F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez piotr dmitruk » wtorek, 20 marca 2012, 14:01

Abaddon89 napisał(a):Poza tym zrobiłem przymiarki do złożenia kadłuba w całość niestety okazało się że spasowanie wnętrze kadłub jest średnie tylnia ścianka z zagłówkiem nie pasuje trzeba było trochę poprawić to,

Obrazek

A jak założysz oszklenie, to będzie to widać, czy zniknie w grubości szkła?
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 10423
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:18
Lokalizacja: Rzeszów

Reklama

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Abaddon89 » środa, 21 marca 2012, 01:52

Jako że późna pora to będzie bez zdjęć, a jedynie krótki opis.
Zgodnie z radami (za które dziękuję kolejny raz dzięki nim udało mi się nie spartolić czegoś) popracowałem jeszcze trochę nad spasowaniem i okazało się, że jest dużo lepiej zostanie ew. minimalna szpara ale to załatwi odrobina CA jeżeli będzie konieczność ;o)

michalp78 napisał(a):Kokpit wygląda bardzo fajnie, chociaż pasy mogłyby ułożyć się trochę lepiej. Może dałoby się zaaplikować kropelkę supergluta pod te ramienne, żeby nie odstawały od oparcia?

Dokleić tylko ramienne do oparcia, czy może biodrowe do siedziska też ?

piotr dmitruk napisał(a):A jak założysz oszklenie, to będzie to widać, czy zniknie w grubości szkła?

Po uzupełnieniu o pasy zdecydowałem, że kokpit będzie otwarty więc zależy mi na unikaniu takich baboli, na szczęście udało się; nadchodzi czas zamykać całość kończyć skrzydła i zbierać się za malowanie :mrgreen:
Avatar użytkownika
Abaddon89
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez michalp78 » środa, 21 marca 2012, 07:45

Chodzi o to aby pasy ułożyły się bardziej naturalnie. Najbardziej odstają te po lewej stronie (ramienny odstaje od oparcia i nie pozwala dobrze uformować biodrowego). przyklej tak, żeby nie wisiały nad fotelem. Na zdjęciu, które Ci podesłałem widać, że te taśmy są dosyć miękkie więc powinny się układać na fotelu. Przyklej je tam gdzie trzeba - Ty to widzisz lepiej.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez u4an » piątek, 23 marca 2012, 17:53

Zniknąć nie powinno. same szyby w samolotach są tak zbudowane, by nie odkształcały i jaknajlepiej prześwietywały.
Warsztat:

R/C 1:4 Ski Doo MX Z JetLion™ Widebody

Pozdrawiam i życzę powodzenia! :D
u4an
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 21:18

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Abaddon89 » niedziela, 1 kwietnia 2012, 22:49

Z braku czasu prace idą powoli :(
Poprawiłem pasy, wkleiłem kokpit między połówki kadłuba udało się wpasować odrobina CA teraz trochę pracy papierem ściernym kilka pociągnięć pędzlem i powinno być dobrze :) zdjęcia dam pewnie w przyszły weekend teraz nie będzie okazji na pracę z modelem czy zdjęcia... więc albo dalej oddam się zagłębianiu w zdjęcia i plany z monografii (kusi mnie wykonanie zbiornika paliwa pod siedzeniem pilota, oraz dodanie odrobinę przewodów w przedziale podwozia) ew. skupię się na wykonywaniu projektów na uczelnie co by weekend mieć na modelowanie :mrgreen:
W kwestii owiewki to jest dobrej jakości tyle że nie pasuje w opcji otwartej, będzie trzeba kombinować :-/ ale do tego mam jeszcze dużo czasu :P
Mam do was dwa pytania.
1. Z czego można wykonywać takie rzeczy jak zbiornik paliwa itp ?
2. Czy znać może inne źródło merytoryczne dla F4F-4 niż monografia Aj ?
Avatar użytkownika
Abaddon89
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez michalp78 » poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 08:01

ad 2. Może Ci się przydać Walk around No. 4 - Squadron Signal - dużo fotek detali, jest In Action No. 191, monografia Kagero 12 (z kalkami), dużo malowanek i ciekawe opisy bojowego zastosowania znajdziesz w Aircraft of the Aces No. 3 Ospreya. Jest też sporo "łokerandów" w sieci np:http://www.primeportal.net/hangar/sal_provenzano/f4f-3_wildcat/, http://www.cybermodeler.com/aircraft/f4f/f4f-3_walk1.shtml.
ad 1. Słusznie, że chcesz zrobić zbiornik - niewiele go widać z kabiny, a przez boczne szybki widać właściwie tylko półokrągłe gładkie ściany. Jeśli nie zależy Ci na wiernym odtworzeniu całości tego elementu, to możesz zgrubny kształt uformować z czegokolwiek (ja wkleiłem jakiś element zbiornika podwieszanego żeby tylko pokazać, że coś tam jest). Ale taką krzywiznę można zrobić choćby z modeliny. Przy ambitnym podejściu pewnie przydały by się jakieś modelarskie masy (Magic Skulp)?
Fotka z Kagero:
Obrazek
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Abaddon89 » niedziela, 8 lipca 2012, 23:22

Wróciłem !!
nie powiem że jest to wielki powrót ale widać światełko w tunelu :) po ponad 3 miesiącach całkowitego braku czasu (kto wymyślił koniec semestru w czasie wydawania projektów i ME :?: ) wracam do pracy nad moim F4F :mrgreen:
Zaczynam od zaplanowania co chcę zrobić i oczywiście kolejności/jednoczesności prac :P to jednak co innego ciągła praca nad tematem i układanie wszystkiego w głowie, a co innego tak usiąść po jednak sporej przerwie...
Prace dziś rozpoczęte od oceny stanu modelu, przejrzenia posiadanych materiałów i zastanowienia co i jak dalej ;o)
Uznałem że zaszpachlowane i wiercone otwory mi się nie podobają więc szpachla została usunięta i otwory wypełnię fragmentami ramki i wiercimy na nowo tylko muszę zastanowić się jak osadzić lufy skrajnych KM'ów
Chcę też uzupełnić podwozie o przewody hamulcowe i myślę nad wzbogaceniem silnika jak szaleć to szaleć najwyżej będzie to długo trwać :P skoro i tak nie jest to po prostu F4F z pudła ;o)
to na dziś chyba tyle postaram się na dniach pokazać postęp prac
Avatar użytkownika
Abaddon89
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez michalp78 » poniedziałek, 9 lipca 2012, 07:41

Abaddon89 napisał(a):Uznałem że zaszpachlowane i wiercone otwory mi się nie podobają więc szpachla została usunięta i otwory wypełnię fragmentami ramki i wiercimy na nowo tylko muszę zastanowić się jak osadzić lufy skrajnych KM'ów
Chcę też uzupełnić podwozie o przewody hamulcowe i myślę nad wzbogaceniem silnika jak szaleć to szaleć najwyżej będzie to długo trwać :P skoro i tak nie jest to po prostu F4F z pudła ;o)


Słuszna decyzja w sprawie km-ów. Najpierw sklej i wywierć, a potem wklej igłę dociętą od razu na odpowiednią długość. Zmierz to np wkładając wyciągnięty kawałek ramki podobnej grubości. I do gotowego otworu igłę na super gluta, tak, żeby się zaklinowała w skrzydle między połówkami. Pamiętaj, że nie powinna wystawać poza krawędź natarcia.
Z przewodami w Wildcacie to tak łatwo nie jest. Raczej są ukryte i słabo widoczne. Idą wewnątrz tego ażurowego wspornika, który w oryginale ma przekrój "C". Jeśli potrzebujesz to służę zdjęciami. Może rozsądnie byłoby dorobić tylko fragmenty na dole - od tego wspornika do piasty i na górze - część wchodzącą do luku podwozia przy jego tylnej ścianie.
Powodzenia.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 19:30

Re: F4F-4 Wildcat 1:48 Hobby Boss

Postprzez Abaddon89 » poniedziałek, 9 lipca 2012, 07:59

W planie mam wykonać tylko tą część którą widać na zdjęciu:

Obrazek
http://www.cybermodeler.com/aircraft/f4f/f4f-3_walk1.shtml
Pewnie i tak będą ledwo widoczne ale zawsze :mrgreen:

Dzięki za podpowiedź jak osadzić KM'y :)
Avatar użytkownika
Abaddon89
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości