Wielki plus za Spita z Malty! Model wyszedł nieźle, zwłaszcza że produkt SH jakością spasowania raczej nie grzeszy.
Nie wiem czy to przypadek, czy celowe działanie ale brak "zmęczenia" płatowca jest zgodny z rzeczywistością - BR323 trafił na Maltę 9 czerwca 1942 (operacja SALIENT) i został przydzielony do 249 Sqn RAF. Długo nie powalczył bowiem już 18 lipca tego samego roku został zestrzelony przez Bf-109.
Szkoda, że nie dałeś znać że dłubiesz maltańczyka - uniknąłbyś kilku "niezgodności"
Wzorowanie się na BR112 nie było najlepsze - ten Spit (BR112) kolor MS miał zamalowany USN Non Specular Blue Gray lecz pozostawiono lub znacznie słabiej pokryto DE, przypuszcza się że BR112 został "powtórnie" przemalowany podczas remontu po tym jak po koniec czerwca został zestrzelony, lecz pilotowi Stg. Terry udało się awaryjnie wylądować na lotnisku. Tym razem przebijający kolor MS miał być zamalowany Extra Dark Sea Gray lub czyś zbliżonym (lokalny mix) . Lepszym wzorem byłby BR246 dostarczony do 249 Sqn RAF tydzień wcześniej (3 czerwca 1942 - operacja STYLE) - w oryginale był w malowaniu pustynnym, ale podczas transportu został przemalowany " ma górze" jednolicie kolorem USN Non Specular Blue Gray. Samoloty z serii BR z obu dostaw czerwcowych mają spód jasny i w dostępnej mi literaturze kolor ten podawany jest jako "Sky". Nie wiem czy podobnie jak w BR246 s/n nie powinien być na pisakowym tle i tylko "obmalowany" szaroniebieskim. Wygląda więc na to, że górę masz za jasną a spód za ciemny
I jeszcze jedno - Spity przemalowywane na Malcie lub dla Malty nie miały na skrzydłach "chodniczków" ani żadnych innych oznakowań (za wyjątkiem kokard).
BTW - Airfix wypuścił Vb, wiec i tak nie maiłeś specjalnie opcji dla Vc