Przy okazji, wcześniej wyszła sprawa struktury szyby czołowej wiatrochronu:
viewtopic.php?f=12&t=21304&hilit=czak&start=45Może warto domknąć temat już tu.
Szukałem informacji w katalogu części, instrukcji Me 262 i przeglądałem zdjęcia - nie wynikało z nich jednoznacznie czy szyba wiatrochronu to jedna, gruba klejona struktura wstawiana od wewnątrz w ramę wiatrochronu czy "kanapka" z szybą czołową i pod nią mocowaną taflą szkła pancernego.
Znalazłem jednak takie fotki:

Podpis: Me 262 beheizbare Frontscheibe (Me 262, ogrzewana szyba czołowa)

Podpis: Me 262 Frontpanzerglasscheibe + Einbaurahmen 1 (Me 262 Pancerna szyba czołowa + rama mocująca 1)

Podpis: Me 262 Frontpanzerglasscheibe + Einbaurahmen 2 (Me 262 Pancerna szyba czołowa + rama mocująca 2)

Dodatkowo zdjęcie kabiny omawianego wyżej W.Nr 111711, widać drut ogrzewania przedniej szyby, podobny do tego na zachowanym elemencie, widać też podłączenie zasilania.
Interesująco wygląda to co pokazałem w konfrontacji z amerykańskim raportem dotyczącym konstrukcji Schwalbe.
http://www.enginehistory.org/German/Me- ... rame_2.pdfW interesującym nas temacie napisane jest tak:
Further evidence that cockpit
pressure was an unused design
feature is found in the windshield, a
conventional three-piece flat-plate
unit in which the front piece is 3½-
in. bullet proof glass, set in a steel
frame, but merely screwed in
without the usual synthetic rubber
mounting found in other German
craft. The seal – which certainly
does not appear to be designed for
pressure – appears to be plastic
designed only to prevent normal air
leakage.Na moje oko wygląda to tak, że z przynajmniej dwóch warstw szkła montowano w stalowej ramie kompletny zespół już z lub bez (w zależności od wyposażenia ogrzewaną szybą czołową) i od środka podwieszano całość we własnej ramie pod ramę wiatrochronu, stosując proste uszczelnienie. I w tym rozumieniu pancerna szyba czołowa to jeden złożony zespół.
Wydaje mi się w końcu, że nie stosowano rozwiązania analogicznego jak w Bf 109 z wiatrochronem wyposażonym w podwójne oszklenie czołowe, tj szyba i wewnętrzna tafla szkła pancernego. Tu pancerne szkło (2 warstwy) lub ewentualnie zwykła i podgrzewana szyba były składane w całość i następnie montowane do ramy wiatrochronu.
Ciągle brak mi jasnego dowodu na poparcie jednej z dwóch wersji, niby taki znany samolot a tak zagadkowy.
