Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 15 września 2008, 09:40

gzt napisał(a):Jacku, czekam z niecierpliwoscia na malowanie :)

Coraz bliżej, jeszcze kilka drobnych siłowników przy goleniach podwozia i maluję spód.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Reklama

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez c3p0 » czwartek, 18 września 2008, 12:44

Cześć i czołem :mrgreen:

Możecie sprawdzić w "planach" łączenie dolnych połówek kadłuba. Na moich jest wyraźny podział na lewą i prawą stronę kadłuba od wysokości: wręga wcześniej od świateł - do kółka ogonowego. Rysynki zaś tego nie potwierdzają. Mam dylemat szpachlować czy tak ma być??
Powrót w "komarzym" stylu :P
Avatar użytkownika
c3p0
 
Posty: 103
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Jacek Bzunek » czwartek, 18 września 2008, 12:53

Jakie masz plany?
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Krystian Ciechowicz » czwartek, 18 września 2008, 13:48

Witam.
Plany ? Może foteczka, wyraźnie widać linię:

Obrazek

Obrazek
foto: Walk Around - Squadron ( zbiory własne )

Pozdrawiam
K
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez c3p0 » czwartek, 18 września 2008, 13:55

Bardzo dziękuje za foteczkę :D
Ja tam też widzę tą linię ale mogę nie być "obiektywny". Jakie jest Wasze zdanie?????
Pytam bo wiekszość zrobionych modeli tej linii nie ma :-/
Powrót w "komarzym" stylu :P
Avatar użytkownika
c3p0
 
Posty: 103
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Krystian Ciechowicz » czwartek, 18 września 2008, 14:00

Wit...

Ja linię widzę od tego dżinksa przy haku, przez pokrywę kółka ogonowego, do świateł i między światłami. Za śwaiatłami jest jakaś fujasta plama, jakaś antena albo syf na obiektywie ... i dalej już nic nie widzę.

Pozdr....
K.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez c3p0 » czwartek, 18 września 2008, 14:08

Dzięki Krystian!!!
Tak właśnie mam na rysunkach. Pod tą plamą jest ostatni skrawek podziału blach.
Tak też bedzie i u mła :)) Razem z taką gustowną plamą (spodoobała mi się :mrgreen: )
pozdrawiam
marcin
Powrót w "komarzym" stylu :P
Avatar użytkownika
c3p0
 
Posty: 103
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Gienek » czwartek, 18 września 2008, 15:03

To mało istotne ile widać na zdjęciu, co jest w jakich planach.
Poszycie kadłuba nie miało formy pierścieni tylko nakładanych na siebie i nitowanych do wręgi pasów. Łączenie gdzieś musiało być i przebiegało spodem kadłuba!
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez gzt » czwartek, 18 września 2008, 15:50

W Super Model 18 na stronie 29 jest rzut na ktorym widac ten podzial. Od wregi przy kolku ogonowym az do podzialu blach poprzedzajacych spodnia klapke w kadlubie. Nie dochodzi do klapki.
Grzegorz
Avatar użytkownika
gzt
 
Posty: 992
Dołączył(a): niedziela, 25 listopada 2007, 16:57
Lokalizacja: Massachusetts

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez iras67 » czwartek, 18 września 2008, 17:16

Obrazek
Łączenie było na zakładkę lekko w prawo od osi patrząc od przodu płatowca ,linia nitów szła po osi kadłuba.Linia podziału zaczyna się przed wnęką kółka tylnego a kończyło przed klapką dostępową za krawędzią skrzydeł ,jak znajdę to wrzucę wiarygodny rysunek i zdjęcie z remontu wraku z tym łączeniem
http://www.wright-wing.com/f6fhellcatwip/
tu można zobaczyć pewne fragmenty dolnego poszycia i wyraźnie widać że za kołem tylnym nie ma linii .
Obrazek
W Aerodetail jest ładne zdjęcie dołu F6F5 niestety mam tylko słaby scan ale z niego wynika że podział był również przed klapką serwisową, czy tak było w F6F3?
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez c3p0 » czwartek, 18 września 2008, 21:25

W F6F-3 ten podział idzie (wg. mła) od kółka ogonowego do jednej wręgi przed klapą inspekcyjną.
Powrót w "komarzym" stylu :P
Avatar użytkownika
c3p0
 
Posty: 103
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Gienek » czwartek, 18 września 2008, 23:09

Nie Marcinie!
F6F-3 konstrukcję miał identyczną tego poszycia a prawidłowo czerwoną linią zaznaczył widoczną zakładkę iras67.
(A przy okazji byłoby to nielogiczne. Łączenie na poszyciu które chciałbyś pominąć - tzw. 97,5 - 112,5 - musi gdzieś istnieć .
Inaczej poszycie byłoby pierścieniem).
Avatar użytkownika
Gienek
 
Posty: 1385
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:24
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Krystian Ciechowicz » piątek, 19 września 2008, 08:13

Witam.
To ja stawiam pytanie ..."
Czy większą wagę ma zdjęcie samolotu z epoki, zrobione "na gorąco" tuż po wywrotce, gdzie wyraźnie widać linie podziału za kółkiem ogonowym. Czy też zdjęcia odrestaurowanego samolotu, który niekoniecznie musi być odwzorowany w 100% wierności oryginałowi ?

Poza tym na szkicu, który przedstawił iras również jest ta linia za kołem ogonowym, nie zaznaczona na czerwono. Może kolega potraktował ów linię za linię osi szkicu. Może tak jest, a może nie.
Dla mnie wyznacznikiem jest zdjęcie z epoki i tego się trzymam. Marcin musi podjąć męską decyzję, której tez będzie się trzymać, a my możemy bić pianę dalej.

Pozdrawiam
K.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez iras67 » piątek, 19 września 2008, 11:25

Krystianie ,wypukłe nity Grumana potrafią brudne z pewnej odległości udawać linie podziałowe ,sam się kiedyś na to nabrałem przy Wildcacie,według tego zdjęcia to tam powinno być trzy linie za kołem ;o) jeśli znajdę to wrzucę obiecane zdjęcie z restauracji Hellcata z oryginalnymi blachami i jestem pewien że są identyczne jak w tym z National Naval Aviation Museum w Pensacola
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Hellcat: mk.1 oraz mk.2 [1/48 Eduard]

Postprzez Krystian Ciechowicz » piątek, 19 września 2008, 11:34

Hej.
Powiem szczerze, że nie daje mi to spokoju i też szukam jakiejś jednoznacznej fotki. Choć banał, robią się z tego poszukiwacze zaginionej arki ... :twisted:

Pozdrawiam
K.
Avatar użytkownika
Krystian Ciechowicz

BoB 2 miejsce
 
Posty: 1477
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości