P-47 N Thunderbolt ITALERI 1:72

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: P-47 N Thunderbolt ITALERI 1:72

Postprzez kobza_75 » czwartek, 5 maja 2011, 11:36

Witam!
Dzięki za uznanie pasów za możliwe do przyjęcia, co do narzędzi użytych do ich wykonania to zwykła pinceta, skalpel i nożyczki. Tak na marginesie to okularów ani szkła powiększającego nie używałem. Co do ceny 1 centa to tak jak zapałka tylko do porównania wielkości.
Mówicie i macie. Bo ja nie wpadłem na pomysł porównania obu modeli, ale nic straconego. I tak skrzydła w modelu z ITALERI już są sklejone i po przyłożeniu SWORDowskich to można powiedzieć że się je nakłada na te z ITALERI są większe na szerokości (ITALERI 36,8mm , SWORD 39,6mm) i rozpiętości o 2,2mm ale tylko mierząc górną części płata, tylko jedna stronę co daje na całości 4,4mm w modelu SWORD. Kadłub w miejscu łącznie skrzydeł też mają różne grubości i tak ITALERI 21,4mm i SWORD 23,6mm. Wnęki podwozia są w tych samych miejscach tak samo powierzchnie sterowe jak klapy i otwory na łuski. Lufy karabinów są lekko przesunięte, część linii się pokrywa. Wracając do kadłuba to różnica na długości wynosi 2,3mm. Przednie części są prawie identyczne, od silnika do kabiny. Wnęka na kabinę ma minimalne przesunięcie z tyłu, a przody mają różne wycięcia. Sterkierunku jest w SWORDzie szerszy i w tym miejscu jest różnica na długości kadłuba. Płetwa jest w SWORDie dłuższa. W tylnej dolnej części kadłuba też są przesunięcia. Stery wysokości są podobne, różnice są minimalne ale widoczne. Teraz sprawdzenie z planami. Do dyspozycji mm tylko plany z OW KAGERO. I tak kadłub z ITALERI leży w planach tylko płetwa ma zły początek jest zbyt ścięta natomiast ster kierunku należałoby poszerzyć klinem od dołu 2mm. SWORD ma za długą płetwę, ster kierunku za niski i za szeroki, przesunięcia w dolnej tylnej części kadłuba, przed kabiną troszkę za wysoki jest kadłub a tuż przed żaluzjami jest zbyt zaokrąglony, brakuje 1mm. Stery wysokości i tak te z ITALERI leżę w planach natomiast w tych z SWORDa należało by poszerzyć krawędź spływu o około 0,5mm, mało ale na planach widać. Teraz skrzydła z ITALERI są za krótkie i za wąskie, a SWORDowkie rozpiętość mają prawidłową ale szerokość już nie i tak na całej długości klap brakuje około 0,5mm i na krawędzi natarcia ale tylko sama końcówka skrzydła od światła do pierwszego panelu należało by ściąć po skosie około 0,6mm. Układ linii podziału na modelu SWORDowskim prawie pokrywa się z planami, kilka należy dorobić a kilka usunąć. Komora podwozia, otwory na łuski, lufy karabinów, stery i klapy są prawidłowo zaznaczone. Koła mają prawidłowe felgi, wnętrze kabiny też jest prawidłowo odwzorowane. Przeliczenie wymiarów do skali z planami zawartymi w OW KAGERO to wszystko pasuje. To co zauważyłam mając do dyspozycji tylko monografie OW KAGERO poświęconą P-47, nr.17 vol. I , nr.20 vol. II , nr.24 vol. III , nr.28 vol. IV. Podsumowując to porównanie to posiłkując się tylko monografią z OW KAGERO to troszkę za mało. Należało by to jeszcze skonfrontować z innymi monografiami i planami, ale takie znęcanie się nad modelem przewiduję z P-47 N SWORDa. I fotki z porównania modeli.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
„Koleżanko/Kolego, jeśli chcesz poznać ciekawych ludzi, których podobnie jak Ciebie pasjonuje modelarstwo zapraszamy w nasze szeregi. Nie jesteśmy elitarnym klubem! Zapraszamy WSZYSTKICH! Odpowiemy na każde pytanie. http://www.ipmspolska.org.plhttp://kobzamodellfabrik.blogspot.com/ pozdrawiam Krzysiek
kobza_75
 
Posty: 379
Dołączył(a): niedziela, 24 sierpnia 2008, 09:04
Lokalizacja: Koszęcin K.M. Broń i barwa / IPMS SILESIA

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-47 N Thunderbolt ITALERI 1:72

Postprzez spiton » czwartek, 5 maja 2011, 11:46

Nie chodzi o błędy wymiarowe, tylko o wielką nonszalancje autora modelu. Linie podziału sa od czapy, nie wiadomo, która linia pokazuje koniec lotki, brak blachy przejścia skrzydło kadłub itd, itd.
Porównanie ze Swordem pokazuje, że nie ma się co zastanawiać.
Szczerze mówiąc ta italerka wygląda jak stary matchbox, tylko merytorycznie jest gorsza.
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Re: P-47 N Thunderbolt ITALERI 1:72

