Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Budujesz model, chcesz przedstawić relację z postępów w pracy, zastanawiasz się jak coś zrobić - to miejsce dla Ciebie.

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez !Gregor » wtorek, 31 lipca 2012, 12:07

Widzę, że konkretne podejście do tematu ! Kibicuję z zapartym tchem, może być ciekawy model ;o)
Aktualnie w warsztacie: Ła -7 Eduard 1/48

Pozdrawiam.
Tomasz Gregorczyk
Avatar użytkownika
!Gregor
 
Posty: 23
Dołączył(a): niedziela, 15 lipca 2012, 12:24
Lokalizacja: Warszawa

Reklama

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez Kuba P. » wtorek, 31 lipca 2012, 12:11

Przy okazji, wcześniej wyszła sprawa struktury szyby czołowej wiatrochronu:
viewtopic.php?f=12&t=21304&hilit=czak&start=45

Może warto domknąć temat już tu.
Szukałem informacji w katalogu części, instrukcji Me 262 i przeglądałem zdjęcia - nie wynikało z nich jednoznacznie czy szyba wiatrochronu to jedna, gruba klejona struktura wstawiana od wewnątrz w ramę wiatrochronu czy "kanapka" z szybą czołową i pod nią mocowaną taflą szkła pancernego.

Znalazłem jednak takie fotki:

Obrazek
Podpis: Me 262 beheizbare Frontscheibe (Me 262, ogrzewana szyba czołowa)

Obrazek
Podpis: Me 262 Frontpanzerglasscheibe + Einbaurahmen 1 (Me 262 Pancerna szyba czołowa + rama mocująca 1)

Obrazek
Podpis: Me 262 Frontpanzerglasscheibe + Einbaurahmen 2 (Me 262 Pancerna szyba czołowa + rama mocująca 2)

Obrazek
Dodatkowo zdjęcie kabiny omawianego wyżej W.Nr 111711, widać drut ogrzewania przedniej szyby, podobny do tego na zachowanym elemencie, widać też podłączenie zasilania.

Interesująco wygląda to co pokazałem w konfrontacji z amerykańskim raportem dotyczącym konstrukcji Schwalbe.
http://www.enginehistory.org/German/Me- ... rame_2.pdf
W interesującym nas temacie napisane jest tak:

Further evidence that cockpit
pressure was an unused design
feature is found in the windshield, a
conventional three-piece flat-plate
unit in which the front piece is 3½-
in. bullet proof glass, set in a steel
frame, but merely screwed in
without the usual synthetic rubber
mounting found in other German
craft. The seal – which certainly
does not appear to be designed for
pressure – appears to be plastic
designed only to prevent normal air
leakage.


Na moje oko wygląda to tak, że z przynajmniej dwóch warstw szkła montowano w stalowej ramie kompletny zespół już z lub bez (w zależności od wyposażenia ogrzewaną szybą czołową) i od środka podwieszano całość we własnej ramie pod ramę wiatrochronu, stosując proste uszczelnienie. I w tym rozumieniu pancerna szyba czołowa to jeden złożony zespół.
Wydaje mi się w końcu, że nie stosowano rozwiązania analogicznego jak w Bf 109 z wiatrochronem wyposażonym w podwójne oszklenie czołowe, tj szyba i wewnętrzna tafla szkła pancernego. Tu pancerne szkło (2 warstwy) lub ewentualnie zwykła i podgrzewana szyba były składane w całość i następnie montowane do ramy wiatrochronu.
Ciągle brak mi jasnego dowodu na poparcie jednej z dwóch wersji, niby taki znany samolot a tak zagadkowy.
:)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez posejdon » czwartek, 2 sierpnia 2012, 17:34

Kuba P. napisał(a):Obrazek


Choroba... Trudny obiekt sobie wybrałem. Czemu co drugi segment jest ciemny? Gdzieś widziałem model 711, którego autor tą różnicę uznał za dwa odcienie blach. To chyba nie jest dobry tok rozumowania bo musiałyby to być w ogóle inne materiały. No i dlaczego ta szpachlówka nie była niczym szlifowana? Wyraźnie widać ślady pędzla albo czegoś innego czym była nakładana ta ciemna substancja. Na tych ciemniejszych segmentach wyraźnie odznacza się jednak jasne tło pod zamalowanymi na ciemno połączeniami blach. Może szpachlówka jest pod spodem a to szare to tylko jakieś zabezpieczenie antykorozyjne?

Wehikuł czasu - to byłby cud... ;o)
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez Soris000 » czwartek, 2 sierpnia 2012, 19:29

Patrząc na te ciemne pasy to bardziej wygląda mi na jakąś farbę podkładową niż szpachlówkę. Na niektórych zdjęciach widać pod spodem nity i łączenia blach, więc bardziej stawiałbym w tym wypadku na podkład albo , jeśli to szpachlówka, to bardzo cienka warstwa (pierwsza?). Uszczelnienie połączeń ?
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 13:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez posejdon » czwartek, 2 sierpnia 2012, 23:12

Soris000 napisał(a):jeśli to szpachlówka, to bardzo cienka warstwa (pierwsza?).

