Dzięki za uznanie pasów za możliwe do przyjęcia, co do narzędzi użytych do ich wykonania to zwykła pinceta, skalpel i nożyczki. Tak na marginesie to okularów ani szkła powiększającego nie używałem. Co do ceny 1 centa to tak jak zapałka tylko do porównania wielkości.
Mówicie i macie. Bo ja nie wpadłem na pomysł porównania obu modeli, ale nic straconego. I tak skrzydła w modelu z ITALERI już są sklejone i po przyłożeniu SWORDowskich to można powiedzieć że się je nakłada na te z ITALERI są większe na szerokości (ITALERI 36,8mm , SWORD 39,6mm) i rozpiętości o 2,2mm ale tylko mierząc górną części płata, tylko jedna stronę co daje na całości 4,4mm w modelu SWORD. Kadłub w miejscu łącznie skrzydeł też mają różne grubości i tak ITALERI 21,4mm i SWORD 23,6mm. Wnęki podwozia są w tych samych miejscach tak samo powierzchnie sterowe jak klapy i otwory na łuski. Lufy karabinów są lekko przesunięte, część linii się pokrywa. Wracając do kadłuba to różnica na długości wynosi 2,3mm. Przednie części są prawie identyczne, od silnika do kabiny. Wnęka na kabinę ma minimalne przesunięcie z tyłu, a przody mają różne wycięcia. Sterkierunku jest w SWORDzie szerszy i w tym miejscu jest różnica na długości kadłuba. Płetwa jest w SWORDie dłuższa. W tylnej dolnej części kadłuba też są przesunięcia. Stery wysokości są podobne, różnice są minimalne ale widoczne. Teraz sprawdzenie z planami. Do dyspozycji mm tylko plany z OW KAGERO. I tak kadłub z ITALERI leży w planach tylko płetwa ma zły początek jest zbyt ścięta natomiast ster kierunku należałoby poszerzyć klinem od dołu 2mm. SWORD ma za długą płetwę, ster kierunku za niski i za szeroki, przesunięcia w dolnej tylnej części kadłuba, przed kabiną troszkę za wysoki jest kadłub a tuż przed żaluzjami jest zbyt zaokrąglony, brakuje 1mm. Stery wysokości i tak te z ITALERI leżę w planach natomiast w tych z SWORDa należało by poszerzyć krawędź spływu o około 0,5mm, mało ale na planach widać. Teraz skrzydła z ITALERI są za krótkie i za wąskie, a SWORDowkie rozpiętość mają prawidłową ale szerokość już nie i tak na całej długości klap brakuje około 0,5mm i na krawędzi natarcia ale tylko sama końcówka skrzydła od światła do pierwszego panelu należało by ściąć po skosie około 0,6mm. Układ linii podziału na modelu SWORDowskim prawie pokrywa się z planami, kilka należy dorobić a kilka usunąć. Komora podwozia, otwory na łuski, lufy karabinów, stery i klapy są prawidłowo zaznaczone. Koła mają prawidłowe felgi, wnętrze kabiny też jest prawidłowo odwzorowane. Przeliczenie wymiarów do skali z planami zawartymi w OW KAGERO to wszystko pasuje. To co zauważyłam mając do dyspozycji tylko monografie OW KAGERO poświęconą P-47, nr.17 vol. I , nr.20 vol. II , nr.24 vol. III , nr.28 vol. IV. Podsumowując to porównanie to posiłkując się tylko monografią z OW KAGERO to troszkę za mało. Należało by to jeszcze skonfrontować z innymi monografiami i planami, ale takie znęcanie się nad modelem przewiduję z P-47 N SWORDa. I fotki z porównania modeli.