Postprzez Jaho63 » czwartek, 5 maja 2011, 13:15

Ja bardzo dziękuję. I już z tego porównania wiem, że model Italerii jednak sobie zostawię. Nie mam na razie malowania na ten samolot, ale wygląda, że sam Sword to za mało, trzeba będzie poprawki robić a wtedy może się Italerka przydać... jako dawca...
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-47 N Thunderbolt ITALERI 1:72

Postprzez Grzegorz2107 » czwartek, 5 maja 2011, 14:00

Jaho63 napisał(a):Ja bardzo dziękuję. I już z tego porównania wiem, że model Italerii jednak sobie zostawię. Nie mam na razie malowania na ten samolot, ale wygląda, że sam Sword to za mało, trzeba będzie poprawki robić a wtedy może się Italerka przydać... jako dawca...


Równie dobrze możesz sobie jako dawcę zafundować wersję D z Revella.
Przyznam, że zanim Sword wyjaśnił sytuację, to krzyżowanie Revella z drobiazgami z Italerii chodziło mi po głowie.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 16:19

Re: P-47 N Thunderbolt ITALERI 1:72

Postprzez Jaho63 » czwartek, 5 maja 2011, 14:36

Grzegorz2107 napisał(a):Równie dobrze możesz sobie jako dawcę zafundować wersję D z Revella

To też nie jest głupi pomysł. Po prostu zostawię już sobie tę Italkę, na "przyszłość". A Revella ostatnio porównywałem z Tamką...
Dobra, za dużo tu śmiecimy gościowi.
Ja jestem ciekaw co wyciągniesz kobza75 nawet z tej Italerki.
Można już połączyć nPWM ze SF. Wcale nie ma wielkiej różnicy!
Avatar użytkownika
Jaho63
 
Posty: 6217
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 00:39

Re: P-47 N Thunderbolt ITALERI 1:72

Postprzez kobza_75 » wtorek, 24 maja 2011, 21:57

Witam! Po porównaniu obu modeli z planami zawartymi w monografii OW Kagero postanowiłem jeszcze zapoznać się z ofertą wuja GOOGLE, i wyszło na to że trzeba jeszcze było się w jakąś dokumentacje się zaopatrzyć dla porównania. Dzięki kolegom nie musiałem inwestować kasy gdyż udostępnili mi swe archiwa co mi zupełności wystarczyło. Wnioski z porównania wyszły takie iż Kagero popełniło błędy w rysunkach wersji N, najbardziej widoczny to kształt skrzydeł. Wracając do modelu to powiększyłem ster kierunku jak pisałem wcześniej klinem od dołu 2mm, to załatwia sprawę kształtu i długości. Skrzydła należało by powiększyć na długości i szerokości, ale tu już sobie odpuszczam. Model powstanie prawie prosto z pudła więc już nie będę w niego wkładał zbędnej pracy. Wnętrze kadłuba, silnika jak i komory podwozia prysnąłem żółtą zinc chromate yellow.

Obrazek
„Koleżanko/Kolego, jeśli chcesz poznać ciekawych ludzi, których podobnie jak Ciebie pasjonuje modelarstwo zapraszamy w nasze szeregi. Nie jesteśmy elitarnym klubem! Zapraszamy WSZYSTKICH! Odpowiemy na każde pytanie. http://www.ipmspolska.org.plhttp://kobzamodellfabrik.blogspot.com/ pozdrawiam Krzysiek
kobza_75
 
Posty: 379
Dołączył(a): niedziela, 24 sierpnia 2008, 09:04
Lokalizacja: Koszęcin K.M. Broń i barwa / IPMS SILESIA

Re: P-47 N Thunderbolt ITALERI 1:72

Postprzez kobza_75 » czwartek, 26 maja 2011, 22:48

Witam! połączenie kadłuba z skrzydłami i statecznikami nastąpiło przy pomocy statywu aby złapać geometrie. I prawie się udało tylko przejście kadłuba gdzie przychodzą skrzydła wymaga szpachlowania. Owe przejście wygląda tak, inaczej się nie dało złożyć . To na razie największy minus modelu.

Obrazek
„Koleżanko/Kolego, jeśli chcesz poznać ciekawych ludzi, których podobnie jak Ciebie pasjonuje modelarstwo zapraszamy w nasze szeregi. Nie jesteśmy elitarnym klubem! Zapraszamy WSZYSTKICH! Odpowiemy na każde pytanie. http://www.ipmspolska.org.plhttp://kobzamodellfabrik.blogspot.com/ pozdrawiam Krzysiek
kobza_75
 
Posty: 379
Dołączył(a): niedziela, 24 sierpnia 2008, 09:04
Lokalizacja: Koszęcin K.M. Broń i barwa / IPMS SILESIA

Re: P-47 N Thunderbolt ITALERI 1:72

Postprzez spiton » czwartek, 26 maja 2011, 23:17

Może zrób otwarte klapy...
Avatar użytkownika
spiton
 
Posty: 11473
Dołączył(a): czwartek, 29 listopada 2007, 00:21
Lokalizacja: Kościelisko

Poprzednia strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości