F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez konrad444 » sobota, 19 kwietnia 2014, 14:54

Doradcie mi co jeszcze można z nim zrobić bo ja już nie wiem jedyne co według mnie zostało to dać trochę pigmentów na koła postarzyć bombę i tyle
Avatar użytkownika
konrad444
 
Posty: 466
Dołączył(a): poniedziałek, 7 maja 2012, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez Komandor » sobota, 19 kwietnia 2014, 15:13

Czołem.
Podobuje mnie się :). Żeby nie było, że wszystko jest super, to kwestia otarć na łopatach śmigła. Skąd miałby się tam wziąć, te otarcia, od powietrza :lol: ? ! ? !

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 11:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez piotr dmitruk » sobota, 19 kwietnia 2014, 18:43

No pewnie, obejrzyj sobie zdjęcia.
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9972
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez Komandor » sobota, 19 kwietnia 2014, 19:16

piotr dmitruk napisał(a):No pewnie, obejrzyj sobie zdjęcia.

Czołem.
Piotrku jak byś był tak miły i wkleił takie zdjęcie z obdartymi śmigłami. Pytanie : dlaczego powietrze obdziera farbę na śmigłach, a na reszcie kadłuba nie. Nie trafia do mnie wyjasnienie, że szybszy jest opływ powietrza wokół śmigieł, niż po skrzydłach czy kadłubie, bo co z samolotami odrzutowymi tam w/g Twojej teorii powietrze powinno tak obdzierać farbę, że właściwie co lot taki np. MiG-31, powinien być malowany na nowo.

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 11:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez piotr dmitruk » sobota, 19 kwietnia 2014, 21:37

Proszęć bardzo:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Piotrek
MOJE PORTFOLIO ARCHIWUM X- W moich galeriach wskazana jest rozsądna krytyka modeli.
Avatar użytkownika
piotr dmitruk

Mistrz Osobliwości
 
Posty: 9972
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 19:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez Komandor » sobota, 19 kwietnia 2014, 22:08

Czołem.
Piotr - ale to dla mnie nie są zdarcia farby od powietrza, a po prostu obicia. Proces zdzierania farby przez opływające powietrze jest nie możliwy. Chodzi mi o to, że nie pojawiają się one regularnie, tylko na krawędziach natarcia łopat ( widać to bardzo dobrze na Twoich zdjęciach ), jak to zrobił Konrad. Nie jest On wyjątkiem bynajmniej, większość robi te obicia, w tych miejscach i dla mnie wygląda to nie realnie, bo niby jak takie zdarcia, powtarzam takie zdarcia, do metalu łopaty miałyby powstać ?
Piotr : czy odrapania farby na tej łopacie Bearcata, powstały w/g Ciebie od przepływu powietrza w czasie obrotu śmigła :

Obrazek

nie uwierzę, że tak sądzisz, bo dla mnie wyraźnie widać, że ta łopata śmigła była traktowana czymś twardszym niż powietrze :)

Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 11:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez konrad444 » sobota, 19 kwietnia 2014, 23:38

Komandor zauważ choćby, że nawet na tym twoim zdjęciu krawędzie są pozdzierane
Avatar użytkownika
konrad444
 
Posty: 466
Dołączył(a): poniedziałek, 7 maja 2012, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez greatgonzo » niedziela, 20 kwietnia 2014, 01:58

bo dla mnie wyraźnie widać, że ta łopata śmigła była traktowana czymś twardszym niż powietrze


Czym?
Avatar użytkownika
greatgonzo
 
Posty: 4056
Dołączył(a): czwartek, 4 września 2008, 16:23
Lokalizacja: Giżycko

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez myszoskoczek » niedziela, 20 kwietnia 2014, 09:15

Robakami.
Obecnie na warsztacie: A-7P Corsair II viewtopic.php?f=12&t=82622
Pamiętajcie, wszystko wygląda lepiej na żywo niż na zdjęciach
myszoskoczek
 