Nie wiem też czy przypadkiem i nie ostatnia.

Tymczasem ponownie spróbowałem kratkowania.
Obrazek
Obrazek

Chyba jest ciut lepiej. Przynajmniej mnie się bardziej widzi. Powierzchnia nie jest najlepsza i będzie trzeba przeszlifować. Tych ciemnych segmentów nie robiłem na razie bo nie mam zupełnie pomysłu jak to mogło wyglądać.
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez karolkonw » piątek, 3 sierpnia 2012, 12:28

okiem amatora- wygląda to fajnie! kibicuje i przyglądam się dalej:)
Żołnierze zziębnięci cześc ich pamięci
karolkonw
 
Posty: 1091
Dołączył(a): środa, 23 lutego 2011, 08:38

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez posejdon » piątek, 3 sierpnia 2012, 15:00

karolkonw napisał(a):okiem amatora- wygląda to fajnie! kibicuje i przyglądam się dalej:)

Hahahahaha! :mrgreen: Dobre! :mrgreen: Amatora?!? Fałszywa skromność ;o)
Ale dzięki za wsparcie :) .

Dzisiaj wszystko przeszlifowałem i w weekend spróbuję położyć kamuflaż na grzbiecie.
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez karolkonw » piątek, 3 sierpnia 2012, 17:40

posejdon napisał(a):
karolkonw napisał(a):okiem amatora- wygląda to fajnie! kibicuje i przyglądam się dalej:)

Hahahahaha! :mrgreen: Dobre! :mrgreen: Amatora?!? Fałszywa skromność ;o)
Ale dzięki za wsparcie :) .

Dzisiaj wszystko przeszlifowałem i w weekend spróbuję położyć kamuflaż na grzbiecie.


Chodzi ci o to że amator od amare "miłośnik"? to się zgadza:)

Przez ciebie zamiast kończyć co pozaczynane wydłubałem hobby bossowego bo od jakiegoś czasu chodzi za mną ten dziad:
Obrazek
Żołnierze zziębnięci cześc ich pamięci
karolkonw
 
Posty: 1091
Dołączył(a): środa, 23 lutego 2011, 08:38

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez posejdon » sobota, 18 sierpnia 2012, 18:46

Witam po przerwie wakacyjnej.
Wymalowałem kadłub. Prawa strona mi się podoba ale na lewej falbanka do poprawy - za bardzo się rozmyła. W ogóle chyba powinna być ostrzejsza, ale żeby to osiągnąć musiałbym zrobić szablon a wtedy przejście byłoby za ostre.

Teraz czas na skrzydła. Nie wiem czy powinny mieć malowanie segmentowe czy tak jak na kadłubie - miękkie przejścia?

Przepraszam za zdjęcia ale robiłem je na bardzo szybko ;o)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez hacz » sobota, 18 sierpnia 2012, 19:23

Model coraz fajniejszy jakimi farbami malujesz :?:
Avatar użytkownika
hacz

BoB 3 miejsce
 
Posty: 1416
Dołączył(a): niedziela, 22 marca 2009, 18:32
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez posejdon » sobota, 18 sierpnia 2012, 21:03

hacz napisał(a):Model coraz fajniejszy jakimi farbami malujesz :?:


Jedyne słuszne - Gunze C ;o)
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez Kuba P. » sobota, 18 sierpnia 2012, 21:53

posejdon napisał(a):Nie wiem czy powinny mieć malowanie segmentowe czy tak jak na kadłubie - miękkie przejścia?


Miekkie, malowane ręcznie bez szablonów.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez posejdon » sobota, 18 sierpnia 2012, 22:04

Rozkład plam wymyśliłem samodzielnie.
Chyba powoli zaczynam łapać o co chodzi w malowaniu aerografem. Może coś z tego będzie.
Gorzej ze zdjęciami - nie wiem czemu raz wychodzą a raz nie... Szkoda bo spróbowałem troszeczkę ożywić powierzchnię poprzez zróżnicowanie odcieni. Niestety na zdjęciach prawie tego nie ma.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez Kuba P. » niedziela, 19 sierpnia 2012, 21:07

posejdon napisał(a):Rozkład plam wymyśliłem samodzielnie.


No i o to chodzi. Na 500200 też tak to wyglądało, luźna interpretacja nieco nawiązująca do oficjalnego wzoru malowania powierzchni górnych z OS-Liste.
Jak na to wszystko położysz kalkomanie to przestanie wyglądać na taki rozmyty. Jest bardzo ciekawie, maluj dalej. Powodzenia.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): sobota, 10 listopada 2007, 23:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Me 262A-1a W.Nr. 500071, Tamiya, 1/48

Postprzez posejdon » niedziela, 19 sierpnia 2012, 21:57

Właśnie na 500200 się wzorowałem. Dzięki za wsparcie :) .
Avatar użytkownika
posejdon
 
Posty: 876
Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 15:05
Lokalizacja: Bródno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości