A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez shadowmare » wtorek, 25 marca 2014, 21:12

Być może amerykanom nie chciało się wziąć szmaty i zetrzeć. Nie wnikam w to. Ja nie napisałem, że amerykańskie paliwo bardziej smoli. Przejrzałem monografie i nie widziałem mocno osmolonych japończyków, amerykańskie tak. Reszta mnie gówno obchodzi.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1662
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 19:54

Reklama

modele polskich samolotów

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez Kuba P. » wtorek, 25 marca 2014, 21:18

shadowmare napisał(a):Być może amerykanom nie chciało się wziąć szmaty i zetrzeć. Nie wnikam w to. Ja nie napisałem, że amerykańskie paliwo bardziej smoli. Przejrzałem monografie i nie widziałem mocno osmolonych japończyków, amerykańskie tak. Reszta mnie gówno obchodzi.


Stary, takich rzeczy się nie ściera szmatą! :) To są tłuste, ciężkie do zmycia plamy. Bardzo mało fajna rzecz, to nie kurzyk czy plamy z błota.
Ja wiem, że nie Ty napisałeś, że amerykańskie paliwo smoli więc nie wiem po co Ty odpowiadasz, skoro całą wiedzę czerpiesz z monografii a tu trzeba nieco więcej wiedzy z zakresu budowy silników lotniczych i składu chemicznego Avgasu i paliwa japońskiego.
I nie pisz do mnie proszę "gówno mnie obchodzi" bo okazujesz mi brak szacunku a ja zapytałem grzecznie.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez RAV » wtorek, 25 marca 2014, 21:27

Kuba P. napisał(a):Stary, takich rzeczy się nie ściera szmatą! :) To są tłuste, ciężkie do zmycia plamy. Bardzo mało fajna rzecz, to nie kurzyk czy plamy z błota.

E tam. Osobiście pucowałem kiedyś prawą burtę Antka. Szmata i jechane... Łatwo nie było, a najgorsze było to, że śmigło nie zdążyło się dwa razy obrócić, jak znowu cała była zasmarkana aż do ogona.
Pozdrawiam
RAV
Obrazek
Avatar użytkownika
RAV
 
Posty: 3313
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 22:58
Lokalizacja: Wrocław

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez Kuba P. » wtorek, 25 marca 2014, 21:31

RAV napisał(a):E tam. Osobiście pucowałem kiedyś prawą burtę Antka. Szmata i jechane... Łatwo nie było, a najgorsze było to, że śmigło nie zdążyło się dwa razy obrócić, jak znowu cała była zasmarkana aż do ogona.


Dziękuję za słowa poparcia. A o regulacji silnika tego Antka (akurat dobry przykład, bo to konstrukcja z lat świetności Zero) względem paliw różnej jakości/składu coś możesz dorzucić? Chciałbym poznać zdanie praktyka.

No i ja ciągle to pytanie mam o ten Avgas i ślady spalin...bo już mi tu pachnie spalinami ze 109 z Falconara. Mitycznymi spalinami Avgasu.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez spiton » wtorek, 25 marca 2014, 21:38

Iceman należy do modelarzy, których można tylko chwalić.
A krytykować to może co najwyżej on sam ,-))
Mi się też ten zero podoba znaczniej mniej niż Typhoon. Typhoon był naprawdę fajny. Tutaj też jest dużo bardzo dobrego warsztatu, ale zwrócę uwagę na kąt pod jakim wylatują spaliny z górnej rurki wydechowej. Jest on nierealistyczny. Malując ślady po spalinach, zwłaszcza te które przebiegają nad skrzydłem trzeba pooglądać fotki, bo opływ skrzydła powoduje, ze kształty tych śladów po spalinach są ciekawe i charakterystyczne dla poszczególnych samolotów.
Podkreślenie ich w tym przypadku, mi się o tyle podoba, ze wydechy w tym Zero były wykorzystywane jako dodatkowy ciąg. I podkreślenie tego faktu przynajmniej lekkimi okopceniami jest OK. Te namalowane sa stanowczo za intensywne, ale ich zupełny brak, też nie byłby fajny. Powinny pojawić się przynajmniej wypłowienia farby wzdłuż lotu spalin.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez Czesio » wtorek, 25 marca 2014, 21:44

Paliwo ma raczej nikły wpływ na okopcenia. Winnego prędzej szukać wśród olejów czy jakości wykonania i wyregulowania silnika. Sam projekt silnika może mieć też wpływ, temperatura pracy silnika np. Amerykańce pewnie rozebrali Zero na części pierwsze i raczej nikt się później nie bawił w regulacje, a i olej zapewne zalali swój a ten lubi się spalać, warto zobaczyc np. rozruch Mitchela ;)
Ostatnio edytowano wtorek, 25 marca 2014, 21:52 przez Czesio, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam Daniel
Avatar użytkownika
Czesio
 
Posty: 1079
Dołączył(a): sobota, 5 stycznia 2008, 21:49
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez Kuba P. » wtorek, 25 marca 2014, 21:47

Czesio napisał(a):raczej nikt się później nie bawił w regulacje.