Posty: 994
Dołączył(a): poniedziałek, 9 września 2013, 17:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez konrad444 » niedziela, 20 kwietnia 2014, 11:38

Dodałem lakier matowy i pigmenty jak dla mnie model jest skończony masek jeszcze nie zdejmowałem ze względu na ewentualne propozycje zmian czegoś.Tak to wygląda na chwile obecną:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
konrad444
 
Posty: 466
Dołączył(a): poniedziałek, 7 maja 2012, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez BOMI21 » niedziela, 20 kwietnia 2014, 12:51

Model wygląda kapitalnie z wyjątkiem tych kalek, które koledzy Ci wcześniej wytknęli (w trym ja :mrgreen: )
Powinieneś byś z siebie dumny, są na forum modelarze starsi od Ciebie a robiący modele parę(naście) klas gorsze :mrgreen: .
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1821
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 20:27

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez konrad444 » niedziela, 20 kwietnia 2014, 13:08

Cieszę się że się podoba jest to tak naprawde mój pierwszy samolot normalnie robię pancerke ale w składzie stoi i czeka już lancaster 1/48 :lol:
Avatar użytkownika
konrad444
 
Posty: 466
Dołączył(a): poniedziałek, 7 maja 2012, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez BOMI21 » niedziela, 20 kwietnia 2014, 13:19

konrad444 napisał(a):Cieszę się że się podoba jest to tak naprawde mój pierwszy samolot normalnie robię pancerke ale w składzie stoi i czeka już lancaster 1/48 :lol:


No i super. A teraz do roboty, bo terminy gonią ;o)
Avatar użytkownika
BOMI21
 
Posty: 1821
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2012, 20:27

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez Komandor » niedziela, 20 kwietnia 2014, 13:30

greatgonzo napisał(a):
bo dla mnie wyraźnie widać, że ta łopata śmigła była traktowana czymś twardszym niż powietrze


Czym?


No właśnie, czym powietrzem ? Kto zna zasadę ( -y ) aerodynamiki potwierdzającą tę formę zdarcia powłok lakierniczych? Jeśli tak, to bardzo proszę o jej podanie. Ja przyznam szczerze, choć kończyłem pięcioletnią naukę w Technikum Budowy Płatowców, nie przypominam sobie takich sił powietrza, aby mogły zdjąć farbę, aż do metalu. Może jej nie pamiętam.
Gonzo - praca obsługi. Śmigła były myte, tak jak większość powierzchni samolotu i to nie wodą, a często gęsto benzyną i rozpuszczalnikami. Jak dodamy do tego zmęczenie powłoki lakierniczej warunkami morskimi ( sól w wodzie ), to własnie w/g mnie może powodować takie uszkodzenia powłok lakierniczych, ale powtarzam i tak nie widzę możliwości zdarcia jej do metalu - to jest nie możliwe. Jest to dla mnie oczywiste i w/g mnie na zdjęciach nie ma widocznego metalu spod farby. Przy okazji przepraszam Konrad, za te dyskusje o tym czy miecz Jedi, był zielony, czy biały :) Tobie się to podoba, to rób takie obicia, ja raczej zrobiłbym je metodą "pancerki" - czyli coraz jaśniejsze plamki ( przetarcia gąbeczką ), jedna w drugiej.


Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawia Paweł
Obrazek
Avatar użytkownika
Komandor
 
Posty: 1103
Dołączył(a): sobota, 8 grudnia 2007, 11:40
Lokalizacja: Z Domu

Re: F4U-1A Corsair, Tamyia 1/48 M

Postprzez konrad444 » niedziela, 20 kwietnia 2014, 14:44

Na sam koniec pojawiło się kolejne pytanie do znawców tematu otóż nie wiem czy montować antenę linową (czy jak to się nazywa) gdyż na zdjęciach jest co do tego dość duża różnorodność a na które posiadam nie widać tego wyrażnie.
Avatar użytkownika
konrad444
 
Posty: 466
Dołączył(a): poniedziałek, 7 maja 2012, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 360 gości