Skrzydło nie ma żadnego znaczenia. O Mk decyduje przede wszystkim silnik. I sześć wydechów wskazuje, że silnik montowano w okresie, gdy zrezygnowano już z kolektorów. I tak było z Merlinem 45M ( 45M to właśnie silnik z 'cropped' sprężarką, co czyniło Spita LFem) zamontowanym w tym Spicie. Zresztą w Spitach 303go z okresu odpoczynku w Irlandii, bo w tym czasie dywizjon latał na LFach Mk V.
Merlin serii 6x miałby czteropłatowe śmigło. 65S to najpewniej kolejny dywizjon, tylko zgubiło się Q. Żeby był silnik to trzeba by go jeszcze skądś wziąć. Akurat tak się składa, że w serii 6x nie produkowano Merlinów 65 i 67.
Zdjęcie wielką sensacją nie jest, choć wersja z widoczną końcówką to dla mnie bardzo miła niespodzianka.
Dorzucam Duńczyka z D-Day Stripes.
Kjeldbaek
Lada chwila miał, zdjęcia są datowane na 03 Czerwca 1944
Och, faktycznie! Jakoś miałem zafiksowane, że po powrocie do Horne dywizjon od razu przesiadł się z powrotem na MkIX. A to przecież dopiero w lipcu. Świetny wpis!