...albo w mycie. Zadaniem było testowanie i ustalenie rzeczywistych osiągów a nie propaganda :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez quest » wtorek, 25 marca 2014, 22:22

Czesio napisał(a):raczej nikt się później nie bawił w regulacje.



...albo w mycie. Zadaniem było testowanie i ustalenie rzeczywistych osiągów a nie propaganda :)


A to ciekawe, bo takiego Ki 84 wyregulowali i to bardzo starannie ponoć jak twierdził nieodżałowany K. Zalewski.
Dzięki temu i owemu amerykańskiemu paliwu o uczciwej liczbie oktanowej - tzn bez pseudoulepszaczy stosowanych z konieczności w latach 44-45 przez Japończyków i w XXI wieku na niektórych polskich stacjach benzynowych, wyciśnięto z niego ponad 620 km/h tworząc nieco legendę tego samolotu.
Ale może zerówki nie regulowali. O tym z Krzysztofem nie gadałem...
Pzdr.
quest
 
Posty: 242
Dołączył(a): poniedziałek, 31 października 2011, 14:35

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez Daniel iceman Gronowski » wtorek, 25 marca 2014, 23:44

spiton napisał(a): zwrócę uwagę na kąt pod jakim wylatują spaliny z górnej rurki wydechowej. Jest on nierealistyczny....Te namalowane sa stanowczo za intensywne, ale ich zupełny brak, też nie byłby fajny. Powinny pojawić się przynajmniej wypłowienia farby wzdłuż lotu spalin.


Racja, ten górny kopeć z prawej strony mi nie wyszedł. Nie wiem tylko dlaczego uważasz, że okopcenia są za intensywne porównując 2 zupełnie inne zdjęcia - moje kolorowe i to z epoki czarno-białe?


Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 09:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez spiton » środa, 26 marca 2014, 00:19

Argument z czarno-białym zdjęciem mnie w pełni przekonuje ,-)).
Okopcenia są OK.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez Kuba P. » środa, 26 marca 2014, 00:29

spiton napisał(a):Argument z czarno-białym zdjęciem mnie w pełni przekonuje ,-)).
Okopcenia są OK.


Roma locuta causa finita.

I to wszystko co mam do powiedzenia (to był mój ostatni post w TYM temacie).
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez spiton » środa, 26 marca 2014, 00:34

<-))

Napisałem, że mnie przekonują ,-))Tylko mnie ,-))
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez zegeye » środa, 26 marca 2014, 11:28

Daniel iceman Gronowski napisał(a):Dzięki Zbyszek za opinię. Powiedz mi jeszcze, czy dać 2 czy jedną linkę anteny?


Dałbym jedną. I mam nadzieję że tą podpowiedzią nie wzniecę znowu kolejnej debaty ;o)
pozdrawiam
Zbych

Obrazek
zegeye

Animal Planet
 
Posty: 1735
Dołączył(a): wtorek, 12 lutego 2008, 15:03
Lokalizacja: warszawa

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez marco2607 » środa, 26 marca 2014, 12:42

zegeye napisał(a):Dałbym jedną. I mam nadzieję że tą podpowiedzią nie wzniecę znowu kolejnej debaty


Debata jest dobra, bo zawsze można coś uzgodnić i czegoś się dowiedzieć.
Tylko czasami jest problem , bo niektórzy to odbierają jako krytykę . Przecież nie wszystko każdemu musi się podobać (nie jestem zwolennikiem takiego malowania modeli, wyglądają bajerandzko ,ale mają mało wspólnego z rzeczywistym wyglądem
samolotu).
Najważniejsze jest jednak to że autor jest zadowolony. ;o)
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
marco2607

Animal Planet
 
Posty: 3432
Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2009, 17:25
Lokalizacja: Białystok

Re: A6M5c Zero |Hasegawa, 1:48| eSeFsquad

Postprzez walterek » środa, 26 marca 2014, 12:45

a propos anten – przejrzałem wszystkie posiadane publikacje o A6M i na żadnym zdjęciu nie zauważyłem dwóch linek anteny. Na kilku rysunkach i owszem.

no i ładny model Ci wyszedł, żeby nie było (no może trochę za jasne malowanie – ale to w końcu Twój model)

:)
pozdrawiam

walterek
---
na stoliku w 1/48:
J2M3 Raiden z bocznym działkiem
Avatar użytkownika
walterek
 
Posty: 96
Dołączył(a): sobota, 9 lutego 2008, 12:24

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości