 16:27
Lokalizacja: Roztocze

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez shadowmare » środa, 1 października 2014, 09:55

Model fajny aczkolwiek z tysiąca ładnych malowań jakie ma Vc wybrałeś najbrzydsze :-/ .
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1573
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez michalp78 » środa, 1 października 2014, 13:57

Cześć, wiadomo, że temat malowania kontrowersyjny, ale ja chciałem zapytać o sklejalność tego modelu. Właśnie miałem go wziąć na warsztat jako "X" Weavera, ale lekko mnie przeraziło spasowanie przejścia skrzydło kadłub - skrzydła w przykadłubowej części są jakby zadarte do góry - odkształcone. Też tak miałeś?
Model fajny, a detale powierzchni przekonują mnie bardziej niż airfixowe, więc nie ma co narzekać.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez Mariusz Jarzyna ze Szczec » środa, 1 października 2014, 15:37

michalp78 napisał(a):Cześć, wiadomo, że temat malowania kontrowersyjny, ale ja chciałem zapytać o sklejalność tego modelu. Właśnie miałem go wziąć na warsztat jako "X" Weavera, ale lekko mnie przeraziło spasowanie przejścia skrzydło kadłub - skrzydła w przykadłubowej części są jakby zadarte do góry - odkształcone. Też tak miałeś?
Model fajny, a detale powierzchni przekonują mnie bardziej niż airfixowe, więc nie ma co narzekać.

Właśnie przez to spasowanie skrzydła-kadłub można utracić wszystkie w tym miejscu detale bo wymaga to szpachlowania. Jeszcze w kilku miejscach skoczy Ci ciśnienie m.in. filtr powietrza, który nie trzyma symetrii. Warto zakupić dedykowaną do niego owiewkę Rob Taurus'a co poprawi wygląd - ta akurat bardzo dobrze pasuje ;o)
Avatar użytkownika
Mariusz Jarzyna ze Szczec

100-lecie Niepodległości
 
Posty: 3226
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 16:29

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez GUDMUNDUR » środa, 1 października 2014, 15:54

Pięknie wyszedł :D .
P.S. Na zdjęciach trochę słabo widać . Jak Special Hobby odwzorował blachy na kadłubie za kabiną ?
Avatar użytkownika
GUDMUNDUR
 
Posty: 1209
Dołączył(a): poniedziałek, 5 maja 2014, 23:59
Lokalizacja: za siedmioma pędzelkami ...

Re: Spitfire Mk V Special Hobby 1/48

Postprzez dewertus » środa, 1 października 2014, 20:00

Wielki plus za Spita z Malty! Model wyszedł nieźle, zwłaszcza że produkt SH jakością spasowania raczej nie grzeszy.

Nie wiem czy to przypadek, czy celowe działanie ale brak "zmęczenia" płatowca jest zgodny z rzeczywistością - BR323 trafił na Maltę 9 czerwca 1942 (operacja SALIENT) i został przydzielony do 249 Sqn RAF. Długo nie powalczył bowiem już 18 lipca tego samego roku został zestrzelony przez Bf-109.

Szkoda, że nie dałeś znać że dłubiesz maltańczyka - uniknąłbyś kilku "niezgodności" :mrgreen: Wzorowanie się na BR112 nie było najlepsze - ten Spit (BR112) kolor MS miał zamalowany USN Non Specular Blue Gray lecz pozostawiono lub znacznie słabiej pokryto DE, przypuszcza się że BR112 został "powtórnie" przemalowany podczas remontu po tym jak po koniec czerwca został zestrzelony, lecz pilotowi Stg. Terry udało się awaryjnie wylądować na lotnisku. Tym razem przebijający kolor MS miał być zamalowany Extra Dark Sea Gray lub czyś zbliżonym (lokalny mix) . Lepszym wzorem byłby BR246 dostarczony do 249 Sqn RAF tydzień wcześniej (3 czerwca 1942 - operacja STYLE) - w oryginale był w malowaniu pustynnym, ale podczas transportu został przemalowany " ma górze" jednolicie kolorem USN Non Specular Blue Gray. Samoloty z serii BR z obu dostaw czerwcowych mają spód jasny i w dostępnej mi literaturze kolor ten podawany jest jako "Sky". Nie wiem czy podobnie jak w BR246 s/n nie powinien być na pisakowym tle i tylko "obmalowany" szaroniebieskim. Wygląda więc na to, że górę masz za jasną a spód za ciemny ;o) I jeszcze jedno - Spity przemalowywane na Malcie lub dla Malty nie miały na skrzydłach "chodniczków" ani żadnych innych oznakowań (za wyjątkiem kokard).

BTW - Airfix wypuścił Vb, wiec i tak nie maiłeś specjalnie opcji dla Vc :lol:
Pzdr. Hubert
Jeśli istnieje rozwiązanie martwić się nie ma po co,
jeśli nie ma rozwiązania martwić się nie ma sensu
Avatar użytkownika
dewertus
 
Posty: 3896
Dołączył(a): piątek, 26 czerwca 2009, 00:46
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Lotnictwo - galeria ukończonych modeli

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości